Ga naar inhoud


VU duo aansluiten op cardemon of bose systeem


peterksr49

Aanbevolen berichten

Hallo’

 

waarschijnlijk zal deze vraag al eens behandeld zijn maar kon hier zelf niets van vinden helaas.

ik heb zo’n mooi vu duo systeem en wil hier nu eens een goeie muziek instalatie op aansluiten.

graag zou ik willen weten of het mogelijk is om via de glasvezel aansluiting de aansluiting te maken.

en is dit dan mogelijk op een bose of cardemon systeem ? En eventueel welk type van beide merken.

alvast bedank voor jullie antwoord.

 

Peter 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bijna alle modellen, neen alle modellen hebben een SP-Dif optische uitgang voor desbetreffende AVreceiver !!!

en als die receiver met SP-Dif ingang (ken bose of cameron niet) ook dolby digital of dts compatibel is speelt het geluid voortaan via de luidsprekers

 

De betere AVreceiver kun je zelfs gewoon in het thuisnetwerk achter je computer aanspreken en configureren opdat de AVreceiver altijd automatisch de optische ingang gebruikt.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het geluid echter wel nogal stil. 
Daar hebben mijn VU's  (solo2 en uno 4k se) al altijd last van gehad.  Via SP-Dif merk ik nu een duidelijk niveauverschil tussen pakweg "één" of "canvas"  en bvb de NPO's

Deze doen het vele malen luider.  (alles met dezelfde instellingen)

Maar misschien doe ik iets fout...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Meestal heeft een moderne versterker een automatische aanpassing van het geluidsniveau.

Bij sommige images  kan je het geluid per zender aanpassen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, jan72 zei:

niveauverschil tussen pakweg "één" of "canvas"  en bvb de NPO's

 

Het kan goed zijn dat je met 2 verschillende audio codecs te maken hebt.

VRT gebruikt alleen mpeg, maar NPO gebruikt ook AC3 (Dolby).

Met de standaard instellingen zal de Vu+ AC3 kiezen, als het TV toestel dit ondersteunt.

Je kunt die niveaus gelijk leggen met de volumeknop op je AB. Die reageert dan niet bij AC3.

 

 

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

maar dat was altijd al zo ook tussen de 5300 satelliet zenders die ik ontvangen kon

 

Dat is ongetwijfeld zo. Maar de VRT en de NPO gebruiken dezelfde loudness meters.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...