Ga naar inhoud


Vervangen oude kabels vanaf LNB naar TV


imac-rvd

Aanbevolen berichten


18 minuten geleden, Sprietje zei:

Er is helemaal geen volgende stap nodig. 3-voudig afgeschermd is meer dan genoeg. Daarmee kom je aan 110dB afscherming in het frequentiebereik van 30 - 1000 MHz.

 

 

Nee dat is geen antwoord op mijn vraag, er zijn altijd betere kabels, die wellicht dikker worden en weer minder demping hebben op bijv. 2000 mhz per 50 mtr.  Het feit dat je dit antwoord geeft doet mij vermoeden dat jij het ook niet weet en dat is niet erg.  Maar zeg het dan gewoon. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je draait er om heen Sprietje. Er zijn altijd betere kabels, een gemiddelde kabelmaatschappij gebruikt ook dikkere kabels in de grond bijvoorbeeld.  Maar goed jij weet het dus ook niet. 

 

En heliax gaat 'm niet worden want dat is 50 Ohm.

 

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koop gewoon een stuk coax ergens. Of ie slecht is of goed zal de ontvangst op de satellieten als Astra en Hotbird niet blokkeren. 

Hoofdzaak is de juiste uitrichting. 

 

Maak even een foto van de schotel en peripherie zoals het nu is. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry met mijn wat later reactie op jullie commentaar en meedenken. We waren hier even druk met wat andere taken en taakjes ☺️

 

Ik moet zeker de kabel wisselen want die bestaat (voorzover zichtbaar) vanaf de achterkant van het huis waar de vrije ruimte is voor satelliet ontvangst tot aan de voorkant van het huis (woonkamer) waar de televisie ooit stond, uit zeker 3 stukken kabel die onderling met een eenvoudig koppelstukje zijn verbonden. Lijkt mij zo niet de beste verbinding op te leveren. En de afstand tussen die voor- en achterzijde wil ik ook met zo min mogelijk meters afleggen.

 

Ik heb 2 foto's meegestuurd met het huidige duo bloc en de combi duobloc en schotel. Ik hoop dat deze zo beoordeeld kunnen worden want dichterbij kon ik nu nog niet komen (de inboedel is er nog niet).

 

 

IMG_0594.jpg

IMG_0595.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is gewoon de standaard schotel van Canal Digitaal, een Triax 64 met de Canal Digitaal duo-lnb met 2 aansluitingen.

Hiermee kun je dus de Astra 19,2 voor de Duitse zenders en de Astra 23,5 voor de Nederlandse zenders mee ontvangen.

Ik zie dat de kop van de 23,5 in de klem staat en dat is prima. Zo te zien staat hij op de juiste schuinte ingesteld.

Ik weet niet of er ook alg op de twee koppen van de duo-lnb zit maar zo ja, haal die er af. Maak de schotel en de koppen goed schoon zodat je maximale ontvangst hebt.

Maar wat schreef je in het begin? Kon je de Astra 23,5 niet ontvangen? Ik zie dennenbomen staat. Staan die toch niet is een signaalweg?

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was het mondelinge bericht van de vorige eigenaar die op een gegeven moment alleen nog maar Duitse zenders kon ontvangen en niet zijn "normale" CD pakket. Heeft naar eigen zeggen "het een en ander geprobeerd" maar zonder succes. En omdat het huis werd verkocht heeft hij gewoon gekeken met zijn ziggo pakket op tablet en chrome cast.

Ik denk dat de bomen in de buurt komen maar niet in de weg staan (zo goed en zo kwaad bekeken met I-Ball1 (het oog))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te zien kan er van de takken van de dennenboom (2e foto links boven) wel wat af. Als het niet nu nodig is dan wel volgend jaar.

 

Ik heb enige tijd gedacht dat de 2 hoge dennen die ook op mijn terrein staan in de weg zouden kunnen staan, maar dat lijkt mij bij nader inzien toch niet het geval.

IMG_0603.jpeg

IMG_0602.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...