Ga naar inhoud


USALS instellen in Technisat Digit Iso S2


Petrojan

Aanbevolen berichten

Heeft iemand enig idee hoe ik in de USALS instellingen  van onze Technisat Digit Iso S2 kan komen, hij is/wordt verbonden aan een STAB HH90, het lukt me met geen mogelijkheid; de Technisat Digit Iso S2 was eerst verbonden aan een "gewone"schotel met 4 lnb's, maar ik wil 'm nu draaibaar maken m.b.v. de STAB rotor aan een vlak-antenne. Iedere hulp is welkom.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, HG5812 zei:

Hallo.

 

Dat ging even te snel.

Vergeet het bovenstaande.

Ga naar het menu "antenne instellingen"

Kies bij satelliet voor "Motorantenne"

Volg daarna het menu

 

Bedankt voor de tip, gaat helaas niet helemaal op 🥴, het werkt prima bij 1 sat, maar ik moet er nog 3 bij plaatsen, als ik 2 vertel dat er een motorantenne komt, dan verdwijnt sat 1, hetzelfde geldt voor sat 3 en sat 4. M.a.w. voor  Astra 1 wil het prima, maar bij Astra 3, Astra 2 en de Hotbird kom ik niet verder, ik heb keurig de lengte-en breedtegraad ingevoerd, maar ik kom (nog?) niet verder.

Wordt ongetwijfeld vervolgd 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Bedankt voor de reactie 👍, ik zal 'm terugzetten naar de fabrieksinstellingen en opnieuw beginnen, er is behoorlijk gerommeld in de menu's.

Bij onze vorige tuners (een Vantage en een SAB) kon ik voorafgaand aan alle instellingen, de rotor naar het referentiepunt op 180 graden Zuid zetten en vandaar uit de diverse satellieten invoeren,  Astra 1,2 & 3 en de Hotbird, het is de bedoeling om de set mee te nemen op vakantie.

We gaan voor een hernieuwde poging.

Nogmaals bedankt voor het meedenken, tips van iedereen blijven van harte welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal niet!!

Dit is de grote Selfsat, die is, nu we geen grotere caravanreizen meer gaan maken, overbodig; we gaan de kleine Selfsat meenemen, die is, samen met de rotor, veel lichter en handzamer om mee te nemen en in NL en binnen een redelijke straal daarbuiten, voldoende voor een goede ontvangst.

We gaan vol goede moed verder met de Technisat i.c.m. de kleine Selfsat H30.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een rotor meenemen op vakantie betekent dat je elke keer de mast 100% verticaal moet plaatsen en de antenne voor jouw locatie van dat moment op het zuiden moet uitrichten.

Verder moet je elke keer de usuals gegevens opnieuw ingeven.

Ook zal je elke keer de elevatie van de schotel moeten aanpassen aan je locatie waar je op vakantie bent.

 

Ik heb zo mijn bedenkingen of je van je vakantie gaat genieten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, ceesv zei:

Een rotor meenemen op vakantie betekent dat je elke keer de mast 100% verticaal moet plaatsen en de antenne voor jouw locatie van dat moment op het zuiden moet uitrichten.

Verder moet je elke keer de usuals gegevens opnieuw ingeven.

Ook zal je elke keer de elevatie van de schotel moeten aanpassen aan je locatie waar je op vakantie bent.

 

Ik heb zo mijn bedenkingen of je van je vakantie gaat genieten.

Een paar jaar geleden hebben we een op sat4all al een item gehad over multisat op vakantie, daarin heb ik laten zien, dat het uitrichten best wel meevalt, als je tenminste een goede waterpas gebruikt, samen met een kompas (of een kompas app) en een stabiele driepoot. Sindsdien hebben we het systeem meegehad en gebruikt in NL, Italië en Oostenrijk. Het is idd even een "dingetje", je kunt thuis de geografische gegevens van de vakantielocatie al invoeren in de tuner en de elevatie van schotel en rotor aanpassen. Ik kon de discussie van een paar jaar geleden niet meer terugvinden, maar de toen verstrekte info heeft ertoe bijgedragen dat het geheel best wel goed te doen was. Bovendien was voor mij het uitrichten en fine-tunen ook al vakantie.

Winter Ehrwald.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, HG5812 zei:

Te beginnen met de meest oostelijk gelegen satelliet.

 

7 uren geleden, Petrojan zei:

Bij onze vorige tuners (een Vantage en een SAB) kon ik voorafgaand aan alle instellingen, de rotor naar het referentiepunt op 180 graden Zuid zetten en vandaar uit de diverse satellieten invoeren

Waarom? ik heb mijn Stab Italia gewoon toendertijd als nul-punt ingesteld op de Sirius (heet nu Astra 4A) op 4,8E, ik gaf gewoon de parameters in van een FTA-zender; vervolgens even klooien dat je het beste signaal had, daarna naar zover mogelijk naar oost, ook even klooien totdat je het beste signaal hebt, vervolgens naar zover mogelijk naar rechts, ook weer even klooien totdat je het beste signaal hebt; als je nul-punt gewoon op 4,8E hebt gezekerd en je voert dit uit heb je geen probleem.

 

Echter wat anders: Ik weet niet naar welke landen je op vacantie gaat, maar misschien moet je dan alles opnieuw afstellen.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, D-box zei:

 

Waarom? ik heb mijn Stab Italia gewoon toendertijd als nul-punt ingesteld op de Sirius (heet nu Astra 4A) op 4,8E, ik gaf gewoon de parameters in van een FTA-zender; vervolgens even klooien dat je het beste signaal had, daarna naar zover mogelijk naar oost, ook even klooien totdat je het beste signaal hebt, vervolgens naar zover mogelijk naar rechts, ook weer even klooien totdat je het beste signaal hebt; als je nul-punt gewoon op 4,8E hebt gezekerd en je voert dit uit heb je geen probleem.

 

Echter wat anders: Ik weet niet naar welke landen je op vacantie gaat, maar misschien moet je dan alles opnieuw afstellen.

 

Bedankt voor de suggestie, je moet dan idd de gegevens op rotor en schotel opnieuw instellen, ik zou natuurlijk ook m'n kleine SAB-je als reserve kunnen meenemen en daarmee het referentiepunt in kunnen laten stellen 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Het irriteert me mateloos, de "good old Vantage" en zelfs het kleine "Sabje" lieten zich vrij eenvoudig inpassen in het draaibare multisat systeem;  ik doe beslist iets verkeerd of ik vergeet iets, de Technisat is meerdere keren opnieuw ingesteld, Astra 1,2,3 en de Hotbird ingesteld, maar het lukt me niet om bv. simpel te schakelen van NPO1 naar Das Erste, Rai Uno en de BBC. Kan iemand me op een Jip & Janneke manier laten weten wat gedaan moet worden om de kanalen op de verschillende satellieten werkend op te slaan? Het liefst op volgorde: doe eerst dit , doe dan dat, dan zus en vervolgens....Het leek me in eerste instantie niet moeilijk, maar na vele uurtjes vruchteloos pluizen en puzzelen buiten en in de garage, weet ik het echt niet meer. 😠

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...