Ga naar inhoud


octagon sf8008 dezelfde zenders op hellassat ??


gerrithoogeveen

Aanbevolen berichten

Hoi Gerrit,

Het kan best zijn dat een andere ontvanger meer zenders ontvangt, dat kan met verschillende aspecten te maken hebben zoals gevoeligheid en

sateliet xml en allerlei factoren..

 

Als je eerst je installatie goed uitlijnt op belletje waterpas en alles even naloopt wil dat vaak erg helpen.

Hier heb ik een sateliet xml als je die in beide ontvangers plaatst dan zouden in theorie de resultaten hetzelfde moeten zijn..

Een goede lnb zoals de Inverto pro home pll quad lnb doet hier wonderen, zelfd bonum 56 oost komt hier binnen.

 

Zenders samenstellen doe je met favorieten en is allemaal handwerk waar idd veel tijd in gaat zitten, voor mij niet zo belangrijk

het meeste weet ik wel te zitten, dan ben ik eeuwen bezig ermee ;) ..

 

Weet iemand nog of de gevoeligheid van een tbs usb ontvangertje beter is dan de gangbare silicon 2166 d tuner ?

 

De oude Alps tuner doet het perfect zelfs op 62 oost 8psk mpeg4 alleen ts mi streams op 55 oost is te hoog gegrepen voor die tuner.

Op het web staat satelite xml creator daar kan je de bestanden van de sateliten downloaden..

 

En .. Gerrit, ervaring doet natuurlijk ook wat, niet opgeven en veel lezen en vooral geduld leren hebben als het niet lukt ..

 

sat-xml-creator.png

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites


2 minuten geleden, Phoenixx zei:

Hoi Gerrit,

Het kan best zijn dat een andere ontvanger meer zenders ontvangt, dat kan met verschillende aspecten te maken hebben zoals gevoeligheid en

sateliet xml en allerlei factoren..

 

Als je eerst je installatie goed uitlijnt op belletje waterpas en alles even naloopt wil dat vaak erg helpen.

Hier heb ik een sateliet xml als je die in beide ontvangers plaatst dan zouden in theorie de resultaten hetzelfde moeten zijn..

Een goede lnb zoals de Inverto pro home pll quad lnb doet hier wonderen, zelfd bonum 56 oost komt hier binnen.

 

Zenders samenstellen doe je met favorieten en is allemaal handwerk waar idd veel tijd in gaat zitten, voor mij niet zo belangrijk

het meeste weet ik wel te zitten, dan ben ik eeuwen bezig ermee ;) ..

 

Weet iemand nog of de gevoeligheid van een tbs usb ontvangertje beter is dan de ganbare silicon 2166 d tuner ?

De oude Alsp doet het perfect zelfs op 62 oost 8psk mpeg4 alleen tc mi is te hoog gegrepen voor die stream.

Op het web staat satelite xml creator daar kan je de bestanden van de sateliten downloaden..

 

En .. Gerrit, ervaring doet natuurlijk ook wat, niet opgeven en veel lezen en vooral geduld leren hebben als het niet lukt ..

 

sat-xml-creator.png

de schotel staat perfect uitgericht, van 70.5 oost tot aan 45 west ontvang ik alles prima, signaal is er genoeg, paal staat zuiver loodrecht, ontvang op 70,5 oost zelfs mta, met mijn rebox 4000 ontvang ik iets meer want die is wat gevoeliger

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh dat is heel mooi Gerrit , ik dacht dat jij een sab 120 schotel heb, dat is heel mooi.

De inverto pll quad lnb verbruikt minder stroom namelijk 45 mili ampere waardoor je meer energie overhoud om je rotor te draaien. 

 

De Hellas sateliet op 39 oost geeft een erg hard signaal, de kans is groot dat dit signaal even goed nog met resten binnenkomt als de schotel

iets verdraaid is, dat wordt zijlob genoemd en heeft met de grafiek va de eigenschappen van de offset schotel te maken..

