Ga naar inhoud


intern wifi netwerk


pietpiet50

Aanbevolen berichten

Moet voor iemand een simpel wifi netwerkje opzetten, intern , waarmee hij met zijn telefoon de starthome lampen kan bedienen via een app. Action spul.

er is verder geen netwerk in huis , dus geen kabel, adsl, of glasvezel, geen internet niets. Ouder persoon.

 

Er zijn wel 2 telefoons, dacht maak van 1 een hotspot, en de andere laten verbinden met de app, dat werkt best redelijk, maar er is geen verbinding lamp/app.

Er wordt om een 2.4 of 5 ghz verbinding , en ben bang dat het daar fout gaat met de telefoons.

Heb wel nog ergens een oude router liggen, zou ik die gewoon kunnen aansluiten en dan daar het netwerk van nemen?

Moet ik nog iets aanpassen in de router eventueel?

 

 

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat lsc spul werkt zover als ik weet alleen op 2.4 GHz. Als je een oude router hebt, dan kan je die zeker gebruiken. Als de gebruiker via de telefoon wel internet wil gebruiken, voor bijvoorbeeld Whatsapp, dan zal dat niet meer werken. Want de telefoon kan hoogstwaarschijnlijk niet met het 4G netwerk en WiFi tegelijkertijd verbonden wezen....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een starter setje van KAKU was je sneller klaar geweest. Soortgelijke setjes verkopen ze ook bij bouwmarkten.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...