Ga naar inhoud


krijg enkel astra 3 goed gericht en geen astra 1


Cheyenne

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Welkom,

 

wat voor schotel en wat voor lnb kop gebruik je, een enkele of een dubbele?

Indien je een dubbele kop gebruikt, welk merk en type kop is het?

Wat is je globale geografische locatie?

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb een gelijkaardig probleem. Vreemd genoeg ontvang ik astra 2 en 3 i.p.v. astra 1 en 3. Ik beschik over een M7 Lnb Duo quad Astra 1/3 (eigenlijk de standaard hardware van tv vlaanderen - 65cm schotel, MZ102 decoder,...).

 

Hetgeen mij wel opgevallen is in de instellingen is dat er bij astra1 (19.2) geen diseqc waarde is ingegeven en bij astra 2 en 3 wel. Zou dit het probleem kunnen zijn? 

 

Mijn locatie is alvast België - Limburg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je schotel staat teveel naar het oosten gedraaid.

Draai je Mast eens 5 graden naar het Westen, corrigeer de elevatie en doe een nieuwe scan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Ceesv,

 

Bedankt voor de tip. Ik zal dit vanavond proberen. Gisteren was het nogal wat trial & error met een tv die binnen staat en telkens op en aflopen. Heb ondertussen ook een Xsarius Satmeter HD Easy Ultra besteld. Hopelijk zal dit het hele zaakje makkelijker maken. :)

 

Mvg,

Sypher007

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je dient 1 satteliet positie op  te schuiven.

 Na een nieuwe scan zal je ontvanger ook automatisch de diseqc positie toekennen..

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Old Satterhand zei:

 

Het was toch zo dat je eerst de diseqc instellingen goed moest hebben, voordat je een scan kunt doen?

Of doen moderne images dat helemaal automatisch?

 

Hallo Old Satterhand,

 

Ik denk dat ceesv wel gelijk heeft. Op een bepaald moment (positie) heeft de ontvanger wel astra 1 en 3 gevonden en automatisch de diseqc instesteld maar toen had ik slecht signaal en heb ik de schotel positie aangepast. Toen werd ineens astra 2 en 3 gevonden.

 

kan het zijn dat het hier over millimeters gaat dan of kan dit ook aan de hoek van de lnb liggen?

 

Mvg,

Sypher007

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Genk moet een duo-lnb 13,8° schuin staan (de kop van de Astra 19,2 lager) als je de kop van de Astra 23,5 in de klem hebt zitten. Gebruik hiervoor bijgevoegde hoek. Print hiervoor de hoek uit, knip het uit en plak hem achter op de duo-lnb.

 

Duo lnb.png

hoek van 13,8 graden.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 uren geleden, Old Satterhand zei:

 

Het was toch zo dat je eerst de diseqc instellingen goed moest hebben, voordat je een scan kunt doen?

Of doen moderne images dat helemaal automatisch?

Die Canaldigitaal ontvangers herkennen zelf welke satelliet ontvangen wordt en stelt zelf de diseqc configuratie in.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bedankt voor de terugkoppeling.

 

Veel kijkplezier.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...