Ga naar inhoud


Picons in combinatie met beperkte ruimte op ontvanger


Aanbevolen berichten

8 uren geleden, Tonskidutch zei:

wat is er mis met een USB stick voor die picon rommel?

je kan er ook al je backups en nieuwe images op kwijt

Met een USB stick is niks mis mee, maar ik ben niet van de weg van de minste weerstand. Tis toch ook leuk om dit soort dingen uit te zoeken ? Voor mij is dit een van de vele hobbies en daar heb ik plezier in.

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites


Resultaat is dat ik wederom een write error krijg door gebrek aan ruimte.

 

df
Filesystem           1K-blocks      Used Available Use% Mounted on
ubi0:rootfs             199436    199432         4 100% /
devtmpfs                335620         4    335616   0% /dev
tmpfs                       64         0        64   0% /media
tmpfs                   335748     61888    273860  18% /var/volatile

 

Heb nu de picons er weer afgehaald en kom toch op rootfs used 72% uit.

Zie wel dat ik meer geinstalleerd heb dan eerder vermeld (youtubestreamer, serviceapp). Wel kaal hoor zonder picons.

 

Mogelijk helpt het al indien ik alleen de TV gerelateerd picons installeer. Kan dat trouwens ?

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon de map picon via je netwerk naar je pc knippen en plakken.

De overbodige picons verwijderen en weer terugzetten.

De ontvanger herstarten et voila!

Standaard staan de picons in share/enigma2 of in root/share/enigma2.

Maar je kan ze ook direkt in de root map zetten.

aangepast door Satneef

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, MySat zei:

Wel kaal hoor zonder picons.

ach daar wen je ook wel aan hoor, ik had ze nog nooit actief op geen enkele van mijn Vu+ ssen, behalve die laatste Zero4K.

er staan al logo's genoeg op mijn TV scherm hetgeen nog steeds een probleem kan zijn voor je OLED zonder de juiste instelling

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-6-2021 om 11:51, Alex1970 zei:

We maken ook picons-pakketten voor alleen Astra123+HB.

Waar vind ik deze ? Wil het eens proberen

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 9-6-2021 om 12:03, MySat zei:

Waar vind ik deze ? Wil het eens proberen

Sorry, beetje late reactie, je vind de laatste hier: https://github.com/picons/picons/releases

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ga het eers proberen. Het mooie weer drijft ook iedereen het terras op he ;-)

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles op.zijn tijd, als er picons niet kloppen of ontbreken hoor ik het graag.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-6-2021 om 22:30, Alex1970 zei:

Sorry, beetje late reactie, je vind de laatste hier: https://github.com/picons/picons/releases

 

Het werkt (zoals verwacht) maar mijn ogen laten me in de steek. Hebben klaarblijkelijk een voorkeur voor de grootste Picons (400x220). En die heb ik nog niet gevonden. Vrije ruimte is iig geen probleem meer (van 77% naar 82% flash in gebruik).

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

picon

 

neem hier even een kijkje voor de grote picon

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, MySat zei:

 

Het werkt (zoals verwacht) maar mijn ogen laten me in de steek. Hebben klaarblijkelijk een voorkeur voor de grootste Picons (400x220). En die heb ik nog niet gevonden. Vrije ruimte is iig geen probleem meer (van 77% naar 82% flash in gebruik).

Nou je het zegt, die zitten er helemaal niet bij.

Ga ik even achteraan waarom dat is.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, smetje limb.BE zei:

picon

 

neem hier even een kijkje voor de grote picon

Dan ben ik terug bij af.. Indien ik alle picons van deze grootte (ingepakt 61MB) installeer, loop ik uit mijn flash geheugen. Toch bedankt voor het meedenken

16 uren geleden, Alex1970 zei:

Nou je het zegt, die zitten er helemaal niet bij.

Ga ik even achteraan waarom dat is.

Mocht het komen, dan ben ik de eerste "klant" ;-)

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook nog een andere benadering in gedachte, maar heb geen idee of dat kan. Waarom niet vanuit de favourietenlijst(en) een selectie maken op alle beschikbare iconen ? Dan heb je alleen de zenders die de box in een favouriet heeft staan en scheelt dit een hoop ruimte. Lijkt me zelfs niet echt een moeilijk probleem om weg te automatiseren/programmeren. Dus je geeft de downloadlocatie/naam op van de Icon bestand en met een lokaal script fiets je de iconen in je box maar alleen voor de zenders in je favourietenlijsten ( die je mogelijk ook nog kunt selecteren of ze meegenomen dienen te worden of niet).

 

Bestaat zo script al ergens

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, MySat zei:

Bestaat zo script al ergens

Waarschijnlijk wel, op die manier worden dacht ik de pakketten gemaakt waarvan ik je de link gegeven had.

Je kan ook zelf aan de slag met de bestanden op de git en met een zelfgemaakt scriptje.

Of stel deze vraag (in het Engels) als issue op de git.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...