 

Niets om je over zorgen te maken, verdraaid nog aan toe P ... ;)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een lijst uit 2020 het meeste zal wel werken, maar als je zeker wilt zijn en overbodigheden wilt uitsluiten gebruik

dan de web pagina waar ik een foto van heb laten zien, dat ben je zeker geupdate en helemaal bij met de zenders..

 

De laatste tijd zijn er veel zenders veranderd vanwege 8psk en ts mi streams om geld uit te sparen en veel overbodige

transponders die geld kosten niet meer te hoeven gebruiken, kijk maar is op flysat wat er steeds veranderd...

 

Voor 8psk is een pll lnb beter en heb ik hier de Inverto Quad Pro Pll lnb aangeschaft die zeer goed werkt.

Door zijn inwendige vierkante golfgeleider heeft deze een betere kruispolarisatie en betere ontvangst met lagere

ber waardes ( met dank aan Sprietje voor eerdere info hiervan )

 

Als de ontvanger geladen hebt met de nieuwste xml settings wel even een restart gui of hele restart van de ontvanger doen

voordat je deze gaat gebruiklen met inscannen van de nieuwe zenders en oude zenders verwijderen kiezen bij scanopties..

 

Succes ermee en ik hoop dat je mijn raad opvolgt.. ;)

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een blindscan met EBSPro gedaan.

De TP die in de satellietlijst staat is  DVB-S  QPSK  10890 V 3200 FEC 5/6

 

verwijder deze TP uit je lijst. en vervang door  DVB-S  QPSK  10890 V 3200 FEC 7/8 ( gewoon veranderen van FEC gaat ook)

 

Deze TP scant enkel de zender Maritime in ( zonder de andere zenders ! )

 

Uitgetest op de beide ontvangers Edison OS Mio 4K en Octagon SF8008 en alles OK.

1_0_1_F_4_1_1860000_0_0_0_20210309014909.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Crazy Sat zei:

Even een blindscan met EBSPro gedaan.

De TP die in de satellietlijst staat is  DVB-S  QPSK  10890 V 3200 FEC 5/6

 

verwijder deze TP uit je lijst. en vervang door  DVB-S  QPSK  10890 V 3200 FEC 7/8

 

Deze TP scant enkel de zender Maritime in ( zonder de andere zenders ! )

 

Uitgetest op de beide ontvangers Edison OS Mio 4K en Octagon SF8008 en alles OK.

oke ga ik dat even doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Crazy Sat zei:

Even een blindscan met EBSPro gedaan.

De TP die in de satellietlijst staat is  DVB-S  QPSK  10890 V 3200 FEC 5/6

 

verwijder deze TP uit je lijst. en vervang door  DVB-S  QPSK  10890 V 3200 FEC 7/8 ( gewoon veranderen van FEC gaat ook)

 

Deze TP scant enkel de zender Maritime in ( zonder de andere zenders ! )

 

Uitgetest op de beide ontvangers Edison OS Mio 4K en Octagon SF8008 en alles OK.

1_0_1_F_4_1_1860000_0_0_0_20210309014909.jpg

gedaan en weer exact hetzelfde probleem, ik geef het op, voor de rest doet de ontvanger het redelijk maar ik denk dat er toch veel fouten inzitten, veel techniek in een klein kastje gepropt, ergens moet dat fout gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

DVB-S  QPSK  10890 V 3200 FEC 5/6 uit je satellites.xml lijst ? Anders blijf je met hetzelfde probleem.

 

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, gerrithoogeveen zei:

en waar kan ik dat mee aanpassen? kladblok?

wel rot dat het niet allemaal zo simpel werkt als een rebox 4000, die scant gewoon de boel in met blindscan zonder problemen en dat ik kunst en vliegwerk moet gaan uithalen, ik zit door dit apparaat meer achter de pc dan dat ik er gebruik van maak zo onderhand, het apparaat is zeeeer ongebruiksvriendelijk voor een leek, en dan druk ik me nog zacht uit, 

Naamloos.png

aangepast door gerrithoogeveen
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

ts-sateditor plugin downloaden uit extensions.

Quote

en waar kan ik dat mee aanpassen?

 

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...