Ga naar inhoud


De trek van de elanden (Slow TV)


Sverige

Aanbevolen berichten

Net als verleden jaar wordt de trek van de elanden als slow tv project uitgezonden op Kunskapskanalen (SVT).

Dit gebeurt tijdens de dag, 's avonds loopt het normale programma op deze zender.

Via svtplay is het ook te zien...

https://www.svtplay.se/den-stora-algvandringen

 

Klik op "Spela senaste".

 

Het is weer eens wat anders dan naar een vulkaan kijken... ;)

 

  • Like 1

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Mooi hoor @Sverige ! 

 

Ik zit nu naar de HOJDPUNKTER  te kijken. 

In de loop van de jaren hebben we ongeveer 15 Elanden in het wild gezien. Ik moet wel zeggen dat het de laatste jaren steeds moeilijker wordt om ze te spotten.

 

Zie jij ze vaak ? 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook even gekeken.

Elanden haasten zich dus nooit, alsof ze bang zijn moe te worden.

 

Diegene die door het ijs zakte... ik dacht die sterft de verdrinkingsdood, want hij kon niet uit het wak komen.

Maar niks hoor, totaal geen paniek. Rustig blijven, even wachten. Uiteindelijk krabbelt hij er toch uit.

En schommelt verder alsof het hem dagelijks overkomt.

'tZijn ijskoud-stoicijnse trage beesten die water zorgeloos oversteken door te zwemmen, ze lijken niks last te hebben van koud water.

Eigenlijk vind ik ze zwemmend nog het stoerst.

 

Een rennende eland heb ik niet gezien. Lijkt me even zeldzaam als een schaap met 5 poten.

Maar misschien is het tactiek, want hij zou daar direct mee opvallen en de aandacht trekken van wolven en beren.

aangepast door Zunigkyk
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Een rennende eland heb ik niet gezien. Lijkt me even zeldzaam als een schaap met 5 poten.

Maar misschien is het tactiek, want hij zou daar direct mee opvallen en de aandacht trekken van wolven en beren.

 

Nu ik er over nadenk verklaart dit zijn altijd rustige/bedachtzame gedrag. Zorg dat je niet opvalt. Wellicht dat de door het ijs zakkende eland ook daarom eerst even wacht, de rust doet weerkeren, voordat hij eruit klautert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...