Ga naar inhoud


ACTUATOR problemen


de vrije fries

Aanbevolen berichten

38 minuten geleden, de vrije fries zei:

de beschermring onderaan is stuk gegaan

Holy ravioli , da's inderdaad echt een groot probleem !!

Jammer dat ze niet tegen water kunnen , anders zou het geen probleem zijn !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites


hoi,

 

even een update:

 

heb via sat4all lid plepkeshenkie een echostar 18 inch actuator toegezonden gekregen om te testen.

hiermee gaan we kijken of de door mij gewenste satellieten kunnen worden ontvangen of dat ik toch voor 24 (of 36 )

moet gaan.

 

komend weekend moet ik werken , ik heb dus een afspraak gemaakt om op dinsdag middag a.s. de motor te gaan instaleren en testen.

mocht deze voldoen dan ga ik wel verder met zoeken naar een 24 ( of 36 ) actuator om achter de hand te houden voor het geval dat.

 

nogmaals dank aan plepkeshenkie voor het opsturen.

 

wordt vervolgt....

  • Like 1

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

vandaag de actuator  van plepkeshenkie  aangesloten en deze werkt  prima.

 

omdat dit een 18" is en geen 24" zoals mijn oude kan ik aan de oost en west kant een paar satellieten minder ontvangen, maar dit is in ieder geval heel wat beter dan niet kunnen draaien.

 

wel blijf ik zoeken naar een 24" of 36" actuator zodat deze nu ontbrekende satellieten ook weer kunnen worden ontvangen , maar dat is meer iets voor komend jaar zomer ofzo.

 

ben in ieder geval zeer blij met deze 18" actuator , plepkeshenkie nogmaals bedankt.

 

255429952_4718325784900457_7986908392632260875_n.jpg

 

tevens de  LNB vervangen door een nieuwer exemplaar

 

oud 

123647486_3643881432344903_6417656256661826412_n.jpg

 

nieuw

256038912_4718325871567115_2782186028519908548_n.jpg

 

trouwens lekker rustgevend dat aquarium avonds op bolajon ( 52 oost / 10887 h 30000)

254801367_4718325638233805_9133102894838512736_n.jpg

aangepast door de vrije fries
  • Like 1

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, de vrije fries zei:

oud 

Effe overschilderen , lakken , of een nieuw hoesje , en je hebt weer een nieuwe 🤭

1 uur geleden, de vrije fries zei:

lekker rustgevend dat aquarium

Die heb ik ook al gezien 🙂

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu nog even een voorvork veringshoes  er over heen ter bescherming en het gaat weer jaren mee

1e32f74598054fc6809d79bf5d23a9bf.jpg

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dag de vrije fries

 

Als ik het goed zie had je er een Inverto Black Ultra op zitten en heb je er nu de Inverto Premium PLL op zitten. Ik zou je willen vragen om er eens op te letten of je verschil in ontvangst merkt. Zo wordt er gezegd dat PLL-lnb's een betere ontvangst hebben van transponders met een zeer lage symbolrate. Ook zouden lnb's met een vierkante golfpijp (zoals deze nieuwe Inverto) een betere scheiding hebben van horizontale en verticale signalen. Er zijn satellieten die op bepaalde frequenties uitzenden in zowel horizontale- als verticale polarisatie.
Je kunt natuurlijk geen directe a-b vergelijking doen maar je weet waarschijnlijk door de jaren heen best wel welke zenders je wel en niet kon ontvangen.

 

Als de oude lnb inderdaad een Inverto Black Ultra is, dan verbaast het me dat de kap al zo veel kleine scheurtjes heeft. Hier in Zuid-Spanje waar mijn Black Ultra's al 12 jaar in de felle Spaanse zon hangen, is nog geen enkel scheurtje te ontdekken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-11-2021 om 09:01, Plepkeshenkie zei:

Nu nog even een voorvork veringshoes  er over heen ter bescherming en het gaat weer jaren mee

1e32f74598054fc6809d79bf5d23a9bf.jpg

hoi,

bedankt voor de tip , weet je ook waar die te koop zijn?

Op 10-11-2021 om 18:13, minplus zei:

Ditmaal door ervaring wijs geworden RVS bouten en moeren gebruikt?

hoi,

 

de oude bouten zaten er al meer dan 30 jaar op , en als je toch vervangt dan ook meteen goed (RVS)

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-11-2021 om 11:37, Sprietje zei:

Hoi dag de vrije fries

 

Als ik het goed zie had je er een Inverto Black Ultra op zitten en heb je er nu de Inverto Premium PLL op zitten. Ik zou je willen vragen om er eens op te letten of je verschil in ontvangst merkt. Zo wordt er gezegd dat PLL-lnb's een betere ontvangst hebben van transponders met een zeer lage symbolrate. Ook zouden lnb's met een vierkante golfpijp (zoals deze nieuwe Inverto) een betere scheiding hebben van horizontale en verticale signalen. Er zijn satellieten die op bepaalde frequenties uitzenden in zowel horizontale- als verticale polarisatie.
Je kunt natuurlijk geen directe a-b vergelijking doen maar je weet waarschijnlijk door de jaren heen best wel welke zenders je wel en niet kon ontvangen.

