Ga naar inhoud


octagon sf8008 dezelfde zenders op hellassat ??


gerrithoogeveen

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, Phoenixx zei:

Hoi Gerrit,

Het kan best zijn dat een andere ontvanger meer zenders ontvangt, dat kan met verschillende aspecten te maken hebben zoals gevoeligheid en

sateliet xml en allerlei factoren..

 

Als je eerst je installatie goed uitlijnt op belletje waterpas en alles even naloopt wil dat vaak erg helpen.

Hier heb ik een sateliet xml als je die in beide ontvangers plaatst dan zouden in theorie de resultaten hetzelfde moeten zijn..

Een goede lnb zoals de Inverto pro home pll quad lnb doet hier wonderen, zelfd bonum 56 oost komt hier binnen.

 

Zenders samenstellen doe je met favorieten en is allemaal handwerk waar idd veel tijd in gaat zitten, voor mij niet zo belangrijk

het meeste weet ik wel te zitten, dan ben ik eeuwen bezig ermee ;) ..

 

Weet iemand nog of de gevoeligheid van een tbs usb ontvangertje beter is dan de gangbare silicon 2166 d tuner ?

 

De oude Alps tuner doet het perfect zelfs op 62 oost 8psk mpeg4 alleen ts mi streams op 55 oost is te hoog gegrepen voor die tuner.

Op het web staat satelite xml creator daar kan je de bestanden van de sateliten downloaden..

 

En .. Gerrit, ervaring doet natuurlijk ook wat, niet opgeven en veel lezen en vooral geduld leren hebben als het niet lukt ..

 

sat-xml-creator.png

als ik dat doe krijg ik een compleet lege lijst en staan geen transponders in , actieve transponders wel aangevinkt

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 minuten geleden, Phoenixx zei:

Als je steeds maar weer vastloopt met het opslaan van favorieten zou het een idee kunnen zijn om even hulp te vragen op

het pli forum, mischien dat die jou verder kunnen helpen..

ik donder dat hele ding in de containerbak denk ik, ik ben al dagen met dat apparaat bezig en ik loop steeds van het ene probleem in het andere over, zappen wat raar gaat, zenders die ineens veranderen, zenders die ineens verdwenen zijn , vastlopers en ga zo maar door, en nog geen enkele van deze problemen zijn opgelost, wat een aparaat, en dan moet ik gaan lezen man man man, ik weet niet eens waar ik moet gaan lezen en over wat? want oplossingen komen er niet

aangepast door gerrithoogeveen
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Phoenixx zei:

Als je steeds maar weer vastloopt met het opslaan van favorieten zou het een idee kunnen zijn om even hulp te vragen op

het pli forum, mischien dat die jou verder kunnen helpen..

nou als ik daar ga lezen kan ik gelijk aan de prozac, wat een ellende zeg, jeetje wat veel problemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms is het wel eens goed om even met iets anders bezig te zijn en het de volgende dag weer op te pakken, dat geeft je meer rust en inzicht.

Met te lang bezig zijn ontstaat een vorm van bedrijfsblindheid waardoor je de situatie niet goed meer kunt overzien, waardoor je in een loop 

komt te zitten wat steeds meer stress oplevert..

 

Je hebt geen andwoord gegeven of je gelezen had wat ik in eerder geschreven had.

 

Scrol terug, lees morgen alles nog eens door en houdt moed, morgen met frisse moed, je zal zien dat het helpt.

Satboeren zijn er om geld te verdienen en forum googelen om dingen bij te leren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dom ? ik hoop dat je leert van je fouten en niet te impulsief te handelen, het is een prachtige ontvanger met veel mogelijkheden

en die verdiend een goed en slim baasje en geen vuilcontainer.

 

Zet hem dan op 2 de hans in dit forum, dan maak je er een ander nog blij mee..

 

 

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Phoenixx zei:

Dom ? ik hop dat je leert van je fouten en niet te impulsief te handelen, het is een prachtige ontvanger met veel mogelijkheden

en die verdiend een goed en slim baasje en geen vuilcontainer. Zet hem dan op 2 de hans, dan maak je er een ander nog blij mee..

 

 

teveel ''mogelijkheden'' wat mij betreft en hoe meer ze erin stoppen hoe meer het ding in de war kan raken, vind het gewoon niet normaal dat er na het scannen ineens zenders hetzelfde beeld gaan geven, dat hoort niet en ik heb er niks aan verandert dus wat heb ik dan fout gedaan? dit is al vanaf dag 1, en terugsturen is geen optie omdat ik dan bang ben ben dat ik mijn geld niet terugkrijg zo te lezen op radar, dan heb ik 1 geen ontvanger meer , 2 ben mijn geld kwijt en 3 ook nog de verzendkosten, misschien dat er eens iemand via teamvieuwer het 1 en ander kan laten zien, lezen is in mijn geval niet mogelijk omdat ik lijd aan tinnutus dus altijd lawaai in mijn hoofd wat enorm afleid bij het lezen en door de stresserij van dit ding alleen nog maar erger word.

aangepast door gerrithoogeveen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom kan je beter om hulp vragen of er iemand even bij je langs komt om het een en ander uit te leggen, ik wil ook wel via teamviewer

even helpen maar je bent momenteel veel te druk ermee, wacht nu gewoon tot morgen en laat alles even bezinken.

 

Dat is beter voor jou en voor de ontvanger, stap voor stap kom je verder..

 

Gewoon doen!!!..

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Phoenixx zei:

Daarom kan je beter om hulp vragen of er iemand even bij je langs komt om het een en ander uit te leggen, ik wil ook wel via teamviewer

even helpen maar je bent momenteel veel te druk ermee, wacht nu gewoon tot morgen en laat alles even bezinken.

 

Dat is beter voor jou en voor de ontvanger, stap voor stap kom je verder..

 

Gewoon doen!!!..

morgen heb ik ook wat anders te doen, misschien dat jij deze week een keer een gaatje hebt om het 1 en ander te laten zien via teamvieuwer, voor eerst werkt het belangrijkste allemaal, ik kan zenders in boeketten zetten en op volgorde, multistream werkt ook goed, maar bij toeval liep ik vandaag tegen dit onverwachte probleem aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...