Ga naar inhoud


Hoe kan ik WIFI Laptop en Notebook toevoegen aan het netwerk in Windows 10 File Explorer


Pluizebol

Aanbevolen berichten

Hi

Ik ben een complete nul wanneer het over netwerken gaat. Daarom deze vraag.

 

Mijn ET8000 satbox hangt via een Ethernet kabel aan mijn router en ik krijg hem te zien in het  netwerk in de File Explorer van Windows 10.

image.png.140ba2bbbe3fd0d8222574cfa3c6b7e7.png

Maar ....

Ik heb ook een laptop en een notebook die via WiFi aan dezelfde router hangen en die krijg ik NIET te zien in het netwerk in de File Explorer.

Ik kan wel hun disks mappen in File Explorer maar zij komen niet in mijn netwerk voor (File Explorer / helemaal links onderaan).

 

Hoe los ik dat op ?

 

 

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarom zou je dat willen? In Netwerk worden de meeste apparaten in je netwerk niet weergegeven, dus ik kijk hier nooit naar.

Een volledig overzicht van je apparaten in het netwerk geeft bijv. Advanced IP Scanner (portable). Hiermee maak je ook makkelijk een shortcut om apparaten direct te benaderen via Explorer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

op netwerk gaan staan rechtermuisklik

Screenshot_16.thumb.jpg.29980f129665cd41cf31e04214c8178f.jpg

Bestands- en printerdelen inschakelen

 

dan een map op de computer delen

Screenshot_19.jpg.963f7444cda0ca2cd4479369d0924cc4.jpg

 

je kiest een account of gebruiker

 

Screenshot_17.jpg.985a518ba86efde44bae92785c25917e.jpg

 

en dan moet je dat op elke pC doen of laptop / server

dan herstart je de kassies

 

 

 

p.s. scannen op virussen zou ik zeker doen als je oude kassies bekijkt

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Netjes.

 

En als je een windows10 account hebt met Office en dus Onedrive hoef je dat eigenlijk niet meer te doen... :grin:

Dan heb je toegang op elke pC of laptop voor al je documenten en ook als de pC sterft kun je op een nieuwe aanmelden en meteen zijn al je bestanden DAAR.

 

Maar het is altijd leuk om je netwerkje te zien staan! 👍

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-2-2021 om 19:54, Pluizebol zei:

Maar ....

Ik heb ook een laptop en een notebook die via WiFi aan dezelfde router hangen en die krijg ik NIET te zien in het netwerk in de File Explorer.

Ik kan wel hun disks mappen in File Explorer maar zij komen niet in mijn netwerk voor (File Explorer / helemaal links onderaan).

Als je op die laptop en notebook 1 map deelt(rechtermuis op de map) dan verschijnt die computer automatish in je netwerk met de gedeelde map, kind kan de was doen. Dan blijft daarna de vraag nog of je het met wachtwoord wilt delen of niet beiden is mogelijk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...