Ga naar inhoud


Samsung vertikt het naar 4G te gaan.


Con
Ga naar oplossing Opgelost door zeeteefje,

Aanbevolen berichten

Goeiemiddag Android "bikkels",

,

 

Mijn buurvrouw heeft een A52. Als zij het huis uitloopt heeft ze geen toegang

meer tot Wifi EN 4G.

Als ze verder van huis gaat (wegrijdt bijvoorbeeld) dan pas komt 4G in de lucht.

Dus om het huis zit ze te tobben, te weinig Wifi en geen 4G.

En dat is vervelend omdat ze dan geen meldingen krijgt van de (poort)intercom.

Je kunt het ook zien aan het Wifi-symbool waar een kruisje doorheen staat.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Goedemorgen Con,

4G dekking hangt af van de afstand tot de zendmast, bij haar provider is er kennelijk een gat in de dekking.

 

Het kan zijn dat een andere provider wel dekking heeft rond en in haar huis.

Ze zou haar abonnement in dat geval kunnen wisselen naar een provider met een betere dekking.

 

Alternatief is een WiFi MESH systeem rond het huis bouwen met wifi extenders, om toch buiten wifi dekking te hebben.

4g repeaters werken in de praktijk slecht en zijn wettelijk niet toegestaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Con zei:

Je kunt het ook zien aan het Wifi-symbool waar een kruisje doorheen staat.

Dat symbool krijg ik nooit op mijn A52, het Wifi symbool gaat normaal gewoon weg en vervolgens krijg je 4G. Dat is vermoedelijk de reden dat de A52 niet naar 4G gaat. Er is wel Wifi, maar hij krijgt- of mag geen toegang. Geen toegang krijgen kan het gevolg zijn van het willekeurige mac adres dat de A52 genereert telkens als er opnieuw verbinding wordt gemaakt waardoor de router van slag raakt. Je kunt dat uitzetten, of alleen voor je thuis Wifi uitzetten. Het kan ook nog zijn dat de A52 alleen verbinding met het WiFi netwerk mag maken als de GPS coördinaten kloppen, ook dat is instelbaar.

aangepast door zeeteefje
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, zeeteefje zei:

Dat symbool krijg ik nooit op mijn A52, het Wifi symbool gaat normaal gewoon weg en vervolgens krijg je 4G. Dat is vermoedelijk de reden dat de A52 niet naar 4G gaat. Er is wel Wifi, maar hij krijgt- of mag geen toegang. Geen toegang krijgen kan het gevolg zijn van het willekeurige mac adres dat de A52 genereert telkens als er opnieuw verbinding wordt gemaakt waardoor de router van slag raakt. Je kunt dat uitzetten, of alleen voor je thuis Wifi uitzetten. Het kan ook nog zijn dat de A52 alleen verbinding met het WiFi netwerk mag maken als de GPS coördinaten kloppen, ook dat is instelbaar.

Kun je een beetje aangeven waar ik die instellingen kan vinden?

Heb natuurlijk afgelopen week gekeken naar diverse instellingen

maar deze optie heb ik niet voorbij zien komen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Top, ga ik vandaag proberen als ze thuis is. Dank!

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, zeeteefje zei:

Mac adres: Verbindingen-Wifi-tandwiel-geavanceerd-Mac adres type

Intelligent Wifi: Verbindingen-Wifi-drie puntjes rechtsboven-geavanceerd.

 

Om te testen kan ze natuurlijk wifi buitenshuis huis gewoon uitzetten. Als er dan geen 4G komt is er onvoldoende 4G dekking.

 

Ja, dat was het, het mac-adres. Deze heb ik op vast ingesteld en toen ging het goed.

Nog even een speedtest gedaan mbt 4g en dan was redelijk tot goed;

- ping 20

- down 100

- up 70

 

Kortom, erg bedankt ook namens de buurvrouw.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...