Ga naar inhoud


octagon sf8008 dezelfde zenders op hellassat ??


gerrithoogeveen

Aanbevolen berichten

net hellassat ingescand en op de zenders '' fen folkt tv'' en ''folklor tv'' en ''fen tv'' en ''balkanika'' en ''planeta folk'' het beeld van maritime tv, terwijl dit op mijn andere ontvangers niet zo is.

Net opnieuw opgestart, kanalen opnieuw ingescand en zenders wissen aangevinkt, maar toch weer hetzelfde probleem.

De winkel maar gebeld en die zeggen dat de ontvanger alleen maar bedoeld is voor de gangbare satelieten zoals astra en hotbird en wat ik er mee doe (draaibaar) teveel is. en dat niemand naar hellassat kijkt.

hoe kan dit?

aangepast door gerrithoogeveen
Link naar reactie
Delen op andere sites


handmatig op de transponder van  '' fen folkt tv'' en ''folklor tv'' en ''fen tv'' en ''balkanika'' en ''planeta folk'' gezocht en in het boeket gezet en dan gaat het goed, maar zodra ik de zender maritime inscan gaat het mis op '' fen folkt tv'' en ''folklor tv'' en ''fen tv'' en ''balkanika'' en ''planeta folk'' dan krijg ik daar alleen het beeld van maritime op.

 

eigenaardig

aangepast door gerrithoogeveen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

De winkel maar gebeld en die zeggen dat de ontvanger alleen maar bedoeld is voor de gangbare satelieten zoals astra en hotbird en wat ik er mee doe (draaibaar) teveel is. en dat niemand naar hellassat kijkt.

hoe kan dit?

 

Te onnozel voor woorden !  Daar zat er een aan de lijn die nog nooit over satelliet heeft gehoord en ik druk me nog zacht uit....🤯 Spijtig van je telefoonrekening.

Zet even een actuele "satellites.xml" bestand in je box met een FTP client in de map var/etc/tuxbox of etc/tuxbox . Daarna box volledig heropstarten.

Deze vind je hierbij.

 

Laad daarna de laatste lijst van satje07 ( 6-11-2020 ) in je box met dreamset.

 

Daar vind je een boeket met Hellas 39°E , in deze map vind je de gevraagde zenders.

 

satellites.rar

1_0_1_7B_4_1_186AFB6_0_0_0_20210309162121.jpg

1_0_1_7B_4_1_186AFB6_0_0_0_20210309162344.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Crazy Sat zei:

 

Te onnozel voor woorden !  Daar zat er een aan de lijn die nog nooit over satelliet heeft gehoord en ik druk me nog zacht uit....🤯 Spijtig van je telefoonrekening.

Zet even een actuele "satellites.xml" bestand in je box met een FTP client in de map var/etc/tuxbox of etc/tuxbox . Daarna box volledig heropstarten.

Deze vind je hierbij.

 

Laad daarna de laatste lijst van satje07 ( 6-11-2020 ) in je box met dreamset.

 

Daar vind je een boeket met Hellas 39°E , in deze map vind je de gevraagde zenders.

 

satellites.rar 27.24 kB · 0 downloads

ik wil mijn eigen lijst samenstellen met wat ik kan ontvangen, anders staan er allemaal weer loze zenders in, het is toch raar dat als ik hellassat scan er een aantal zenders gewoon hetzelfde zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wil mijn eigen lijst samenstellen met wat ik kan ontvangen, anders staan er allemaal weer loze zenders in, het is toch raar dat als ik hellassat scan er een aantal zenders gewoon hetzelfde zijn? 

 

Tja dat is je eigen keuze , maar waarom moeilijk doen als het gemakkelijk kan.

 

Er bestaat een topic die specifiek over problemen gaat met een Octagon SF8008 ontvanger , heb ik je reeds aangegeven ! , maar als je onder de rubriek "andere merken" telkens een topic gaat openen voor een probleem dat je tegenkomt met deze ( trouwens zeer goede ) ontvanger dan wordt het pas enorm ongemakkelijk en nog véél moeilijker om te volgen. Mijn gedacht...🧐

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

satellites.xml heeft NIKS met je eigen lijst te maken maar is de beschikbare volledige info van de sats. Dat sommige kanalen hetzelfde geven en andere naam hebben is volkomen normaal.De engelsen hebben dat ook en nu zelfs VTM en vtm kids ook. Mss eerst eens die begrippen opschrijven zodat je weet wat wie is .Voor je eigen lijst gebruik DBE.Scan in wat je nodig hebt , save het op je pc en pas het aan en FTP naat box.Dan verder inscannen ,terug naar PC en aanvullen tot je de gewenste hebt staan.Zo doe ik het al jaren.

