Ga naar inhoud


Vervangen oude kabels vanaf LNB naar TV


imac-rvd

Aanbevolen berichten

Volgens mij is op de onderste foto goed te zien dat die boom volop in de weg staat. De signalen van de Astra 23,5 komen onder een hoek van 30 graden schuin van boven.

Ik zou het maar eens controleren met een app op je telefoon.

 

 

 

Dishpointer-app.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites


29 minuten geleden, imac-rvd zei:

Zo te zien kan er van de takken van de dennenboom

Oplossing 1: Verwijderen van de takken !! Gegarandeerd signaal !!

Oplossing 2: Schotel verplaatsen !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-9-2021 om 19:06, imac-rvd zei:

Het Duitse huis heeft Schotel en duo  LNB. Vorige eigenaar kreeg geen CD SAT-ontvangst meer en streamde Ziggo e.d. naar zijn TV. Ik wil proberen satelliet ontvangst weer te herstellen.

 

Kijk, dit verklaart wel waarom de vorige eigenaar Canal Digitaal niet meer kon ontvangen. De boom is alsmaar groter gegroeid en neemt nu alle signalen weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals dank voor jullie reacties. Ik ga binnenkort (ik heb ook nog geen tv en geen inboedel en kijk dus op de ziggo app) aan de slag met de boom die best wel een eind kan worden teruggesnoeid. Verplaatsen wordt lastiger want langs de lange zijde van het huis waar er op zich wel plek op de muur is "kijkt" de schotel zeker tegen een 5 tal hoge bomen aan. Zelfs wanneer ik hem op het dak zou kunnen krijgen. Juist het huidige plekje oogt geschikt. Misschien wat naar achter of naar voren , maar dat is het dan wel.

Eerst knippen dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik in oktober als de zon precies achter de satelliet draait nog maar eens controleren of de takken geen schaduw werpen op de schotel. Hou er dan ook rekening mee dat als er flink wat sneeuw op de takken ligt en de takken doorbuigen, je nog steeds vrij zicht moet hebben.
In de bijgevoegde tabel zie je dat er twee dagen zijn dat de zon precies achter de satelliet staat, op 11 en 12 okt. om 12:06 uur.

 

 

sun outage winterberg.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van Silbach, zie de coördinaten die boven in de tabel staan. Maar maak je geen zorgen, met de sun outage mag het heel wat kilometertjes afwijken om enig verschil te krijgen van een paar seconden.

De hoogte staat ook in de tabel: Altitude 578,03 meter.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet echt. Dat heeft teveel andere impact. Wel kan er best wel wat van af.

Ik heb aanvullend nog wel een optie gezien om de schotel ongeveer een meter naar links (zie foto) te monteren op de kopse kant van de andere steunbeer. Dan staat hij opeens naar een vrij veld te kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, imac-rvd zei:

monteren op de kopse kant van de andere steunbeer

 

 

IMG_0603.jpg

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

In september startte ik dit draadje en omdat ik inmiddels wat verder gekomen ben met de installatie zijn er een paar extra vragen opgekomen.

De situatie is nu tussentijds a.v.:

- Takken tot vanaf grond tot ca 5 meter verwijderd. Ik denk dat dit voor nu voldoende is. Overigens gaat de boom over 2 weken helemaal weg.

- Tijdens takken snoeien is de schotel en de arm beschadigd. Nieuwe 64 cm Triax schotel hangt er nu maar is nog niet uitgericht.

- Duo LNB had boven een barst. Dus misschien lek. Die is er nu af. Omdat ik nog een triple LNB had liggen heb ik die nu in de nieuwe arm houder van de arm zitten (in de 23.5).

- De nieuwe kabel heb ik getrokken naar de woonkamer maar is nog niet in de TV ingeplugd (ik gebruik CI module met de CD kaart)

 

In dit stadium heb ik 2 vragen:

- Ik weet dat ik met de Triple LNB vermoedelijk niet de zenders op de Astra 28 zal kunnen ontvangen omdat ik waarschijnlijk buiten het bereik  ervan zal zitten. Maar kan ik hem toch gewoon gebruiken om de Astra's 19.2 en 23.5 te kunnen ontvangen? Dat scheelt de aanschaf van een nieuwe Duo LNB.

- Ik zag ook dat mijn CI module 1.2  is. Die gebruikte ik met prima resultaat toen ik nog tot mei in Spanje woonde. Ik zie dat er nu 1.3 en 1.4 op de markt zijn. Is het noodzakelijk om een nieuwe te kopen om de upgraden of gaat de oude nog gewoon mee?

 

Alvast dank voor jullie reacties en antwoorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, imac-rvd zei:

Ik weet dat ik met de Triple LNB vermoedelijk niet de zenders op de Astra 28 zal kunnen ontvangen omdat ik waarschijnlijk buiten het bereik  ervan zal zitten.

Zenders op de Europabeam die gaan wel , maar ivm uw woonplaats ,

ik denk wel dat het gaat , maar weinig regenreserve ivm 28,2 UK beam !!!!

https://www.flysat.com/astra28.php

https://www.flysat-beams.com/astra28-beam.php

Die triple LNB is dus wel ok !!

https://www.google.com/maps/d/u/0/viewer?mid=1rrr-R0bBAmK-UPgA7RaCYTeRN3A&ll=51.05685296845824%2C8.545225641414497&z=9

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Cookie Monster voor je reactie. Ik ben blij dat ik nu geen nieuwe LNB meer hoef te kopen. Ik zie overigens op het Google kaartje veel meer positieve ontvangstberichten dan ik had gedacht, hoewel het er erg veel uit het zuiden van Europa zijn. Wie weet wat ik er nog aan kan toevoegen.

 

Heb je misschien ook nog een antwoord op mijn 2e vraag; die over het versienummer van de CI module?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...