Ga naar inhoud


selfsat h30d tegelijkertijd kunnen communiceren tussen 2 transponders


mattheu

Aanbevolen berichten

he hallo

ik wilde een trio ontvanger kopen met 2x sat tuner en 1x kabel tuner de vraag is nu kan ik tegelijkertijd 2 opnames laten lopen op de sat astra 19.2  maar ik heb een selfsat hd30 ik neem aan dat dit een gewone lnb is kan dit of moet je daar een multi lnb voor hebben bedankt voor de hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bekijk de eerste 1:30 minuten hoe je de lnb moet verwijderen bij een H21D en dan kunt vervangen door een andere lnb.

Helaas is bij de H30D de lnb niet uit te wisselen:


Ze zijn te koop voor een Selfsat H21D in single, twin, quad en quattro, niet voor een H30D
Jij hebt een twin-lnb nodig, LDU2 Twin LNB. Die zie ik in Duitsland te koop staan voor €37,99.

 

Selfsat LDU2 Twin lnb.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

top bedankt ga ik even kijken zal ik uiteraard 2 kabels moeten trekken maar dat is geen probleem dus dan zou ik tegelijk 2 sat uitzendingen kunnen opnemen ongeacht van welke feed ze zijn top dan kan ik toch de zgemma h7s kopen deze heeft 2 sat tuners en 1 kabel tuner hartelijk dank voor de tip

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou een andere vraag ik wist niet dat je 2 kabels nodig had en een andere schotel dus dat gaat hem niet worden

nou viel mijn oog op deze welke zouden jullie adviseren de gigableu of de zgemma advies zou super zijn aangezien ik er zelf niet meer uitkom voordeel van de zgemma is dat hij 2 kabeltuners heeft zie hier onder


 

aangepast door ceesv
Links naar winkels verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

nou hoop dat het zo wel mag

 

 

 

 

Zgemma H7C 4K UHD hybride ontvanger

 


De Zgemma H7C is een Linux OS Enigma 2 gestuurde hybride 4K receiver. Kenners weten dan meteen dat het mogelijk is om OpenPli te installeren voor nog meer functies.
Zgemma gaat met deze hybride ontvanger nog een stapje verder en heeft deze voorzien van een satelliet tuner (DVB-S2X) en een antenne DVB-T2 tuner voor bijvoorbeeld Digitenne, maar ook meteen van een dubbele kabel tuner (DVB-C).
Zo kan je bijvoorbeeld tegelijkertijd een kabel programma opnemen en een ander bekijken.
Zelfs aan internettelevisie is gedacht, deze box is ook als IPTV/OTT te gebruiken en het is zelfs mogelijk een volledige versie van KODI erop te draaien.
Met al deze mogelijkheden te kunnen bieden is de H7C voorzien van de laatste hardware: een duo-core ARM processor, een gigabit ethernet aansluiting, een 2,5'' HDD-Slot, USB 3.0 en ga zo maar door.
Verschil met de Zgemma H7S? De H7S heeft een dubbele satelliet tuner terwijl de H7C een dubbele kabeltuner heeft.

Deze nieuwe Zgemma H7C is met recht een alleskunner

 

 

* Verplichte velden

 

 

 

Eigenschappen

·         3 Tuners: 1x DVB-S2X, 2x DVB-C/T

·         Linux Operating System

·         Multimedia plug-in supported

·         CVBS video mit R/L Audio

·         Spdif Optical Audio 

·         USB3.0 and USB2.0

·         QT STALKER plugin

·         1 Gbit Ethernet Interface 

·         Advanced EPG (Electronic Program Guide

·         User-friendly linux Menu syste

·         Full automatic service scan

·         Various OSD skins supported

·         Various Channel Editing Programs

·         Easy and fast software-upgrade via USB or Internet

·         4-digit 7segment display LED

·         Low deep-standby power consumption under 1 W

Specificaties

·         ARM Brahma 15 Dual Core 1700Mhz 12K DMIPS 

·         BCM7251S Dual Core Main chipset

·         More than 4.01x Linux kernel

·         DVB-S2/S2X + 2*DVB-T2/C Hybrid tuner built-in  

·         HD Connection 

·         AV Connection

·         Support 4K- 2160p

·         MPEG-2 / H.264 and H.265 Hardware Decoding

·         HD HEVC / H.265 2160p60 Main-10 multi-format decoder 

·         1 x Smart card-Reader

·         1 x Common Interface slot

·         1 x USB3.0 and 2 x USB2.0

·         SPDIF for digital bit stream out(optical) 

