Ga naar inhoud


Picons in combinatie met beperkte ruimte op ontvanger


Aanbevolen berichten

Op dit moment gebruik ik de enigma2-plugin-picons-srp-full.400x240-400x240.light.on.transparent picons en deze bevallen goed. Klein probleem is dat de flash vol raakt en ik geen usb stick wil bijzetten.

 

Is er een eenvoudige manier (bijv een script) om van de totale collectie picons diegene te verwijderen van de ontvanger indien deze niet in een lijst staan op de ontvanger staan ?

 

Groeten

 

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites


je verwijderd wat skins die je toch niet gebruikt

dat zou ook een optie kunnen zijn

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een speciale reden waarom je srp gebruikt?

Bij snp heb je minder picons nodig, dus scheelt ruimte, en die zijn veel minder snel verouderd bij wijzigingen.

 

Welke satellieten gebruik je?

We maken ook picons-pakketten voor alleen Astra123+HB, maar kan regelen of we nog anderen kunnen maken?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, smetje limb.BE zei:

je verwijderd wat skins die je toch niet gebruikt

dat zou ook een optie kunnen zijn


Ik heb maar 1 skin in gebruik dus deze optie valt af

3 uren geleden, Satneef zei:

Kleinere picons gebruiken.


is een optie maar ik heb nu al wat moeite Met de grootte en en bril opzetten.......ik hou het dus op deze grootte

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Alex1970 zei:

Heb je een speciale reden waarom je srp gebruikt?

Bij snp heb je minder picons nodig, dus scheelt ruimte, en die zijn veel minder snel verouderd bij wijzigingen.

 

Welke satellieten gebruik je?

We maken ook picons-pakketten voor alleen Astra123+HB, maar kan regelen of we nog anderen kunnen maken?


Heb ook nog 5w. De rest kan zonder picons. Ik heb me nooit verdiept in het type (srp of snp). Mogelijk staan ze er dan allebei op ? Ik gebruik de feed van openpli. Geen idee dus, maar snp klinkt als n vooruitgang

 

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, MySat zei:


Ik heb maar 1 skin in gebruik dus deze optie valt af


is een optie maar ik heb nu al wat moeite Met de grootte en en bril opzetten.......ik hou het dus op deze grootte

en welke skin heb je erop staan 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, MySat zei:


Ik heb maar 1 skin in gebruik dus deze optie valt af


is een optie maar ik heb nu al wat moeite Met de grootte en en bril opzetten.......ik hou het dus op deze grootte

welke apps zou je kunnen verwijderen 

pluggins zou ik maar zeggen 

en hoeveel softcams heb je op je ontvanger staan 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geloof me, er staat alleen het meest noodzakelijk op. Heb er alles al vanaf gehaald. De Vu Solose heeft zeker niet zoveel Flash als de laatste Ontvangers in 2021.

 

1 HD skin

zerotier

oscam only

pau

epg loader

autobackup

en mss nog iets wat ik hier over het hoofd zie. Met de icons erbij zit ie op een haar na vol.

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 GB DRAM / 256 MB Flash

dat zou toch zeker moeten lukken 

verwijder anders eens je oude picons 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snp betekent dat de picons gekoppeld worden aan de naam van de zender.

Srp betekent dat de picons gekoppeld worden aan de (unieke) service referentie van de zender.

Per saldo zullen er dus meer bestanden nodig zijn bij srp dan bij snp.

Snp is in mijn ogen te prefereren boven srp. Als er zenderwijzigingen zijn zal de service referentie altijd veranderen, daarentegen zal de naam van de zender vaak hetzelfde blijven.

Srp vergt dan ook meer onderhoud en zal sneller niet meer kloppen dus.

 

Als je beide erop zou hebben staan gaat je geheugen nog sneller vol.

Kijk in de feed van OpenPLi (menu > applicaties > verwijderen) welke picons er allemaal op staan. Alles verwijderen behalve één variant van de snp picons. Ikzelf vind ook light on transparant de mooiste.

Ik maak en onderhoud die picons samen met nog een paar enthousiastelingen ( https://github.com/picons/picons/ ).

Ik kan eens overleggen of een pakket voor 28.2/23.5/19.2/13°E + 5W een mogelijkheid is, maar probeer eerst eens alleen één snp pakket te installeren.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Alex1970 zei:

Snp betekent dat de picons gekoppeld worden aan de naam van de zender.

Srp betekent dat de picons gekoppeld worden aan de (unieke) service referentie van de zender.

Per saldo zullen er dus meer bestanden nodig zijn bij srp dan bij snp.

Snp is in mijn ogen te prefereren boven srp. Als er zenderwijzigingen zijn zal de service referentie altijd veranderen, daarentegen zal de naam van de zender vaak hetzelfde blijven.

Srp vergt dan ook meer onderhoud en zal sneller niet meer kloppen dus.

 

Als je beide erop zou hebben staan gaat je geheugen nog sneller vol.

Kijk in de feed van OpenPLi (menu > applicaties > verwijderen) welke picons er allemaal op staan. Alles verwijderen behalve één variant van de snp picons. Ikzelf vind ook light on transparant de mooiste.

Ik maak en onderhoud die picons samen met nog een paar enthousiastelingen ( https://github.com/picons/picons/ ).

Ik kan eens overleggen of een pakket voor 28.2/23.5/19.2/13°E + 5W een mogelijkheid is, maar probeer eerst eens alleen één snp pakket te installeren.

 

Net even gekeken naar je advies, waarvoor dank btw. Is er een handleiding om dit op de VU zelf te doen ?

aangepast door MySat

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik kan jouw kennisniveau niet inschatten, maar je zei eerder dat je je huidige picons uit de feed had geïnstalleerd, dat is dan toch via het menu op de VU+?

Dus Menu > Applicaties ?

Daar zie je groen voor downloaden en rood voor verwijderen.

Druk op rood en ga naar de rubriek picons en verwijder alles.

Dan met Exit terug, dan groen (downloaden), ga naar de rubriek picons en kies snp-full.400x240-370x210.light.on.transparent

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Alex1970 zei:

Nee, ik kan jouw kennisniveau niet inschatten, maar je zei eerder dat je je huidige picons uit de feed had geïnstalleerd, dat is dan toch via het menu op de VU+?

Dus Menu > Applicaties ?

Daar zie je groen voor downloaden en rood voor verwijderen.

Druk op rood en ga naar de rubriek picons en verwijder alles.

Dan met Exit terug, dan groen (downloaden), ga naar de rubriek picons en kies snp-full.400x240-370x210.light.on.transparent

Dit is een duidelijk instructie.. 😉 Waarschijnlijk weer eens overheen gelezen. Is aan het downloaden. Zodirect eens kijken wat ik over heb aan flash

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...