Ga naar inhoud


BBC Three keert vrijwel zeker terug als tv-zender nadat Ofcom voorlopig groen licht heeft gegeven


de vrije fries

Aanbevolen berichten


Thanks @Vrije Fries,

Ik heb de HD-zender al gevonden dankzij

@Mrbeam en @ceesv

Ik ga later de SD-zenders inlezen

aangepast door D-box
  • Like 2

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er was ook sprake van dat Channel 4 HD , weer als FTA beschikbaar zou komen (is nu alleen de SD versie).

Weet iemand daar meer van. Ik zie er niets meer over in kanaal lijsten, en of TV Totaal? Up/Down link nieuwsinfo .

(note: meeste HD zenders op 28.2 zitten in een Sky-pakket, en zijn dus helemaal niet FTA zoals CanDig benoemt op haar zenderlijst)

Rebox 8220HD; Rebox 4000HD; 2x CI -module (wit); Astra 1 (78), Astra 3 (88), Astra 2 (200)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Pergola zei:

Er was ook sprake van dat Channel 4 HD , weer als FTA beschikbaar zou komen (is nu alleen de SD versie).

Weet iemand daar meer van. Ik zie er niets meer over in kanaal lijsten, en of TV Totaal? Up/Down link nieuwsinfo .

(note: meeste HD zenders op 28.2 zitten in een Sky-pakket, en zijn dus helemaal niet FTA zoals CanDig benoemt op haar zenderlijst)

Channel 4 HD is al jaren FTA te ontvangen. zie transponder 11126V  symb. 22000 FEC 5/6. 
Als je een Freesat ontvanger zou hebben moet je in de instellingen even switchen zodat je niet enkel Freesat maar ook andere FTA zenders kan inlezen. 
Voor alle andere satellietontvangers volstaat het om gewoon bovenstaande transponder eens in te lezen.
 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reaktie Stevenvc19.

Deze zender op CanDig 305 voorkeur nummer, geeft bij mij een service fout. En daarna hangt de Rebox 8220

In het menu achter satelliet instellingen gekeken, en dan zie ik dat de voorgebakken 28.2 niet verder gaat dan Astra .../ 2F

In de Kingofsat lijst staat Channel 4HD onder Astra 2G

Hoe kan ik dat aanpassen, want zo werkt het niet. Ook niet met de transponder 11127 inlezen. Die pakt 2G niet ?!

ik heb gewoon standaard software van Rebox. Er is geen nieuwere versie dan huidige 3.63 (uit mijn hoofd).

 

Rebox 8220HD; Rebox 4000HD; 2x CI -module (wit); Astra 1 (78), Astra 3 (88), Astra 2 (200)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Pergola zei:

Bedankt voor je reaktie Stevenvc19.

Deze zender op CanDig 305 voorkeur nummer, geeft bij mij een service fout. En daarna hangt de Rebox 8220

In het menu achter satelliet instellingen gekeken, en dan zie ik dat de voorgebakken 28.2 niet verder gaat dan Astra .../ 2F

In de Kingofsat lijst staat Channel 4HD onder Astra 2G

Hoe kan ik dat aanpassen, want zo werkt het niet. Ook niet met de transponder 11127 inlezen. Die pakt 2G niet ?!

ik heb gewoon standaard software van Rebox. Er is geen nieuwere versie dan huidige 3.63 (uit mijn hoofd).

 

Astra 2F of 2G maakt voor de ontvanger niets uit. Dat is maar een naam die in het geheugen zit. Je moet de transponder normaal kunnen toevoegen aan de transponderlijst van Astra 2. Hoe je dat doet, weet ik niet voor jouw set-top-box. 
Zit jij "ten zuide van de pyrenees", zoals je profiel zegt? Dan kan het zijn dat je schotel niet groot genoeg is om de UK beam te ontvangen. Ontvang je andere UK HD zenders goed op astra 2? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, stevenvc19 zei:

Hoe kan ik dat aanpassen, want zo werkt het niet. Ook niet met de transponder 11127 inlezen.

Hallo.

 

Dat gaat zo bij de Rebox:

 

Transponder toevoegen: Kies een satelliet, en selecteer regel 2 (‘frequentie), en kies de groene ‘hotkey’ om een TP toe te voegen. Voer vervolgens de gewenste frequentie, symbol rate en polarisatie (V/H) in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, stevenvc19 zei:

Astra 2F of 2G maakt voor de ontvanger niets uit. Dat is maar een naam die in het geheugen zit. Je moet de transponder normaal kunnen toevoegen aan de transponderlijst van Astra 2. Hoe je dat doet, weet ik niet voor jouw set-top-box. 
Zit jij "ten zuide van de pyrenees", zoals je profiel zegt? Dan kan het zijn dat je schotel niet groot genoeg is om de UK beam te ontvangen. Ontvang je andere UK HD zenders goed op astra 2? 

Mijn schotel is 2 mtr. En ontvang andere HD kanalen goed, zelfs ITV HD op 11097. Eveneens BBC News UK - HD op 11307.

Probleem is hier wel dat nooit ALLE beschikbare zenders kunnen worden ontvangen. Zo is b.v. 12129 (Dave in SD), altijd een probleem geval.

 

Misschien moet ik de schotel een klein beetje, bijdraaien voor een goede ontvangst van 11127. (Met risico dat ITV HD er dan weer uitvalt)

we zitten inderdaad op de rand van de Footprint hier. Eerlijk gezegd had ik er in dit geval niet aan gedacht. Omdat momenteel alle kanalen met 11000 het goed doen. Ontvangst tussen de 70 en 92%.

ik ga t proberen, en laat resultaat wel weten.

 

VRAAG: wat heeft t voor zin om een transponder (in dit geval 11127) separaat in te lezen, als hij toch al in de CanDig Fast Scan zit ?

Rebox 8220HD; Rebox 4000HD; 2x CI -module (wit); Astra 1 (78), Astra 3 (88), Astra 2 (200)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...