·         4GB EMMC NAND Flash/ 1GB DDR3 

·         Timeshift

·         Electronic TV program Guide ( EPG ) support 

·         Parental Control

·         Plugin Service

·         OSD into many languages and graphics (Skins)

·         Web interface, WEB Remote control

·         DISEqC 1.0, 1.1, 1.2, 1.3 22Khz and USALS

En dan de

 Gigablue UHD Trio 4K SAT/KABEL ontvanger

SystemGigaBlue UHD Trio 4K

CPU: ARM Cortex A53, Quad core 64bit, 15.000 dmips

CPUHisilicon 1,6 GHz  4 x CoreRAM1GB DDR4FLASH8GB MMC FLASHKernel4.4.35Front IR Receiver1 x IRButton8 x ButtonIndicator LED2 x LEDFront Display4 Digit / 7 Segment DisplayUSB 2.01 x USB HostCI-Modul–SmardCard1 x S/C SlotRear DVB -S2x IN1 x InputDVB -S2 OUT–C/T/T2 TunerDVB-C/T/T2/WLanOptionalBluetoothOptionalSD CARD1HDMI1 x 2.0 HDMI OutputUSB 2.0 / 3.01 x USB Host / 1 x USB HostS/PDIF1 x OpticalRS-2321Ethernet1 x RJ45: 10/100/1000 Mbit (1 x Gbit)Power Switch1 x I/O SwitchDC Input Jack1 x Jack  Power SupplyExtern12V/2AInput:110-240V AC / 50-60Hz / 0,6AConsumption 

Normal: 15W (STB PIP: 10.5W, LNB: 4.5W) –when 1 DVB S tuner in use

Standby Mode9.3WDeep Standby0.5WLNB

 

LNB Speisung14/18V / Max 400mA; kurzschlussfestSteuersignale22kHz, Tone Brust, DiSEqC 1.0/1../1.2/2.0 USALS (Rotor-Steuerung)RFFrequenzbereich950-2150 MHzDBV-S/DVB-S2/DVB-S2XVideo-Parameter:EingangspegelFBAS 1 V +/- 0.3 dB an 75 Ohm

 

TeletextTeletext Filterung entsprechend ETS 300 472 StandardAllgemeines:

 

Umgebungs-temperatur+15°C…+35°CLuftfeuchtigkeit< 80%Abmessungen(B x T x H): 280 mm x 175 mm x 55 mm

aangepast door ceesv
Links naar website verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenschappen: 3 Tuners: 1x DVB-S2X, 2x DVB-C/T

 

Als je satelliet, kabel en Digitenne wilt gaan ontvangen, dan heb je voor het goed zijn ook 3 coaxkabels nodig die je op je ontvanger aansluit.
Satelliet en Digitenne kun je eventueel nog samenvoegen op één kabel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg met gemak 2 coaxkabels door een 5/8 elektriciteitspijp en 3 coaxkabels door een 3/4 elektriciteitspijp. Dan haal ik de pvc buitenmantel er van af door die in de lengte met een Stanleymes door te snijden en er dan vanaf te halen. Het mesje maar 0,8mm uit laten steken zodat je niet in de vlechtmantel snijdt. Hiervoor kun je alleen maar dicht geweven coax gebruiken zoals Koka 799 en Koka 9 eca. Je zult verstelt staan hoe makkelijk je coax met alleen een vlechtmantel door de buis glijdt. Het stuk wat binnen weer uit de buis steekt, kun je weer omwikkelen met de buitenmantel en vastplakken met cellotape zodat je ook de F-connectors weer normaal kunt monteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...