Ga naar inhoud


Montagehoogte schotel


Victoria22

Aanbevolen berichten

Alex, ik weet niet of jij de nieuwe antenne of de oude ziet, de oude was een 7 elements beam op een rotor voor dab+,daar waren veel problemen mee en is na 6 jaar vervangen door een gepiekte GP antenne, een kennis heeft dit vervangen , ik kan zelf niet een ladder op die hoogte op, als ik dat zelf kon had ik hem wel iets hoger gezet, maar voldoet prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De woorden in de eerste zin zijn een beetje gemixd, maar goed bedoeld.

Sprietje : ik heb van middag naar de zonnepositie gekeken en ik denk dat het er goed uitziet,het punt waarom de garage minder in aanmerking komt is dat het gebouw bekleed is met kunststof en waarschijnlijk de bevestiging niet sterk genoeg zal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zitten nu 5 dagen na de sun outage en je kunt nu met de zon niet meer kijken of je met de signalen over de nok heen komt. Dat schreef ik eerder ook al. Omdat de zon nu 2 graden hoger staat dan de satelliet, geeft dat een te gunstig beeld, vandaar dat ik www.dishpointer.com gebruikt heb. Daarbij heb ik het vinkje  rechts boven aangeklikt "show obstacle (line of sight checker)"

 

Maar wat is er mis mee om een tegelstatief te gebruiken? Daar leg je rubber platen onder. Die zelfde rubber platen worden ook gebruikt om onder een wasmachine te leggen zodat die met het centrifugeren niet van zijn plaats af wandelt. Die zorgen er voor dat er niks beschadigd.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen sprietje, ik ga eerst de voorkant proberen en als dat niet lukt ga ik de positie op het dak van de garage op een tegelvoet doen, nog even voor de duidelijkheid een vraagje over Dishpointer : als de zichtlijn groen wordt geeft dat aan dat er zicht is richting satelliet zonder obstakels en als dat rode balonnetje bij het hoogste punt gezet wordt geeft dat de hoogte en de afstand tot de schotel aan , is dat correct?

Verder heb ik in de 2ehands rubriek een vraag voor een tegelvoet gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, zo werkt het niet. Die groene lijn geeft de richting aan waar de signalen vandaan komen. Alleen als de signalen van onder de horizon komen, bijv. als je een satelliet hebt gekozen die aan de andere kant van de aarde staan, dan wordt die lijn rood.
Die groene lijn geeft dus helemaal niet aan of je ook ontvangst hebt. Om dat een beetje te kunnen bepalen, kun je dat rode ballonnetje gebruiken. Die geeft dan aan hoe hoog het obstakel mag zijn voordat je geen ontvangst meer hebt.

Ik weet niet waar je in eerste instantie de schotel wilt plaatsen maar ik zie geen andere mogelijkheid dan op het platte dak en dan nog redelijk dicht tegen het gangetje aan dat achter je huis loopt.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

vergeet niet, dat die afstand tot het obstakel <> niet ook de hoogte van het obstakel in de werkelijkheid weergeeft.

Het dak van de garage of tuinberging is ook 3 meter hoger dan het aardoppervlak waar deze projectie van locatie en richting en hoekmeting over gaat.

 

Die nok van het huis (met de obstakel hoogte die aangeduid wordt) moet je dus minus dakhoogte berging interpreteren!

 

 

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat schreef is 20 uur geleden al:

Als de schotel op dezelfde plaats zou staan als de T90, dan kun je in de bijlage zien dat de onderzijde van de schotel maximaal 6,7 meter lager mag staan dan de nok van het dak. De nok van het dak is zoals ik kan inschatten 10 meter hoog. De onderzijde van de schotel zou dan minimaal 3,3 meter boven de grond moeten staan.

 

Ik vraag me trouwens af hoe met de T90 de ontvangst Astra 28,2 is geweest. Dat zal toch op het randje zijn geweest.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik zei : de schotel aan de voor

kant van het huis opgehangen, heb echter nog geen kabels voor de lnb,s en de ontvanger, maar hij hangt.

Als hij het daar goed doet na de afstelling en niemand klaagt laat ik het voorlopig zo.

Zoniet dan gaat hij alsnog naar de garage met een tegelvoet, voorheen was Astra 2 ontvangst prima en toen was de garage de helft van de breedte van wat hij nu is en stond de T90 op de helft van de breedte ( dus richting huis), maar goed eerst maar kabels kopen , afstellen en de disecq,s aansluiten .

Bedankt voor de goede adviezen.

Fijne avond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt helemaal Sprietje , ik hoop wel dat de bevestiging sterk genoeg is i.v.m. wind , anders de pijp in de toekomst misschien van metaal gebruiken  i.p.v. aluminium zoals deze nu is. de toekomst zal het leren.

T.Z.T zal ik proberen foto,s toe te voegen van de installetie ( heb hier nog geen ervaring mee).

Victoria22.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nu maar hopen dat er toevallig geen gemeenteambtenaar op de fiets langs komt die de schotel opmerkt of een vervelende vent in de buurt.

Een pijp die ik veel te dun vind is die van de draaibare antenne. Het is maar goed dat die niet helemaal omhoog is geschoven.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Sprietje, inderdaad de pijp van de draaibare antenne stond niet helemaal omhoog en dat was vanwege de sterkte inderdaad zo, maar die antenne is weg gehaald vanwege defecten.( Antenne aansluiting was defect , corrosie inwendig en de rotor zat vast gecorrodeerd, dus draaide niet meer.)

Op de niewe GP scan ik wel 135 zenders (niet op  alle ontvangst, daarvoor hebben we weer een hoge druk zomer nodig).

Verder staat er aan de zijkant van het huis nu een Diamond 2 Meter en 70 cm antenne voor de toekomst en ben ik bezig met de bouw van een draaibare loopantenne voor midden en kortegolf (SDR en communicatie ontvanger) je ziet aan werk geen gebrek).

Dat was het voor nu , tot het volgende bericht.

Victoria22.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...