Ga naar inhoud


TV-Vlaanderen abonnee met CAM803


Mimisiku

Aanbevolen berichten

Ben ter info op zoek naar een TVV abonnee die kijkt middels een CAM803. Ben benieuwd welke MOP TVV gebruikt.. Canal Digitaal gebruikt MOP 110….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien eerst even uitleggen wat de MOP inhoudt ?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wat de Seca3 kaart Provider noemt…..M anaging OP erator…. 
TV-Vlaanderen zegt dat ze geen abo op een NL module kunnen zetten en ik trek dat in twijfel. Waarom anders meerdere MOP’s in die module? Denk dat M7 gewoon deze voor al hun providers inzet

 

Canal Digitaal 110

TV-Vlaanderen 10?

TéléSAT 10?

SkyLink 10?

HD-Austria 10?

 

Zou qua aantal ook mooi uitkomen…..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-9-2021 om 18:25, Mimisiku zei:

TV-Vlaanderen zegt dat ze geen abo op een NL module kunnen zetten en ik trek dat in twijfel. 

Technisch gezien kan dat natuurlijk wel. Praktisch gezien niet wenselijk.

CDS en TVV gebruiken een andere MOP, niet zomaar andere rechten op de zelfde MOP

Dat wil dus zeggen dat het een andere ECM en EMM stream is, niet de zelfde. Ergo, je kunt niet met een CDS kaart TVV zenders open zetten of omgekeerd.
Tenzij je zou simulcrypten, maar dat doen ze niet. Ook daar is de reden eenvoudig, bij simulcrypten bij andere partijen betaal je per stream. Dat zou dus al snel het dubbele kosten.

En jammer genoeg voorziet Nagra niet in een manier om de MOP op een kaart aan te passen.

Hoewel het kon met een oude Seca1 kaart om er MOP's bij te zetten kan zoiets niet via de officiële weg.

Zonder een CAM803 gezien te hebben lijkt het mij gezien de manier van encrypten evident dat de zelfde MOP in gebruik is ongeacht de SECA versie.

 

Viaccess, dat is een ander verhaal.
Soortgelijke manier van werken, maar daar staan de ECM's en EMM's wel samen voor CDS en TVV. In de praktijk dus perfect mogelijk.
Maar omdat het voor een standaard consument al snel niet meer te begrijpen is wat nu wel werkt met welke kaart, laat staan dat hij/zij begrijpt dat het een andere codering/simulcrypt is van een andere leverancier, is het handiger om te zeggen dat niet kan. Het is eigenlijk gewoon niet voorzien.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze doen simulcrypten ze gebruiken juist meerdere ecm streams per zender.  Overigens de Management ID is voor CDS, TVV, Telesat hetzelfde maar dat  zegt niks over de provider ID die wel verschillend is. 

 

Technisch gezien kan alles, maar ze zullen het niet willen.  Die modules worden bij uitgifte waarschijnlijk geprogrammeerd of zijn vooraf besteld met de juiste informatie en sticker. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@redneck eyeball,

 

 

Quote

Hoewel het kon met een oude Seca1 kaart om er MOP's bij te zetten kan zoiets niet via de officiële weg.

 

Seca 2 kaart was nog veel gemakkelijker, volgens mij pasten er 15 stuks op.

CDS en TVV ( en nog een veel grotere waar van ik niet meer op de naam kom ? ) was het zelfde, er werd niet gekeken naar de provider ID, gr.

 

Zilverster.

 

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Canal SAT

Canal +

ABSat (Astra en HotBird)

JSTV

Tele+

Calcio

Spanje

Canal Digitaal

TV-Vlaanderen

Cyfrowy Polska

 

Schieten me te binnen…

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku,

 

 

Quote

( en nog een veel grotere waar van ik niet meer op de naam kom ? )

 

 

Was nog UPC.

 

ECM en EMM waren ook gelijk.

Her activatie aanvragen ( kaartnummer )  gaven ook een andere PPUA ;) .......

 

CD Seca2 werd nog van links naar rechts gelezen, volgens mij met de Seca 3 kaarten ook van rechts naar links gelezen :o .

 

Ik ben er in 2015 mee gestopt, maar wie weet, gr.

 

 

Zilverster.

 

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...