Ga naar inhoud


Schotel uitrichten bij regen


bas90

Aanbevolen berichten

18 minuten geleden, Ventura zei:

Ik ga zowiezo geen schotels uitrichten bij regen en of bij heel slecht weer. En zeker niet bij daken die spek glad zijn geworden door de regen. Daarvoor is mijn eigenveilig en meet apparatuur te waardevol daar voor. Het is voor de zotte om bij regen een schotel uit te richten.

Ik geef je 100% gelijk maar ik kwam er niet onderuit met de einde Joyne 9,0 E deadline eind mei, gewoon geen tijd om droge dagen te kiezen. Vervolgens maken ze op de laatste dag bekend dat het nog 2 maanden doordraait.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ga sowieso geen dak op. Noch bij zo’n noch bij regen, maar als ik er makkelijk bij kan dan help ik mensen gewoon. Ik prefereer overigens een bescheiden zonnetje. 🤣

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het voor elkaar gekregen na dat de heg gesnoeid is.

ja vind ik ook een rare plek.

krijg ook niet meer dan 60/65% op beide sats.

moet hij maar de schotel ergens anders neer zetten.

verder verwacht ik geen problemen als hij een paraplu gaat halen.

 

En oja het was zo goed als droog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste weken is er steeds zeer plaatselijk heftig noodweer. Omdat de signalen onder een hoek van minder dan 30 graden door de atmosfeer gaan, kunnen onweerswolken op wel 20km afstand het signaal verstoren. Jij denkt dat het droog is maar een stuk verderop is het noodweer en jij ontvangt geen signaal of een sterk wisselend signaal. Dan kun je de schotel niet of bijna niet goed afstellen.

Bedenk dat struiken die in de buurt van de schotel staan niet hoger mogen zijn dan onder een hoek van 30 graden gemeten vanaf de onderzijde van de schotel.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...