Ga naar inhoud


gevoeligheid ontvangers


gerrithoogeveen

Aanbevolen berichten

Ik heb hier 2 oude besjes van ontvangers op 1 schotelantenne aangesloten (via loop op de rebox 4000).  op 7 west bv pakt de ene ontvanger (rebox 4200) 475 kanalen goed en de rebox 4000. 400 kanalen met moeite . Zit er nu zoveel verschil in? en omdat ik graag een nieuwe ontvanger aan wil schaffen vroeg ik me af wat een goede ontvanger is. Ik zelf zat te denken aan een  vu+ zero 4k uhd. Wat is jullie ervaringen qua ontvangst van deze ontvanger?

aangepast door gerrithoogeveen
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja er zit soms heel veel verschil in en zeker bij de zwakste zenders qua gevoeligheid staat de vu+zero 4k helemaal bovenaan samen met de octagon sf8008 die ik beide bezit qua ontvangst zijn ze gelijk alleen de vu+ heeft geen db weergave en heeft een veel betere afstandsbediening dan de octagon en het beeld is net iets beter bij de vu+

aangepast door diamond
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, diamond zei:

Ja er zit soms heel veel verschil in en zeker bij de zwakste zenders qua gevoeligheid staat de vu+zero 4k helemaal bovenaan samen met de octagon sf8008 die ik beide bezit qua ontvangst zijn ze gelijk alleen de vu+ heeft geen db weergave en heeft een veel betere afstandsbediening dan de octagon en het beeld is net iets beter bij de vu+

475 kanalen op 7 west bij helder weer op een sab 120 met inverto black ultra lnb is dat een beetje normaal? Ben er wel eens mee aan het afstellen geweest maar volgens mij krijg ik het niet beter dan wat het nu is met deze opstelling .

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Tonskidutch zei:

gerrithoogeveen, als je een actueel zenderlijstje van Satje07 neemt (daar staat ook 7 west tussen) dan weet je precies hoeveel je zou moeten kunnen ontvangen tov wat jij bij een zenderscan op je rebox vinden kan.

 

 

 

ik heb al gekeken op kingofsat en ik zie op eutelsat 7 576 FTA kanalen,  

 

Ik kwam afgelopen nacht na een blindscan op 518 kanalen, dus ik neem aan dat dat wel aardig goed is, en het was kraakhelder weer.

 

 

16 uren geleden, diamond zei:

Ja er zit soms heel veel verschil in en zeker bij de zwakste zenders qua gevoeligheid staat de vu+zero 4k helemaal bovenaan samen met de octagon sf8008 die ik beide bezit qua ontvangst zijn ze gelijk alleen de vu+ heeft geen db weergave en heeft een veel betere afstandsbediening dan de octagon en het beeld is net iets beter bij de vu+

welke van de 2 heeft een loop-through? want dat is wel een vereiste hier, want het signaal komt hier op de ontvanger in de slaapkamer binnen en wordt daar doorgelust naar de woonkamer, 

aangepast door gerrithoogeveen
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Tonskidutch zei:

door lussen is natuurlijk ook al een paar dB's minder voor de opvolger/receiver aan die coax

en misschien is je reebox wel een tikkie achteruitgegaan

 

leen eens 'n nieuwe receiver en doe de scan nog eens op die ene nieuwe

 

 

het gekke is dat de ontvanger die aan het eind van de lijn staat het beste ontvangst heeft, het zijn gewoon oude ontvangers en echt toe aan vervanging, het schotelpark is in ieder geval weer goed, nieuwe rotor erop en uitgericht en nu word het tijd voor een 4k ontvanger aangezien mijn tv ook 4k is, ik denk dat ik ga voor de octagon sf8008 omdat deze is voorzien van een loop, en ik las in een ander topic dat er problemen waren met de rotorraansturing met de vu+ zero 4k, iets met te lichte voeding of zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet je problemen heb je met elk apparaat als je het niet correct aansluit en de instellingen juist onderneemt

de voeding is niet te zwak dat is geleuter, meet hem door

ik denk dat je wel andere verschillen kunt zien tussen de Octagon en de Zero en dat heeft niet met de tuner gevoeligheid te maken

 

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niets van loop trough maar denk dat beide receivers geen loop trough hebben best eens informeren bij de winkel waar je hem gaat aanschaffen en 518 kanalen doe je goed hier op dit moment hier 564 kanalen op 7.3 West

 

screenshot_20201219154931.jpg

aangepast door diamond
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, diamond zei:

Ik weet niets van loop trough maar denk dat beide receivers geen loop trough hebben best eens informeren bij de winkel waar je hem gaat aanschaffen en 518 kanalen doe je goed hier op dit moment hier 564 kanalen op 7.3 West

 

screenshot_20201219154931.jpg

waar ontvang je dat mee? met wat voor schotel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...