Ga naar inhoud


Linux Mint werkbalk tabblad zichtbaar naast pictogram


Spotvogel

Aanbevolen berichten


Ha, ik ontdek dat ik die map DREAMBOX wel alles kan openen als BEHEERDER, maar, da's OOK een omweg! 🙂

 

Bij de externe harde schijf kan dat niet, dat lukt alleen via COMPUTER.

rechtermuisknop, alle updates zitten er op.

Kan zijn doordat ik zoveel mogelijk wachtwoorden heb uitgeschakeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom schakel je in hemeldsnaam wachtwoorden uit? Dat is juist de kracht van Linux dat niet alles zomaar geïnstalleerd kan worden.

 

De vraag is natuurlijk of je bij een default installatie, dezelfde problemen ondervindt als die je nu hebt.

 

Maak anders eens een tweede gebruiker aan en laat alle instellingen staan zoals ze moeten zijn en kijk dan nog eens.

 

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ter test ook even een testgebruiker aangemaakt. Daarmee een keer ingelogd, USB stick aangesloten en uiteraard kan ik die gewoon openen.

Vervolgens afmelden en terug naar mijn eigen gebruikersnaam en via beheer->gebruikers en groepen kan ik die testgebruiker wel verwijderen.

Ik begin een beetje te twijfelen aan de hardware. Je zou nog eens een geheugentest kunnen uitvoeren. In elk geval werkt het hier op diverse PC's en laptops zonder problemen. Ik zou het in elk geval willen weten waarom het bij jou niet werkt.

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Spotvogel, als je hebt gerommeld met de rechten en dus wie eigenaar is van de bestanden kan heel veel misgaan onder een linux user.

Dat heeft echter niets meer met je originele vraag te doen.

 

Doe jezelf eens een lol en installeer de distro opnieuw zoals het hoort zonder eigen gebreide aanpassingen.

/home moet dus ook gewoon overschreven worden door de nieuwe installatie op de laptop, anders blijf je die rechten en attributes rommel houden.

 

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmm, ik zal binnenkort 's een ongebruikt hardschijfje in de hobby laptop prikken en Mint daar op zetten, kijken of het maagdelijk anders loopt.

Op is die andere Mint ook pas 2 weken oud en veel heb ik er niet aan veranderd behalve een paar wachtwoordmomenten uit zetten.

Ben benieuwd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, alles af, alles hetzelfde gedaan, nu dat probleempje niet.

Heb alleen DIT niet gedaan:

 

De wachtwoord van je sleutelbos is hetzelfde als je systeem wachtwoord. Heeft dus niets met wifi te maken. Je kunt de sleutelbos verwijderen door twee maal blanco (niets dus) wachtwoord in te vullen. Heb je al eerder een wachtwoord ingegeven dan werkt dit niet meer.
Dan zul je eerste in de (verborgen) map .local/share/keyring (de . voor de map betekend dat hij verborgen is) de bestanden weg moet gooien (2 of 3 bestanden). Daarna opnieuw opstarten en niets invullen en op oke klikken. Je krijgt dan wel een beveiligings-waarschuwing etc, maar die kun je gewoon negeren. Daarna heb je geen sleutelbos melding meer.

 

 

Wel dit, ook genoeg...

 

 

1) Menu/Beheer/Aanmeldvenster/Automatisch aanmelden:


Vink er 'Automatische aanmelding inschakelen' aan en selecteer jezelf als gebruiker.

Aldus log je automatisch in na opstart.

(Als je dikwijls mobiel bent met je laptop, je laptop verloren of gestolen kan geraken, laat je automatisch inloggen misschien beter uit.)

2) Menu/Voorkeuren/Schermvergrendeling/Instellingen voor vergrendelen:

'Vergrendel de computer bij actief worden van slaapstand': uit.

'Vergrendel de computer wanneer het scherm zichzelf uitschakelt': uit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het opgelost is. De wachtwoorden waar jij het over hebt, hebben uiteraard geen invloed op de vreemde storingen die je gehad hebt. Die instellingen heb ik namelijk ook ingesteld op mijn vaste PC.

Veel plezier met Linux Mint, Demon-editor en Filzilla.

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...