Ga naar inhoud


2 unicable LNBs over 1 kabel?


JoostdeGreef

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Niet gehinderd door enige vorm van kennis heb ik een sateliet ontvanger aangesloten en afgesteld op 39E voor ontvangst van roemeense tv. Werkt als een trein, prima beeld!

Als ontvanger heb ik een Vu+ uno 4k se, en een inverto unicable quad lnb. Nu kriebelt het een beetje en wil ik ook graag astra 2 ontvangen. Ik heb toestemming van de baas, mits er maar niet meer kabels door het huis gaan lopen. Is het mogenlijk de 2 lnbs tegelijk over 1 kabel te gebruiken? moet ik dan op zoek naar een lnb met afwijkende user bands of zo?

Op de inverto website staat dit ding:

https://www.inverto.tv/accessories/371/unicable-ii-2-way-combiner-5-2400mhz

dat klinkt wel heel simpel en betaalbaar 🙂

 

Weet u of zoiets kan? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mm, je hebt dus een "unicable quad LNB". Bijzondere namen verzinnen ze tegenwoordig.

 

Als ik erop g**gle, blijkt het een Unicable LNB te zijn met 4 user-bands. Dus geen 'quad LNB', in de gebruikelijke zin van het woord, met 4 uitgangen.

 

Klopt dat, dat je zo'n gewone Unicable LNB hebt?

 

Combineren met een tweede Unicable kán wel, maar vraagt toch wel wat speciale dingen.

- Kan je ontvanger wel 2 Unicable LNBs aansturen? (Ik heb dat nooit bestudeerd.)

- De tweede Unicable LNB moet dan geprogrammeerd worden/zijn als tweede Unicable LNB. Of je moet een setje van twee Unicable LNBs kopen (die worden wel zo verkocht, geloof ik), die als eerste en tweede Unicable LNB zijn geprogrammeerd.

- Dan moet er bij de schotel inderdaad een combiner komen. Ik kan van jouw link niet zien, of die de diodes in de goede richting heeft.

- De stroomvoorziening voor twee Unicable LNBs moet genoeg zijn; ik vermoed zo rond de 700mA. De meeste ontvangers leveren maar 500 mA, ongeveer, geloof ik. Dat betekent dus een extra power inserter + stroombron, daar waar je stroom hebt (dus meestal bij je ontvanger).

 

En er zijn dus ook een stel extra kabeltjes nodig, voor alle verbindingen.

 

Verder heb ik geen ervaring met Unicable; maar dit is wel ongeveer waar je rekening mee moet houden.

 

Groet,

A33

  • Like 1

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor de informatie beiden, nu heb ik iets van een handvat om te gaan zoeken.

Eens kijken of ik het zover al snap:
- Die multiswitch maakt van meerdere (8) normale lnbs een unicable signaal wat de decoder dan weer los kan gebruiken via userbands. Ik neem aan dat dit apparaat binnen moet staan omdat er electriciteit naartoe gaat? 

- Met een diseqswitch kan maar 1 lnb tegelijk actief gebruikt worden? (maar geen losse voeding nodig, en alleen korte kabeltjes van switch naar lnbs?)

 

Op een aantal websites hebben ze het erover dat je unicable 2 LNBs kunt programeren zodat je verschillende user bands gebruikt en ze daarna met een simpele combiner op 1 kabel kunt aansluiten. Mijn duits is behelpen, maar hier lijkt zoiets verkocht te worden: #############

Is dat iets wat ook zou werken?

 

edit: ik zie nu het bericht van a33 (ik typ traag), zoiets inderdaad dus! De Vu+ uno levert indeerdaad maar 400mA max, had ik nog niet bij stilgestaan.

dat lijkt inderdaad zo te koop te zijn als set: ################

 

Fijne avond allemaal.

aangepast door Michel
Geen links naar winkels, lees onze regels!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel tuners wil je bedienen? Méér dan één, denk ik, vanwege je eerdere keus voor een Unicable LNB? En een extra kabel trekken (voor een tweede tuner) is geen optie?

 

Ik zou dan, als je toch 'nieuw' moet kopen, voor wideband LNBs gaan, met een (unicable) multiswitch.

 

Sinds de analyse van raceroad wantrouw ik dCSS oplossingen, omdat ik niet welke apparatuur last heeft van die dCSS fouten, en welke misschien niet. Maar ja, de a²CSS oplossingen van Jultec zijn natuurlijk ook prijzig! Hoewel wel erg energiezuinig.

Veel wijsheid gewenst bij je keuze.

 

groet,

A33

 

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...