Ik veeg wel de overbodige kanalen uit de alfabetische lijst weg maar denk dat dat voor jou nog wat te moeilijk wordt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, bellejt zei:

satellites.xml heeft NIKS met je eigen lijst te maken maar is de beschikbare volledige info van de sats. Dat sommige kanalen hetzelfde geven en andere naam hebben is volkomen normaal.De engelsen hebben dat ook en nu zelfs VTM en vtm kids ook. Mss eerst eens die begrippen opschrijven zodat je weet wat wie is .Voor je eigen lijst gebruik DBE.Scan in wat je nodig hebt , save het op je pc en pas het aan en FTP naat box.Dan verder inscannen ,terug naar PC en aanvullen tot je de gewenste hebt staan.Zo doe ik het al jaren.

Ik veeg wel de overbodige kanalen uit de alfabetische lijst weg maar denk dat dat voor jou nog wat te moeilijk wordt

goed lezen, het zijn verschillende zenders die zelfs op een andere transponder zitten dan maritime, de zenders  '' fen folkt tv'' en ''folklor tv'' en ''fen tv'' en ''balkanika'' en ''planeta folk'' geven allemaal het beeld van maritime, op mijn andere ontvanger is dat niet zo, het heeft niks te maken dat deze zenders hetzelfde uitzenden

aangepast door gerrithoogeveen
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De oplossing is in bovenstaande bijdragen gegeven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dus dit werkt niet bij jou?

44 minuten geleden, Crazy Sat zei:

 

Te onnozel voor woorden !  Daar zat er een aan de lijn die nog nooit over satelliet heeft gehoord en ik druk me nog zacht uit....🤯 Spijtig van je telefoonrekening.

Zet even een actuele "satellites.xml" bestand in je box met een FTP client in de map var/etc/tuxbox of etc/tuxbox . Daarna box volledig heropstarten.

Deze vind je hierbij.

 

Laad daarna de laatste lijst van satje07 ( 6-11-2020 ) in je box met dreamset.

 

Daar vind je een boeket met Hellas 39°E , in deze map vind je de gevraagde zenders.

 

satellites.rar 27.24 kB · 1 download

1_0_1_7B_4_1_186AFB6_0_0_0_20210309162121.jpg

1_0_1_7B_4_1_186AFB6_0_0_0_20210309162344.jpg

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ceesv zei:

Dus dit werkt niet bij jou?

 

nee die lijst erin gezet en hellas gescand maar de zenders  '' fen folkt tv'' en ''folklor tv'' en ''fen tv'' en ''balkanika'' en ''planeta folk''  geven allemaal het beeld van maritime, als ik handmatig de transponder van  '' fen folkt tv'' en ''folklor tv'' en ''fen tv'' en ''balkanika'' en ''planeta folk''  scan gaat het wel goed, maar gooi ik er daarna weer een scan overheen dan geven  '' fen folkt tv'' en ''folklor tv'' en ''fen tv'' en ''balkanika'' en ''planeta folk'' weer hetzelfde beeld als maritime, vreemd toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je ze eenmaal hebt ingescand moet je dat toch niet herhalen.Dan gebruik je de manier zoals ik gegeven heb.Blijven ze juist in je lijst staan.Heb die sat niet dus kan het niet proberen

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, bellejt zei:

als je ze eenmaal hebt ingescand moet je dat toch niet herhalen.Dan gebruik je de manier zoals ik gegeven heb.Blijven ze juist in je lijst staan.Heb die sat niet dus kan het niet proberen

maar ik moet toch gewoon zo af en toe een satelliet kunnen scannen op feeds of nieuwe zenders zonder dat ik dit vreemde probleem tegenkom?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je scant handmatig op de 10890 V 3200 op Hellas Sat4  (Promo Kanaal) en dan krijg je inderdaad het beeld van Maritime op je aangegeven zenders ( zie screenshot ).
Maar dat gaat op iedere ontvanger zo zijn , bij mij bvb op de Edison OS Mio 4K ook.

San even de zenders in op 12213 V 30000 op Hellas Sat3 dan heb je wel beeld. Kan zijn dat deze TP niet in je lijst staat dus handmatig toevoegen dan.

 

1_0_1_7B_4_1_1860000_0_0_0_20210309170626.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Crazy Sat zei:

Je scant handmatig op de 10890 V 3200 op Hellas Sat4  (Tring Digitaal TP) en dan krijg je inderdaad het beeld van Maritime op je aangegeven zenders ( zie screenshot ).
Maar dat gaat op iedere ontvanger zo zijn , bij mij bvb op de Edison OS Mio 4K ook.

San even de zenders in op 12213 V 30000 dan heb je wel beeld. Kan zijn dat deze TP niet in je lijst staat dus handmatig toevoegen dan.

1_0_1_7B_4_1_1860000_0_0_0_20210309170626.jpg

dat heb ik dus gedaan en de zender maritime eruit gegooit, zodra ik deze in de lijst zet gaat ie raar doen, mijn andere ontvangers hebben dit probleem niet, ik loop met die octagon steeds tegen vreemdere problemen aan, de transponderlijst is wel goed want als ik zonder blindscan scan dan vind hij ook deze zenders.

aangepast door gerrithoogeveen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...