Ga naar inhoud


Schermpje en tuners VU Ultimo 4K


greekfalcon

Aanbevolen berichten

Ik ben van plan een VU Ultimo 4K aan te schaffen, maar het kleine schermpje is mogelijk een issue. Is dit schermpje dimbaar en/of is de getoonde informatie zodanig tot een minimum te beperken dat het niet afleidt? En is een FBC twintuner met DVB-S2 de juiste keuze? (ik heb nu een Solo2 met 2 tuners en ga geen unicable gebruiken). De reden van aanschaf is overigens dat er ook DVB-T tuners in kunnen, ik wil de Griekse zenders kunnen opnemen.

VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2  Spaun Diseqc switches

Link naar reactie
Delen op andere sites


De twin DVB-S2X FBC + de DVB-T2 Dual is de juiste keuze voor je als je zoals aan de SOLO2 twee coax kabels hebt en 2 nieuwe voor de DVB-T2 antenne.

Middels LCD4Linux via het webinterface kun je alles instellen voor het display op de receiver zelf en dus ook helemaal niets weergeven.

 

Overigens de DUO4Kse , waarbij dat ook kan en ook die tuners inbouwbaar zijn, is bijna 100€ goedkoper dan de Ultimo4K.

Aan jou de Ultieme keus. ;)

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In NL is de Ultimo 4K sowieso (voorlopig) niet meer leverbaar. Mogelijk ook om de verkoop van de Duo 4Kse te stimuleren. 
Het display is te dimmen maar of de laagste stand voor jou voldoende is om niet afgeleid te worden is de vraag. Anders zet je het display uit.

De Duo 4Kse kan ook een twin DVB-T tuner in.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie. Het gaat om een Ultimo 4K, ik weet niet of er een verschil is met een Ultimo 4K SE. Overigens wat betreft de tuners, op de Griekse website waar het apparaat vandaan moet komen worden de tuners vermeld als o.a. bestemd voor een Ultimo, zonder de vermelding 4K. Zijn deze wel geschikt of zijn er aparte Ultimo 4K tuners? Ik zal ook eens kijken naar de DUO4Kse.

VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2  Spaun Diseqc switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

De groothandel heeft niets meer op voorraad m.b.t de Ultimo 4K. 

Nog geen berichten van gezien. Bij mijn beste weten bestaat er (nog) geen Ultimo 4K se. 

aangepast door John van Dreumel

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik mij herinner, ik heb 3 maanden terug zo‘n ding 3 dagen in huis gehad en kort mee getest, niet.

En dit is de juiste voor een Vu+ Ultimo 4K of Duo 4Kse.

FF0D27EE-3780-4427-9C08-85096181BDCB.jpeg

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide tuners kunnen in de VU+Ultimo 4K, in de VU+Duo 4K past alleen de laatste (FBC). De VU+Ultimo 4 K heeft standaard geen fan (dus die gaat ook niet aan). De mijne zit in een TV meubel en wordt tussen de 60° en 75° (hoog zomer)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...