Ga naar inhoud


octagon sf8008 dezelfde zenders op hellassat ??


gerrithoogeveen

Aanbevolen berichten


Wat maak je het toch moeilijk.

Gewoon bestaande zenderlijst er in zetten en er uit gooien wat je niet wil hebben. dan heb je rustig de tijd om het apparaat te leren kennen.

Succes ermee

 

 

aangepast door Plepkeshenkie
fout

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Plepkeshenkie zei:

Wat maak je het toch moeilijk.

Gewoon bestaande zenderlijst er in zetten en er uit gooien wat je niet wil hebben. dan heb je rustig de tijd om het apparaat te leren kennen.

Ga anders PLi opnieuw flashen dan heb je alles weer schoon. En nu niet vragen hoe dat moet want dat is of op het PLI forum of Octagon forum te vinden.

Flashen is het eerste wat je onder de knie moet krijgen en multiboot want dan kun je meerdere images gebruiken om te klooien en 1 om te kijken

Succes ermee

 

 

Het is toch gewoon raar dat ik niet eens een sateliet blind kan scannen zonder dat er 5 kanalen ineens veranderen in maritime?  dat doen mijn andere ontvangers toch ook niet. Dus het ligt aan de octagon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb  hetzelfde apparaat met PLI 8 en daar gaat het wel goed.

Als je er zoveel problemen mee hebt zet het ding zoals Phoenix ook zegt een poosje weg en ga je eerst eens goed verdiepen in enigma 2 ontvangers

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het moment van de waarheid.....

 

Zelf heb ik even een handmatig en blindscan gedaan met de Octagon sf 8008 met de kleine antenne op Hellassat

En raad is wat...  Tadaa..

 

De Maritiem zender staat in beide gevallen er maar 1 x in de zenderlijst.

En de firmware is Openpli 8 release stable..

Topic kan gesloten worden wat mij betreft (en vele anderen..) 

PIC_3891.JPG

PIC_3890.JPG

PIC_3868.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Phoenixx zei:

Het moment van de waarheid.....

 

Zelf heb ik even een handmatig en blindscan gedaan met de Octagon sf 8008 met de kleine antenne op Hellassat

En raad is wat...  Tadaa..

 

De Maritiem zender staat in beide gevallen er maar 1 x in de zenderlijst.

En de firmware is Openpli 8 release stable..

Topic kan gesloten worden wat mij betreft (en vele anderen..) 

PIC_3891.JPG

PIC_3890.JPG

PIC_3868.JPG

Hij staat hier ook maar 1 keer in de zenderlijst maar nog 5 andere zenders die hetzelfde beeld geven als maritime.  Gooi ik maritime uit de lijst en zoek handmatig dan wel gewoon de uitzending die op de bewuste andere zenders hoort. Ik hoef maritime maar erin te zetten en het gaat mis. En niemand heeft een flauw benul

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Phoenixx zei:

Dan zijn die gewoon doorgelust bij Maritiem zelf, dat zie ik soms wel meer met zenders, denk aan de toespraak van Rutte..

Dat gaat ook overal heen met de media, maar je ontvanger is (nog) goed ..

 

Niks doorgelust.  Begrijp je het nou echt niet? De bovenste 5 zenders hetzelfde beeld als maritime. En op de rebox niet. Gewoon verschillende programma's 

1615374447321-1133047105.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gerrit ik heb het even getest hierzo en ik kwam toevallig ook hetzelfde tegen, het beste is even vragen bij de pli boy`s 

hoe je dit op kan lossen, er komen wel vaker bug`s in ontvangers terecht, daarvoor zijn de forums om het op te lossen.

 

Dus even vragen bij pli, dan weet je meer,

 

had ik al eerder vermeld.... ;)

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Phoenixx zei:

Gerrit ik heb het even getest hierzo en ik kwam toevallig ook hetzelfde tegen, het beste is even vragen bij de pli boy`s 

hoe je dit op kan lossen, er komen wel vaker bug`s in ontvangers terecht, daarvoor zijn de forums om het op te lossen.

 

Dus even vragen bij pli, dan weet je meer.. ;)

Dus jij hebt ook dat maritime er 6 keer opzit? Op die andere 5 kanalen wat niet zo hoort 

Link naar reactie
Delen op andere sites

in het verborgen menu stond achtergrondscan aan, die uitgezet en nu is dat probleem opgelost. had net ook het probleem van ''

sid not found in pat melding'' maar dat is nu ook opgelost

 

dit probleem is ook opgelost sid not found in pat melding,

scan ik op de 4,8 O 12360 in dan vind hij de zenders en die lees ik dan vanuit de map last scanned naar de pc en zet ze weer in de ontvanger, en scan ik daarna de 12322 dan vind hij ook de zenders, alleen van de zenders die hij eerst gevonden had op de 12360 zegt ie nu not found in pat,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...