 

Als de oude lnb inderdaad een Inverto Black Ultra is, dan verbaast het me dat de kap al zo veel kleine scheurtjes heeft. Hier in Zuid-Spanje waar mijn Black Ultra's al 12 jaar in de felle Spaanse zon hangen, is nog geen enkel scheurtje te ontdekken.

 

hoi,

de oude lnb was inderdaad een Inverto Black Ultra en zat er al heel wat jaren op en met de weersomstandigheden hier in nederland is het blijkbaar mogelijk dat er kleine scheurtjes in komen.

 

hij werkte nog prima , maar ik wilde voorkomen dat hij midden in de winter stuk ging zodoende een nieuwe erop.

 

heb nog niet zoveel tijd gehad de laatste dagen om veel vergelijking te doen met de nieuwe Inverto Premium PLL.

daar komt nog wel een bericht over  in de toekomst.

 

wel viel het mij op dat er iets is veranderd aan de overspil van de schotel:

als ik met de oude lnb een blindscan deed op 52 oost dan kwamen naast de 52 oost transponders ook de 51,5 en 53 oost transponders mee in de lijst

doe ik  met de nieuwe lnb een blindscan op 52 oost dan komen naast de 52 oost transponders alleen de 51,5  oost transponders mee in de lijst en niet die van de 53 oost.

dus vroeger was de bijvangst in ieder geval 1 graad en nu is het ongeveer een halve graad , of dit inderdaad aan de nieuwe lnb ligt of dat er iets anders speelt moet ik nog verder onderzoeken.

aangepast door de vrije fries

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

een update

 

heb nog niet zoveel tijd gehad maar zoals de actuator nu bevestigd is kan ik tot ongeveer 60 oost draaien en mis ik aan de oost kant de 62 oost.

 

ik heb van mijn 43 satelliet positie`s nu 16  weer goed ingesteld.

richting west heb op dit moment alleen 8 west weer ingesteld.

 

in het weekend weer werken en volgende week maandag/dinsdag weer verder met de schotel instellingen

 

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-11-2021 om 11:37, Sprietje zei:

Hoi dag de vrije fries

 

Als ik het goed zie had je er een Inverto Black Ultra op zitten en heb je er nu de Inverto Premium PLL op zitten. Ik zou je willen vragen om er eens op te letten of je verschil in ontvangst merkt. Zo wordt er gezegd dat PLL-lnb's een betere ontvangst hebben van transponders met een zeer lage symbolrate. Ook zouden lnb's met een vierkante golfpijp (zoals deze nieuwe Inverto) een betere scheiding hebben van horizontale en verticale signalen. Er zijn satellieten die op bepaalde frequenties uitzenden in zowel horizontale- als verticale polarisatie.
Je kunt natuurlijk geen directe a-b vergelijking doen maar je weet waarschijnlijk door de jaren heen best wel welke zenders je wel en niet kon ontvangen.

 

Als de oude lnb inderdaad een Inverto Black Ultra is, dan verbaast het me dat de kap al zo veel kleine scheurtjes heeft. Hier in Zuid-Spanje waar mijn Black Ultra's al 12 jaar in de felle Spaanse zon hangen, is nog geen enkel scheurtje te ontdekken.

 

hoi,

 

even een update

 

vandaag weer verder gegaan met inregelen van de diverse satelliet positie`s  , heb nu 35 gedaan van 43.

 

wat betreft de nieuwe lnb heb ik ontdekt dat hij bij de SCPC transponders met lage symbolrate beter werkt

bij de oude lnb moest ik 5 tot 10 seconden wachten voor er beeld was nu is er meestal na 1 of 2 seconden beeld

 

nog een voorbeeld :

eutelsat 21,6 oost:

11681 v 1480 3/4 DVBS-2/8 Psk mpeg 4

11685 v 1480 3/4 DVBS-2/8 Psk mpeg 4

bij deze zeer dicht naast elkaar zittende  transponders is alles gelijk op het kleine verschil in frequentie na (hier in rood weer gegeven)

beide transponders geven meteen beeld van de beide zenders (Al Taleaa TV op 11681 v en LuaLua TV op 11685 v )

 

later meer.... eerst weer wat dagen werken

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Hallo iedereen,

Ik zit met zo'n zelfde probleem. Ik heb een 120cm pf schotel waarvan de actuator is overleden. Dit is momenteel een Superjack 18" aangesloten op een V-box. Wat zijn de mogelijkheden om de schotel weer draaibaar te krijgen? Mocht de vrije fries nog een 24 of 36" exemplaar vinden dan ben ik i.i.g. geïnteresseerd in de 18" die dan wellicht vrij komt.

Thanks en groet, Ed.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even googelen op 18 inch actuator en dan is er nog wel wat nieuw te vinden. Zijn inmiddels wel kostbaar aan het worden.

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...