Ga naar inhoud


Linux Mint werkbalk tabblad zichtbaar naast pictogram


Spotvogel

Aanbevolen berichten


Hmmm, ik wilde nu eindelijk 's proberen om met Wine de dreamboxen te besturen qua kanalen en software, DCC en Dreamlan en zo, maar, welke van de beide mogelijkheden om Wine te installeren ik ook probeer, het loopt vast?

Via programmabeheer krijg in na een tijdje geleuter van "controleer de internet verbinding" met terminal loopt het ook vast.

Ik dacht: Probleem bij Wine of mis ik iets?

 

Linux Mint alles laten upgraden, toen ging het installeren van die 2 Wine programma's WEL.

Dreamlan en DreamBoxEdit heb ik werkend, alleen DCC geeft wat ik ook probeer de melding "Netwerk niet OK!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Huh, versie 2.96 er op gezet, daar kan je kiezen voor "kein test" , zelf de ip adressen intikken en dan werkt het!

 

Alleen willen Dreamboxedit en DCC niet weg, kan ze niet uitzetten, moet ik dec Linux laptop heropstarten. Dreamlan geen probleem.

aangepast door Spotvogel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je Linux Mint Cinnamon gebruikt, waarom stap je dan niet over naar Demon Editor voor de kanalenlijst en Filezilla om bestanden te versturen?

Dat lijkt mij een betere oplossing.

Geen gedonder meer met Wine.

 

 

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Mint is dat super simpel! Je gaat naar programmabeheer en kiest voor Wine Windows API implimentation-standard suite en Wine Microsoft Windows Compatability Layer en dan worden ze geinstallerd...

 

Wine desktop files staat er dan ook op.

 

Ik kan ook nog Wine -binfmt (register wine as the interpeter for Windows executables) en Wine development kiezen om geïnstalleerd te worden, maar, lijkte me niet nodig?

aangepast door Spotvogel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog 1 domme vraag trouwens?

Op m'n bureaublad zie ik m'n externe harde schijfje en / usb stick, net als de map met windows progjes die ik daar heb neergezet.

Alleen, ik kan er wel met de muis op klikken en OPENEN kiezen, maar, dat gebeurt na enig gedoe uiteindelijk toch niet?

WEL als ik het via COMPUTER of BESTANDEN doe, maar, dat is een omweg...

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Spotvogel zei:

Filezila komt idd in Programmabeheer voor, zal ik er later deze week 's opzetten.

Demon Editor niet, die moet ik dan downloaden en zien te installeren...

Open terminal en voer de volgende commando's uit: 

$ sudo add-apt-repository ppa:dmitriy-yefremov/demon-editor
$ sudo apt-get update

$ sudo apt-get install demon-editor

(uiteraard zonder de  '$')

 

Heerlijke en supersnelle channeleditor

 

Vraag 2: open eerst via je bureaublad 'Computer' ->bewerken->voorkeuren->gedrag->enkel klik om element te openen.

Als je een programma geïnstalleerd hebt, staat het in je menu (knop linksonder) klik vervolgens met de rechtermuis op je programmanaam en kies voor 'toevoegen aan bureaublad'. Daarna zal het item te openen zijn via het bureaublad.

 

Tip: installeer ook cairo-dock

 

 

 

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat helpt niets, enkele of dubbelle klik maakt uiteraard niets uit.

Ik bedoel het plaatje van een harde schijf of stick, dat op het bureaublad verschijnt als ik er eentje aansluit, en de map met de naam "dreambox" die ik op het bureaublad heb geplaatst.

Beide kan ik op het bureaublad niet openen, dat gaat alleen via Computer of Bestanden.

Maakt op zich niets uit, maar, is een beetje een omweg..

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Spotvogel zei:

en de map met de naam "dreambox" die ik op het bureaublad heb geplaatst.

kijk gewoon eens welke rechten en attributes voor die map gelden

(uitbreiden van de verkenner z'n weergave)

het is bekend dat je als gebruiker voor het uitvoeren ook desbetreffende rechten moet hebben

anders probeer je het eens als root (die alle rechten heeft als superuser)

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...