Ga naar inhoud


Klein beeld op het scherm


Erwin-Lommel
Ga naar oplossing Opgelost door smetje limb.BE,

Aanbevolen berichten

Met de stekker eruit trekken veroorzaak jij mogelijk alleen maar meer problemen. Dat is dus enkel een noodoplossing.

 

Mij lijkt het een miscommunicatie tussen de box en de TV. BTW, is het een 4K Samsung of nog ‘gewoon’ full HD?

In dit soort vreemde situaties adviseer ik om te flashen en in eerste instantie NIETS te restoren. Vers installeren stelt immers niets voor in PLi. Resolutie kiezen (1080P), taal kiezen en de wizard volgen. AutoDISEqC op beide tuners uitvoeren (zal Astra 1-3 zijn), een zenderlijst kiezen (Hans 19.2 - 23.5) en Oscam plaatsen. Verder even niets. Dan heb je immers al beeld op jouw kaart. Toch?
 

Een dag proberen en afwachten en als het nóg niet goed is, dan tóch eens goed de setup van de TV checken.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Op 8-7-2021 om 19:57, Erwin-Lommel zei:

Nu ik de ontvanger uit zet als ik niet kijk gebeurt het niet meer, het gebeurt alleen als ik hem langere tijd (zo'n 4 uur) niet gebruik. 

Dus af en toe uitzetten en probleem opgelost. 

 

Ja dat citaat is goud waard. Begrijp helemaal niets van wat daar staat, behalve dat je toestellen niet de juiste aspect ratio en resolutie instellingen kiezen indien er signaal op de HDMI gedetecteerd wordt. Hetgeen op goede apparatuur automatisch ingesteld geen probleem mag geven.

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

Hetgeen op goede apparatuur automatisch ingesteld geen probleem mag geven.

 

Ja, maar als dat het geval zou zijn had jij niets te doen.😁

 

Er is kennelijk een probleem met de communicatie tussen de ontvanger en de TV. De EDID informatie is/raakt corrupt.

3 mogelijke oorzaken: de box, de kabel en de TV.

Je hoeft de TV niet te vervangen, je kunt een andere ingang proberen.

Ik zet mijn kaarten op de kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Erwin-Lommel zei:

Smetje, ik heb geen andere ontvanger. Maar ga van de week eens een dag spelen met de ontvanger en kijken of ik het opgelost krijg.

zet jouw tv zelf eens in 16/9

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...