Ga naar inhoud


2 woningen aansluiten met 1 schotel, maar hoe??


Testaccount

Aanbevolen berichten

Hi all,

 

Ik ben doorverwezen door Tweakers, om hier mijn vraag beter te vragen.

 

Locatie object:

Olk / Ralingen

554310 (Duitsland)

 

Extra informatie:

In Duitsland wordt er nog volop via schotels TV gekeken, en zijn de meest belangrijke zenders zoals RTL etc daarop ook vaak te zien.

Volgens mij is Duitslandd op Astra 19.2, maar wil misschien iets meer satellieten ontvangen, mocht dat niks verhinderen.

 

Wat wil ik kunnen ontvangen?

1. Alle duitse zenders.

2. Luxembourg zenders, als die er zijn.

3. Eventueel andere zenders.

~~ De betaalde zenders moeten dan gewoon via decoder gaan of wat dan ook, of via IPTV boxen die ze van de ISP krijgen.

Ik biedt alleen de "gratis kanalen aan"

 

Inleiding:

Ik heb pas een huis gekocht, moet nog de sleutels krijgen. Ik moet hier een grote renovatie doen. Daar zit ook de stroom/TV bij. 

Het is een oud huis met twee verdiepingen waarbij ik van beide verdiepingen een aparte woning wil maken, dus ook eigen ingang en alles ( en dus een verdieping wil verhuren) Wil daarom dat wanneer huurders TV kijken hier geen hinder vinden.

 

Wat moet er gerealiseerd worden:

1. Beide woningen voorzien van een TV aansluiting.

2. Geen hinder bij TV kijken (voorbeeld? KamerA kijkt RTL1, en kamerB wilt RTL2 kijken dat dit mogelijk is en niet problemen veroorzaakt.

3. Dit is voor de huurder zelf, dat wanneer die bijvoorbeeld een eigen decoder gebruikt, hier geen problemen mee zijn om het te gebruiken.

 

Wat heb ik momenteel:

Momenteel in onze apartement hebben we een schotel op Balkon met 1 LNB die 4 uitgangen heeft. Alle 4 de kabels gaan  in de huis naar elke kamer die we hebben gekozen. Woonkamer, kinderkamer, werkkamer en de slaapkamer. Ik heb nier kunnen testen helaas, heb geen tweede tv waarbij ik de tv aansluit en kan kijken wat er allemaal gebeurd.

 

Budget:

Budget voor de TV moet niet al te veel kosten omdat de huis me al genoeg heeft gekost, en we ook nog andere renovatieprojecten hebben.

Budget 200,- dat is inclusief kabel, als het echt niet kan maar dat is echt max 250,- 

 

 

Hopelijk kan iemand me hierbij helpen. 

 

 

 

 

aangepast door Testaccount
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als eerste de vraag, wil je zelf ook Canal Digitaal op de Astra 23,5 ontvangen?
Als extra satelliet kun je kiezen voor de Hotbird 13 met o.a veel vrij te ontvangen Italiaanse zenders enz. en de Astra 28,2 met alle Engelse zenders zoals de BBC, ITV, enz. die vrij te ontvangen zijn.
Geef even op wat je wilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Testaccount zei:

Momenteel in onze apartement hebben we een schotel op Balkon met 1 LNB die 4 uitgangen heeft. Alle 4 de kabels gaan  in de huis naar elke kamer die we hebben gekozen.

Dat is wel makkelijk gezegd maar wie zegt dat dit een Quad LNB is en geen Quattro LNB met daarachter een multiswitch?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Sprietje zei:

Als eerste de vraag, wil je zelf ook Canal Digitaal op de Astra 23,5 ontvangen?
Als extra satelliet kun je kiezen voor de Hotbird 13 met o.a veel vrij te ontvangen Italiaanse zenders enz. en de Astra 28,2 met alle Engelse zenders zoals de BBC, ITV, enz. die vrij te ontvangen zijn.
Geef even op wat je wilt.

Wat wil ik kunnen ontvangen?

1. Alle duitse zenders.

2. Luxembourg zenders, als die er zijn.

3. Eventueel andere zenders.

~~ De betaalde zenders moeten dan gewoon via decoder gaan of wat dan ook, of via IPTV boxen die ze van de ISP krijgen.

Ik biedt alleen de "gratis kanalen aan"

7 minuten geleden, Mojo zei:

Dat is wel makkelijk gezegd maar wie zegt dat dit een Quad LNB is en geen Quattro LNB met daarachter een multiswitch?

