Ga naar inhoud


DM8000 heeft soms opstart issues


MFX2000

Aanbevolen berichten

Soms heb ik het probleem met mijn DM8000 dat een film blijft hangen die ik kijk vanuit een opname die op een NAS staat. Hierdoor moet ik dan de DM8000 herstarten.

Bij het herstarten krijg ik meestal bij het eerste keer aanzetten 'ERROR' in het display te zien zonder enige andere foutmelding.

Na 2 a 3 keer aan en uitzetten start de DM8000 wel volledig op en werkt dan weer zonder problemen.

 

Ik heb er een HDD inzitten (sinds de aanschaf van mijn DM8000 in 2009) die ook tijdens het opstarten lawaai maakt. Normaal hoor ik dat niet omdat ik op een afstand op de bank zit. Maar bij het fysiek aan en uit zetten via de schakelaar aan de achterkant hoor je het als je er dichtbij zit. Dit is een 1TB disk van Samsung. 

 

Zou het kunnen zijn dat deze HDD het probleem is van het opbooten? Hoe zou ik daar achter kunnen komen? Zijn er tools voor binnen Enigma waarbij ik de SMART waardes van deze disk kan uitlezen zonder de boel eerst los te moeten halen?

 

Voor de compleetheid, ik draai OpenPli 7.1-release (2020-01-21-release-7.2) op deze box.

Dreambox 8000 [2x Sat + 1x DVB-CT / openPli 4.0 / CCCam 2.3.0] / disecq / inverto twin lnb / triax 78cm  ||  Dreambox DM500HD [DVB-C / openPli 3.0 / CCCam 2.3.0]

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, pinolief zei:

Een HDD heeft een gemiddelde levensduur van 3 jaar daarna loopt het risico op problemen of uitval op.

 

 

Misschien als je deze 24/7 laat draaien. De harde schijf in mijn HD 51  heeft al in 4 andere ontvangers gezeten en dateert van 2005 en 0 problemen.In mijn PC zitten 4 schijven van 2014 ook nog geen problemen dus 3 jaar lijkt mij overdreven (bij normaal gebruik)

aangepast door ton68
Link naar reactie
Delen op andere sites

Idem hier, in mijn DM8000 zit ook een HD die 10 jaar oud moet zijn.

Al heb ik soms wel een vermoeden dat als de HD moet opstarten voor een opname de box heeeel af en toe eens vastloopt. ( ik neem wel veel op).

Welke image staat erop?

 

Ik zou de box eens opnieuw flashen.

Best met een Opznpli 6.3.

OpenPli 7 geeft bij mij problemen tijdens het opnemen, vastlopen, traag worden, niet coderen....

Problemen die er niet zijn bij 6.3

 

En ja het beestje wordt oud

 

Mvg

 

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn DM8000 heeft anders 2 HDD's opgevroten in die 9 jaar... Allebei 'klak-klak' error!

Voor de rest is de bak 100% werkend in zijn originele doos verdwenen en staat nu op zolder in de kast....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, mebo870 zei:

Ik heb onlangs mijn DM8000 voorzien van OpenPli 7.3, die loopt nu als een trein, had ik voorheen problemen met het afspelen van mkv's (vastlopen) allemaal opgelost.

 

Bedankt, zal het dan eens upgraden naar 7.3  Maar het zijn meestal de oude opnames van de DM8000 die ik op de NAS heb staan waar hij op vastloopt. Die hebben de extensie .TS

14 uren geleden, janneke zei:

Mijn "leken" advies zou zijn: haal die HDD eruit. Per saldo heb je de mogelijkheid om opnames op je NAS te maken!

Zal van het weekend de drive er dan uithalen en in een desktop plaatsen om het uitvoerig te testen. De drive staat niet 24/7 aan maar wij maken wel wekelijks een aantal opnames die wij terugkijken.

Dreambox 8000 [2x Sat + 1x DVB-CT / openPli 4.0 / CCCam 2.3.0] / disecq / inverto twin lnb / triax 78cm  ||  Dreambox DM500HD [DVB-C / openPli 3.0 / CCCam 2.3.0]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...