Ga naar inhoud


Klein beeld op het scherm


Erwin-Lommel
Ga naar oplossing Opgelost door smetje limb.BE,

Aanbevolen berichten

Sinds enkele dagen krijg ik in de ochtend na het veranderen van zender ineens een klein beeld op mijn Vu duo 4k dat ik met geen mogelijkheid weer kan maximaliseren. (Zie foto) om weer een volledig beeld te krijgen moet ik er de stekker uit trekken en na opnieuw opstarten is alles weer normaal.  Iemand een idee waardoor dit gebeurt. 

20210707_071053.jpg

aangepast door Erwin-Lommel
Link naar reactie
Delen op andere sites


Tonskidutch is denk ik even met zijn middagdutje bezig, dus geef ik je hier een suggestie.

Probeer het eens met de instelling [Sta niet ondersteunde video modi toe] op uit (Rood)

Je kunt het wel raden: de box stuurt een niet ondersteund signaal naar het display.

Waarom is mij ook een raadsel.

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op afstand altijd moeilijk te beoordelen, maar lijkt mij een software bug.

 

Eens nieuw flashen, wanneer bovenstaande oplossing niet werkt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Erwin-Lommel zei:

HDMI 1080i en hij doet het alleen als ik een paar uren niet gezapt heb.

 

Heb je er een speciale reden voor om 1080i te gebruiken i.p.v. 1080P?

Je toestel lijkt me niet erg oud en zou dus 1080p moeten ondersteunen.

Tenzij je denkt dat je TV een betere de-interlacing doet dan je VU?

Die kans is niet erg groot, is mijn ervaring.

 

Het interlaced signaal van de zender moet ergens in de keten naar je displaypanel ontdaan worden van interlacing, omdat het panel alleen progressief kan worden aangestuurd.

Interlacing is een techniek die nog steeds gebruikt wordt om de bandbreedte op de kanalen te beperken.

Maar dat geldt niet voor het transport naar je TV, via HDMI.

Door je box op 1080p in te stellen zorg je ervoor dat de box de de-interlacing verzorgt.

Voor zover dat nodig is. De Duitse publieke zenders doen dat al voor je, die zenden dus al in 50p uit.

Die gebruiken dan wel een lagere resolutie, om toch dezelfde bandbreedte te kunnen gebruiken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat mos toch niet maggen dus er is wel iets geks aan de hand wat om een serieuze oplossing vraagt.

Stekker eruit trekken zou ik trouwens liever niet doen, levert nogal eens problemen. Volgens mij zit er een schakelaar achterop.

Uit, 15 seconden wachten en weer aan. Misschien is het probleem dan over.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 7-7-2021 om 19:36, ceesv zei:

Op afstand altijd moeilijk te beoordelen, maar lijkt mij een software bug.

 

Eens nieuw flashen, wanneer bovenstaande oplossing niet werkt?

Je kan altijd nog dit overwegen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

op welke instelling staat jouw tv zelf buur

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer deze instelling eens 

beeld 1080i.png

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

welke software staat er op jouw ontvanger

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

heb je misschien een andere ontvanger om te proberen voor enkele dagen ?

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...