Ga naar inhoud


T90 of Bigsat


edbe

Aanbevolen berichten

De Cahors/Visiosat Bigsat.  Die vergaat echt niet.  wordt geleverd met inox vijzen en aluminium staven.   Na 10 jaar eventjes poetsen, enkel wat verbleekt in de zon.

De T90 blijft van 'roestvrij' staal.  De vijzen kan je eventueel vervangen door inoxen.

 

Ik denk echter dat @edbe  meer geinteresseerd is in de technische specs.  Volgens de Datasheet levert de T90 4db meer versterking.  (40.1 dB (at 0 degree Azimut); 32.2 dB (at 20 degree Azimut))

 

En dat is relevant!

Ik ontvang exact dezelfde satellieten die @edbe wenst te ontvangen op een Bigsat (36db).  Centraal heb ik 13E geplaatst.

Ik heb enkel weken geleden beslist om de 9E op een aparte Triax 88 (38,8db) te zetten.  Die Triax levert beter signaal op, met beduidend minder regenuitval dan op de Bigsat.  (zelfde LNB gebruikt, zelf een 4 tal meter extra Coax naar de Triax.) 

Ik heb geen cijfers gevonden hoe snel de versterking afneemt (4 graden van het center).   Heeft iemand daar info over?   Cahors beweert 36db  +/- 20graden

Bij de T90 zou het verval groter zijn.   Dus met een T90 zou het slechter zijn dan met een BigBisat?


 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uren geleden, ceesv zei:

En wordt de T-90 tegenwoordig niet geleverd met een betere kwaliteit schroefjes?

Helaas niet heb ik ervaren. Laatst nog eentje onderhanden genomen. Die schroefjes voor de lnb houder waren zo krokant dat bij de eerst draai de kop gewoon afbrak. Deze T90 staat slechts 5 jaar op het dak. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...