Ga naar inhoud


Raar vliegtuigje


Zunigkyk

Aanbevolen berichten


Op 16-12-2020 om 19:58, minplus zei:

Fraai geval en wat een lullige achterwieltjes maar het is blijkbaar genoeg.

 

Er zit een groot wiel in het midden achter. De wieltjes aan de vleugels zijn alleen bedoeld om niet met de vleugel de grond te raken. Zelfde als bij zweefvliegtuigen. Ik vind het een eng ding. Hij komt me heel instabiel over en je moet vooral een vlakke landing maken anders raken je flaps de grond.

 

15 uren geleden, kiekiek zei:

Dat denk ik wel, het vliegtuigje weegt maar 400 kilo.

 

Dat is best veel. De MLA vliegtuigjes waarin ik vlieg zijn 285 kilo. Ik zie die 400 kilo overigens niet in de specs staan.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn het wel eens wat dat "raar vliegtuigje" voor een ding was.

Specificaties

 

4,7m lang en 5,4m breed

leeggewicht 275kg + payload 325kg

plek voor 2 personen en flink wat bagage

cabine is 2,2m lang, je kan er in slapen

range 1800km

 

Dit is een soort vliegende camper!

Veel praktische mogelijkheden in een minimaal buitenformaat, hij past op een simpele aanhanger, of in een garagebox.

Ik vind het vliegtuigje leuk om te zien in de lucht.

Van dichtbij ziet hij er minder strak uit met al die klinknagels, echter 'eenvoud is het kenmerk van het ware'.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Psychosammie zei:

Hij komt me heel instabiel over en je moet vooral een vlakke landing maken anders raken je flaps de grond.

 

Helemaal mee eens. Ik heb ook jaren MLA gevlogen, maar ik denk niet dat ik met deze kist zou willen vliegen. Wat doet hij bijvoorbeeld met een stevige crosswind in de landing? Zoals je zegt moet je al voorzichtig zijn dat je flaps de grond niet raken, en je tips al helemaal niet.

Het lijkt mij ook niet dat het uitzicht uit de cockpit zo denderend is, veel blinde hoeken, en in de landing nogal wat nose up verbetert ook het zicht op de baan niet zo. 

Maar helaas zijn mijn vliegjaren voorbij dus ik mag er niet eens meer mee vliegen...

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...