 

Ik heb dit zelf gekocht via ******** en daar stond QUAD LNB FHD. 4 ausgangen. en geen switch gekocht als ik me goed herinner. Dit moest niet van de installateur toen der tijd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat zou betekenen dat ik dus een extra LNB zou moeten aanschaffen? In dit geval zou ik dat niet echt willen.

Dan gewoon bestaande Astra en Hotbird zou voldoende moeten zijn. 

 

Wil ook complexiteit voor de installatie zo laag mogelijk maken namelijk. 

aangepast door Testaccount
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar met de Hotbird er bij heb je ook een extra lnb nodig.

Het is niet slim geweest om een quad-lnb te kopen. Met de Hotbird er bij heb je een exta lnb nodig en 4 stuks diseqc-switches. je had beter een multischalter kunnen kopen. Dan kun je de veel goedkopere quattro-lnb's gebruiken. Bovendien kun je met een mutiswitch voor bijna niets meer ook kiezen voor 6 - 8 of meer aansluitingen.

Maar welke schotel heb je eigenlijk? Kun je het merk en type even opgeven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel hebben we een schotel wat goedkoop was ken de naam niet meer, volgens mij een onbekend merk en was vrij goedkoop 45,- volgens mij.

De quad LNB doet het goed tenminste nu nog. We hebben geen tweede tv waarbij we de sat aansluiting nodig hebben.

 

Deze blijft ook  in deze woning gewoon.

 

Voor de nieuwe huis wat we hebben gekocht wil ik een compleet nieuwe schotel aanschaffen en die dus configureren op maat. 

aangepast door Testaccount
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou de Quad LNB kunnen wisselen voor een Octo LNB. Hier zitten 8 aansluitingen op. Daar kan je dus de bestaande kabels op aansluiten en 4 kabels naar de bovenverdieping brengen. Waarom zou je de Hotbird erbij willen hebben? De Duitsers die ik ken hebben alleen ontvangst van Astra 1

 

Deze bijvoorbeeld:

image.thumb.png.c27bd11cd4ec165de6eb002f3da38b99.png

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Tom-17 zei:

max 200euro?

In geval van 2dehands kan het wel , en wel alles zelf installeren !! 😉

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minutes ago, Tom-17 said:

max 200euro? hallo er zijn mensen die alles willen.en dan hier nog te komen profiteren.gezond verstand ?

Ik heb het huis pas gekocht. Heb nog andere dingen wat ik moet renoveren. Kosten daarvoor zijn 45K dat zijn kosten die moet ik sowieso uitgeven. 

 

Daarom is TV extra en moet dus minimaal.

 

@Mojo dit is voldoende? Dit is in principe wat we nu hebben dan, alleen dan 4 aansluitingen extra.

 

Wat voor mij erg belangrijk is dat je niet gestoord wordt, of allen op dezelfde kanaal moeten zitten om TV te kijken. En de ontvangers goed werken. 

 

Dan is het dus alleen schotel + LNB met 8+ uithangen -> kabels naar elke kamer.

 

En dat is het ?

 

Voorkeur dan ook voor bepaalde grote schotel etc?

 

Voor de hotbird was als extra. Zag dat er velen op Tweakers daar praten. Maar als dat te moeilijk wordt hoeft het niet. Alleen als de Duitse kanalen ontvangen kunnen worden dan.

 

Ik woon aan de grens met Luxemburg. Dus als mensen werken in Luxemburg en wonen waar ik woon ze wat meer keus hebben was leuk geweest. Maar niet een eis.

 

3 minutes ago, Sprietje said:

Hoe breed is de schotel zonder rand? Met een te kleine schotel wordt het toch al moeilijk om 2 satellieten te ontvangen met 2 losse lnb's.

De schotel die ik toen had genomen is 1M groot lekker groot sowieso dacht ik is beter voor ontvangst, maar had het dus fout. 

 

Ik ben sowieso van plan een nieuwe schotel aan te schaffen voor de nieuwe huis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, cookie monster said:

In geval van 2dehands kan het wel , en wel alles zelf installeren !! 😉

Monteren en in de muren stoppen doe ik alles. Om zo kosten te besparen op elektro monteurs. Het vinden van alle zenders laat ik door de vader van mijn vrouw haar zus de vriend  doen. Hij is met pensioen maar nog volop bezig. Met elektro. Ik moet alleen alles voorbereiden en aansluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Testaccount zei:

Om zo kosten te besparen op elektro monteurs.

Kan ik wel begrijpen !! Ik heb mijne draaibare Triax 88 ook zelf gemonteerd !! 🙂

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...