Jump to content

SSD in een STB zinvol?

Gorefest
 Share

Recommended Posts

Zijn er hier mensen die een SSD in hun STB gebouwd hebben ipv een gewone Harde schijf?

Ik stoor mij regelmatig aan het gebrom van de HDD in mijn Gigablue en ben mij sowieso aan het orienteren op een nieuwe STB daarom dacht ik waarom niet direct een SSD er in.

Gigablue Quad Plus 2x DVB-S2 2x DVB-C

• V.I.P.

Een SSD is natuurlijk wel stil maar een HD hoeft echt niet te brommen. In mijn Ziggo kastje zit ook een HD en die hoor je echt niet.

Schroef dat ding eens open en kijk naar de ophanging van de HD. Kan ook de ventilator zijn die lawaai maakt.

Rozen verwelken en schepen vergaan

dus lig niet te melken en doe er wat aan.

Drs. P.

Ik heb er ook een ssd ingezet, prijzen maken niet zoveel meer uit

Vu+duo 4K  openatv 6.4 1TB HDD sat&kabel + Vu+duo2 openatv 6.4 1TB HDD sat&kabel 

Zgemma H9.2H SE 4K openatv 6.4  + Android sat&kabel
Wavefrontier T90. Titanium TQS Universal quad LNB's

Nvidia Shield Android 9 + H96 PRO 4K android 7

• V.I.P.

Ik heb het puur gedaan voor de warmteontwikkeling en het geluid... Nooit spijt van gehad. Belangrijke opnames gooi ik dan naar een NAS.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF

13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Triax 60

8 uren geleden, Gorefest zei:

Zijn er hier mensen die een SSD in hun STB gebouwd hebben ipv een gewone Harde schijf?

Ik stoor mij regelmatig aan het gebrom van de HDD in mijn Gigablue en ben mij sowieso aan het orienteren op een nieuwe STB daarom dacht ik waarom niet direct een SSD er in.

Ja, en dat bevalt uitstekend.

Herrie had ik in m'n oude windowscomputers.

In m'n sat-tuners van de laatste 10 jaar nooit iets van gemerkt. Geen idee welk type in de huidige 3 zitten.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Om toch even nog te reageren, ik heb in mijn ontvangers een kleine (120GB) SSD gezet. Kost iets van 20 euro. 

Puur voor de backup en voor het plaatsen van diverse images. Zo hoef ik niet met een USB stick langs te gaan voor een upgrade en wat voor mij belangrijk is, dat het absoluut geen geluid maakt.

Mijn opnames gaan naar de NAS zodat ik die overal aankan.

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.