Ga naar inhoud


Microfoon ook verboden achter het stuur


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


Als je een taxi ondernemer bent en je schaft bijvoorbeeld een wagen aan bij Mercedes, dan zit er al veel infrastructuur in voor bijvoorbeeld de verbinding via het taxi bakkie naar de centrale, mute naar de autoradio, antenne-diplexer, microfoon, spreek/luisterknop en veel meer dingen die in een gewone wagen niet inzitten.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Zilverster zei:

@ceesv,

 

Dat was zeker een van de eerste mobiele telefoons 😁

 

Goed af te luisteren ( 50 Mhz. volgens mij in die tijd ) , gr.

 

Zilverster.

Hoeft niet, ik had van 2000 - 2002 nog een auto met een GSM telefoon ingebouwd, met losse hoorn, en duo-sim, schakelde van mijn mobieltje over naar de autoset en vice versa. En ik zat rustig een half uur of langer met de hoorn in de hand te kletsen, van geen kwaad bewust. Het voordeel van het auto-set was dat het zendvermogen 8 watt bedroeg, dus de verbindingen waren veel beter als met de zender uit je mobieltje. Bijna net zo goed als een vaste lijn, ook al omdat je met de hoorn veel minder last had van de storende bijgeluiden.

 

Wat dat betreft vind ik de kwaliteit van veel mobiele verbindingen nog steeds om te huilen. Veel kennissen van mij hebben geen vaste lijn meer, ik bel ze dan ook haast niet meer om effe bij te praten omdat ze veel slechter verstaanbaar zijn. Net zoals de mensen die je op de radio soms hoort als ze geïnterviewd worden, als dat via een gsm verbinding gaat zet ik de radio maar uit. Knudde!

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-3-2021 om 13:06, Drs. IJzerbout zei:

Ik lees net dat in verschillende landen het nu ook verboden is om een microfoon in je handen vast te houden tijdens het rijden.

Dus een 27 MC "bakkie" met een microfoon via een krulsnoer dat aan de achteruitkijkspiegel bengelt mag je niet meer in je handen houden.

Zendamateurs met hun bakkies mogen dus ook niet meer zwetsen tijdens het rijden.

Gaat dit nou niet een beetje ver? Dit terwijl het niet verboden is te roken achter het sturen of zelfs een sigaret te  draaien tijdens het rijden als je dat kan.

 

Als dit op basis is van 2 handen aan het stuur;

 

- dat zou in kunnen houden dat je ook de knop van de radio...

- en handgeschakeld is dan ook not done.

 

Je mag dus blijkbaar niets externs bedienen.

Een shaggie draaien is geen externe bediening...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...