Ga naar inhoud


3D pdf mogelijk in Edge/Firefox/Chrome?


Zunigkyk

Aanbevolen berichten

Ik heb een CADprogramma (DesignsparkMechanical) wat ontwerpen kan bewaren als pdf.

Als ik die wil openen met browser-pdf krijg ik niets te zien.

Met AdobeXI als standaard pdf lezer lukt het prima.

 

Als ik zoek op internet mbt 3D pdf in de browser, dan zie ik steeds als oplossing dat je dan Adobe Reader (bij mij AdobeXI) als programma moet gebruiken als de browser een pdf moet openen. Maar dat zijn allemaal 'oplossingen' van minstens 5 jaar geleden.

 

Het schijnt dat het iets met de verbanning van flash te maken heeft dat 3D pdf niet meer mag.

De vraag is nu of in de modernste browsers Edge/Chrome/Firefox/... de pdf-lezer wel de 3D aan kan. Is er een truuuc om dat te doen? Wordt er gewerkt aan een oplossing?

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites


@Tonskidutch

@Penthe

Ik heb jullie suggestie voor Sumatra even gedownload. Maar die doet bij mij geen 3D pdf.

Zie bestand Ontwerp2.pdf , ik kan dat totnutoe alleen bekijken met AdobeXI.

 

Overigens: ik had ik geen klachten over AdobeXI (cloudloos);

Dit topic gaat over 3D pdf's openen met de lezers ingebouwd in de browsers.

Eigenlijk hebben jullie de vraag niet goed gelezen...

 

Ontwerp2.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het dan prima werkt met Adobe, waarom moet het dan in de browser?

 

5 uren geleden, Zunigkyk zei:

Het schijnt dat het iets met de verbanning van flash te maken heeft dat 3D pdf niet meer mag.

 

Dat weet ik niet. Feit is dat flash bijzonder onveilig is en dat Adobe flash zelf de nek om draait.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Tonskidutch zei:

zonder al die spam van Adobe Acrobad

 

Als je de laatste versie AdobeXI (11.0.23) neemt heb je daar geen last van. Die is mature. Adobe laat je met rust. Geen last van 'updates', cloud of McAfee.

Ik zorg er voor dat ik deze versie ook in de toekomst paraat blijf houden als ik eens Windows10 opnieuw moet installeren.

Er is blijkbaar (nog) geen alternatief voor 3D pdf's....

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Naast het feit dat je een model niet zomaar moet prijsgeven als professional wegens steeds vaker voorkomende industriële spionage.

Je model behoort beschermt te zijn en dat zijn bepaalde vector en lagen pdf's niet. De Adobe spullen staan al jaren in de spotlights.

 

Die pdf's  kun je ook gewoon repliceren en dan staat er ergens in China of Noord Korea een printer of CADCAM machine die jouw werk zonder licentie na maakt.

 

 

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...