Ga naar inhoud


Linux Mint werkbalk tabblad zichtbaar naast pictogram


Spotvogel

Aanbevolen berichten

Ik ben weer 's op een oude laptop met Linux Mint bezig, laatste versie er op gezet, en dan wat dingen aanpassen zoals ik ze hebben wil.

Wat mij ergert is dat ik bij mijn browsers (maakt niet uit of ik nou Firefox of Slimjet gebruik) bij het openen van een pagina ik daar een melding van krijg naast het pictogram van de browser.

Dat wil ik niet! :-)

Hoe zorg ik er nou voor dat die grote rechthoekige melding niet op m'n werkbalk komt?

Als ik een terminalvenster open krijg ik daar ook zo'n rechthoekige melding over op de werkbalk...

Kan ik dat anders instellen ergens?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met alle respect, maar je zal toch even zelf in "de weergave opties" en "desktop instellingen" moeten kijken. Of dat je Bureaublad instellingen met rechtermuisklik die al als optionele instellingen instelbaar zijn, zodra je met de muispointer op die werkbalk bent.

 

meestal is uiterst rechts onderaan ook de werkbalk instelling aanpasbaar

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi spotvogel,

 

ik gebruik ook Linux Mint maar die balk waar bij jou "het laatste nieuws" in staat, heb ik niet.

Wat je eens kunt proberen is, rechtermuisknop erop klikken -> voorkeuren->instellen. Dan in de rechterbovenhoek drie streepjes -> terugzetten op standaardwaarden.

 

Succes

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmmmm, al die dingen heb ik al gedaan, maar, niets te vinden.

Ook niets als alles staat op standaard waarden...

M'n vorige laptop met Mint had exact hetzelfde?

Misschien omdat ik altijd Mint XFce gebruik.

Die is het lichtst.

Zal er binnenkort 's een ander schijfje in gooien en daar 's Mate of Cinnamon op zetten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

XFce is die "uitgeklede" desktop omgeving toch?

Die gebruik je omdat de laptop niet zo'n krachtige is (gezien de foto een oudje) 32bits?

Dan moet je opletten bij andere versies die je gaat testen daar die erg traag kan worden en een 64 bits OS werkt natuurlijk niet op een 32 bits CPU.

 

weliswaar in 't engels maar hier vindt je een reeks voor oudere pC's / laptop's

https://itsfoss.com/32-bit-linux-distributions/

november 2020 geschreven

p.s. is dat een Toshiba laptop misschien?

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, XFce is die uitgeklede versie, enigszins. Ik heb wel de 64bits versie op dat linux hobby laptopje staan hoor, dat is geen probleem, het is een lichtbejaarde Acer, Extensa 5635z.

Ik heb op 4 plekken een laptop, hoe belangrijker de plek, hoe beter de laptop. En op 1 van die plekken tevens een linux hobby laptop, nummer 5 dus.

Vorige week had ik een echt goede laptop toegevoegd, dus alles schoof 1 plek op, de Acer werd hobbylaptop, linux er op. Voorheen was een oude Dell de linux hobby laptop, die wordt nu afgevoerd..... 🙂

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...