Ga naar inhoud


Fastscan Tv Vlaanderen


Didden

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

welke settings worden er gebruikt om fastscan mogelijk te maken?

ik werk in een service center  en daar is een bepaald merk wat niet gebruik maakt van fastscan.

en nu wil ik R&D van dat merk duidelijk maken dat ze de optie fastscan moeten toevoegen voor TV vlaanderen.

 

maar ik wil het hun dus gemakkelijk maken als ik de parameters kon doorgeven hoe de fastscan werk voor tv vlaanderen.

 

iemand die weet hoe en wat?

 

mvg

wavefrontier T55 - 13.0 - 19.2 - 23.5 - 28.2

db 500s - philips 6071 out of use - philips7121 HD (stuk)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die criteria liggen redelijk gecompliceerd is mij weleens ingefluisterd. Voor zover mij bekend zijn de mannen van PLi de eerste die dit destijds in hun firmware geïmplementeerd hebben. Of zij dit willen of zelfs maar mogen delen aan derden is de vraag. Toen daar vorig jaar de Joyne scan door Huevos gemaakt is, werd duidelijk hoe lastig een soortgelijke fastscan in elkaar zat. In de basis werkte dat maar er kwam nogal wat non Joyne gerelateerde ‘rommel’ mee.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe dit tot in detail zit weet ik niet. Het is een combinatie van NIT scan volgens LCN. Wellicht dat er op een transponder een soort volgorde uitgestraald wordt.. Maar in elk geval complex…

 

Mooi voorbeeld:

 

Vandaag een DM920 UHD opgetuigd. Die firmware kent én geen Kabelscan en geen FastScan.. Alles moet op de hand gescanned en gesorteerd worden. Normaal gebruik ik een lijst uit mijn hoofdbox (die wél KabelScan en FastScan heeft) en zet deze met DreamboxEdit naar andere boxen. Bij de DM920 UHD was dit voor kabel niet mogelijk. Waarschijnlijk omdat er een DVB-C FBC in zit. Kabellijst werd wél correct overgezet, maar geen beeld… De satellietlijst ging daarentegen wél goed…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na contact met de fabrikant zou er software uit komen met fastscan. Maar zoals dat gaat heeft dit even tijd nodig. Nu wil ik een klant verder helpen. Welke instellingen moet ik freq etc moet ik ingeven zodat ik de tv vlaanderen kanalen kan zoeken.  Foto is van astra 19.2 

Maar welke moet ik gebruiken voor 23.5

 

Mvg

20210617_121012.jpg

wavefrontier T55 - 13.0 - 19.2 - 23.5 - 28.2

db 500s - philips 6071 out of use - philips7121 HD (stuk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat hangt van de aangesloten schotel/lnb af.

 

Je kan positie B proberen.

Frequenties kan je hier vinden

https://nl.kingofsat.net/pack-tvvlaanderen.php

 

Bijvoorbeeld deze transponder

Frequentie 12187

Symbool snelheid 29900

Polarisatie horizontaal

°E action_collapse.gif16Astra 3B 12187.50 H 225 Europe DVB-S2 8PSK 29900 2/3

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...