Ga naar inhoud


Tntsat hoofdpijn


MrWJCA

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal, 

Ik zit met een uitdaging wat me nu veel hoofdpijn oplevert. 

Lange tijd al gebruiker van Tntsat voor de Franse vrouw. 

Echter sinds de verbouwing van de goten op het dak is de schotel verschoven. Maar gelijk de kans gepakt om even de boel te verversen en heb nu een 

QSmarter Schotel 65

Inverto Premium Twin Universeel 40mm LNB

 

Daarnaast 2 keer een Humax TN8000HD en 2 kaarten natuurlijk. 

 

Maar het lukt me niet om de schotel uit te lijnen, krijg wel de bijvoorbeeld CITV op 12168/27500 maar niet France2 op 12168/29700. 

 

Ik zit helemaal vast nu. En met griep op het dak en kom er echt niet meer uit. 

Iemand die mij verder kan helpen? 

Of iemand die in de buurt van zaandijk woont en die wil helpen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ben ik niet geheel mee eens, ik vraag om hulp, dus tips en adviezen en misschien als toevallig iemand in de buurt die mij verder kan helpen. Ik vraag in dit geval om een vrienden dienst ik verkoop niks en vraag ook niet of iemand mij iets kan verkopen.

Of mag ik dan ook niet vragen om tips? 

 

Daarnaast heb ik al met Google gezocht en genoeg dienstverleners gevonden (gelukkig eerlijke mensen) die me allemaal aanraden om even naar een vriendelijke hobbyist te zoeken want  het is best veel geld voor mij om alleen even langs te rijden voor een uitlijning/richten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

TNTSat op Astra 19°2?

Dat moet met een T64 toch prima lukken… Ik woon in Haarlem maar heb geen auto (de enige vent in NL denk ik).. Met een sat-meter moet dat zo lukken..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
3 uren geleden, MrWJCA zei:

Hoi Allemaal, 

Ik zit met een uitdaging wat me nu veel hoofdpijn oplevert. 

Lange tijd al gebruiker van Tntsat voor de Franse vrouw. 

Echter sinds de verbouwing van de goten op het dak is de schotel verschoven.

Maar het lukt me niet om de schotel uit te lijnen, krijg wel de bijvoorbeeld CITV op 12168/27500 maar niet France2 op 12168/29700. 

 

Citv zit op astra 2, op 28 graden oost, maar met andere parameters.

 

Lijkt erop, dat de schotel op de verkeerde satelliet is uitgericht.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, ceesv said:

Citv zit op astra 2, op 28 graden oost, maar met andere parameters.

 

Lijkt erop, dat de schotel op de verkeerde satelliet is uitgericht.

 

Dacht ik ook aan. Maar als ik dan naar rechts draai krijg ik geen ander signaal te pakken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je achter de schotel staat moer je inderdaad naar rechts draaien, dus van bovenaf gezien met de wijzers van de klok mee.

Verder dien je dan de schotel iets omlaag, of is het omhoog? te richten.

 

Het is omhoog!

aangepast door ceesv

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minutes ago, ceesv said:

Wanneer je achter de schotel staat moer je inderdaad naar rechts draaien, dus van bovenaf gezien met de wijzers van de klok mee.

Verder dien je dan de schotel iets omlaag, of is het omhoog? te richten.

 

Het is omhoog!

Zie met een beetje brainstormen samen met andere kom je al veel verder, ik ga het morgen nog een keer proberen, ik kwam net ook iets tegen betreffende het op omhoog richten, ik zit nu op ongeveer 28/29 graden maar ik zag iets van dat het 20 graden zou moeten wezen, ga dat morgen eens proberen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Googel eens op dishpointer, dat is een uitrichthulp.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Astra 1 is hier 28.2° elevatie…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas nieuwe poging heeft niet gewerkt, even van iemand een satelliet finder device te leen gekregen, maar op kwaliteit krijg ik niks te pakken, ook de App van astra zelf gebruikt "instalation parabole" maar tntsat krij ik niet te pakken. 

Ik weet het niet meer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
22 uren geleden, Mimisiku zei:

TNTSat op Astra 19°2?

Dat moet met een T64 toch prima lukken… Ik woon in Haarlem maar heb geen auto (de enige vent in NL denk ik).. Met een sat-meter moet dat zo lukken..

@MrWJCA, Misschien kan je vervoer regelen van Haarlem v.v..

 

Voor het geval dat Mimisiku je zou willen helpen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van mij mag hij. Ik heb 2 redelijk simpele satfinders waarmee het moet lukken….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MrWJCA,

 

Een ding moet je niet vergeten de ontvanger uit te doen ( DUS VAN HET STROOM ) als je een satfinder wilt aansluiten.

Als je dat niet doet kan de ontvanger kapot gaan, schakel de ontvanger weer aan en begint te zoeken.

 

Vorige week zondag ben ik nog in Amsterdam geweest, als ik dit eerder had gelezen was ik bij jou langs gekomen om te helpen en via de dijk en Friesland terug gereden naar mijn eigen woning.

 

Ik heb meer vrienden in Haarlem wonen, geluk is dat @Mimisiku wilt helpen, gr.

 

Zilverster.

 

 

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...