Ga naar inhoud


ACTUATOR problemen


de vrije fries

Aanbevolen berichten

hoi,

 

bij mijn onderzoek naar het verbeteren van de installatie buiten ben ik tegen een probleem aangelopen.

 

om dat mijn SUPERJACK 24 INCH ACTUATOR  kuren begint te krijgen wou ik een nieuwe kopen, het bleek

dat de enige producent deze niet meer maakt en ze niet meer te leveren zijn.

 

toen was het plan om met de DIGIPOWER SG-2100A DISEQC MOTOR te gaan werken met usals.

het bleek dat mijn mast niet de juiste maat had en de echostar schotel een verkeerde bevestiging had om deze te kunnen gebruiken.

 

toen was het plan om het volgende te kopen en die te gebruiken samen met de DISEQC MOTOR (eventueel met een nieuwe tegelvoet met mast):

Cahors SMC 120 schotelantenne (Ø 1,20 m)

Stalen mastklem (Ø 60-80 mm)

LNB houder (voor 40 mm LNB's) + aluminium LNB arm

 deze schotel is gemaakt van stevig kunsthars en glasfiber. 

 

volgens de satelliet winkel was deze te zwaar voor de DISEQC MOTOR en kon ik beter een schotel van 100 cm nemen van thermisch verzinkt staal.

deze schotel van 100 cm  van thermisch verzinkt staal  zou de zelfde ontvangst bieden dan mijn kunststof echostar schotel van 120 cm die ik nu heb.

 

dit lijkt me vreemd om dat ik geleerd heb hoe groter hoe beter om zwakke satelliet signalen te kunnen ontvangen.

hoe denken jullie hierover?

klopt de bewering van de satelliet winkel?

 

ik ga nu eerst kijken of ik nog ergens  een SUPERJACK 24 INCH ACTUATOR of nog beter een SUPERJACK 36 INCH ACTUATOR kan vinden.

tot die tijd staat de schotel vast opgesteld en is tijdelijk niet draaibaar.

wordt vervolgd.....

 

P.S. 1 : de transponder wijzigingen van de meeste satellieten kan ik door de samenwerking met Medienboard Online wel blijven melden maar tijdelijk dus niet meer controleren

P.S. 2 : als iemand een SUPERJACK 24 INCH ACTUATOR of nog beter een SUPERJACK 36 INCH ACTUATOR voor me heeft ik hou me aanbevolen.

 

hier nog een foto van de oude situatie:

 

123653189_3643881682344878_5481981004374962454_n.jpg

  • Like 1

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hey, ik heb precies dezelfde polarmount. Zonde om die niet meer te gebruiken.

Na wat googelen zie ik ze bijv. wel op de Chinese Ali, maar nog niet in Europa.

 

 

Een schotel van 100 kan nooit hetzelfde ontvangen dan één van 120.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe groot is je draaibereik met die 24"  meestal wordt voor die mount een 18" gebruikt , 36" is echt overkill .

Ik meen dat die. Diseqc motor op een mast van 100 mm past , dikker is de jouwe vast niet .

 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, trust zei:

Hoe groot is je draaibereik met die 24"  meestal wordt voor die mount een 18" gebruikt , 36" is echt overkill .

Ik meen dat die. Diseqc motor op een mast van 100 mm past , dikker is de jouwe vast niet .

 

hoi,

 

ik heb vrij zicht van 35 west tot 70 oost

op mijn oude 24 inch had ik een draaibereik van 28 west tot 62 oost

 

wilde ik verder naar het westen (hispasat b.v. ) dan  moest ik richting oost weer enkele satellieten missen  , vandaar ingesteld tussen 28 west en 62 oost

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien een maatwerk oplossing?

Wie weet is hier iemand die je daarbij kan helpen? :)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, ceesv zei:

Misschien een maatwerk oplossing?

Wie weet is hier iemand die je daarbij kan helpen? :)

Die heeft gister al een pm gestuurd 😁

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Desnoods uit china halen. Moet toch iemand zijn die dit spul kan leveren.    Ik heb dezelfde echostar 1.20 mtr schotel. 

 

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-10-2021 om 21:03, de vrije fries zei:

hoi,

 

bij mijn onderzoek naar het verbeteren van de installatie buiten ben ik tegen een probleem aangelopen.

 

om dat mijn SUPERJACK 24 INCH ACTUATOR  kuren begint te krijgen wou ik een nieuwe kopen, het bleek

dat de enige producent deze niet meer maakt en ze niet meer te leveren zijn.

 

toen was het plan om met de DIGIPOWER SG-2100A DISEQC MOTOR te gaan werken met usals.

het bleek dat mijn mast niet de juiste maat had en de echostar schotel een verkeerde bevestiging had om deze te kunnen gebruiken.

 

toen was het plan om het volgende te kopen en die te gebruiken samen met de DISEQC MOTOR (eventueel met een nieuwe tegelvoet met mast):

Cahors SMC 120 schotelantenne (Ø 1,20 m)

Stalen mastklem (Ø 60-80 mm)

LNB houder (voor 40 mm LNB's) + aluminium LNB arm

 deze schotel is gemaakt van stevig kunsthars en glasfiber. 

 

volgens de satelliet winkel was deze te zwaar voor de DISEQC MOTOR en kon ik beter een schotel van 100 cm nemen van thermisch verzinkt staal.

deze schotel van 100 cm  van thermisch verzinkt staal  zou de zelfde ontvangst bieden dan mijn kunststof echostar schotel van 120 cm die ik nu heb.

 

123653189_3643881682344878_5481981004374962454_n.jpg

Hoi Vrije Fries

Er is ook een Stab Italia HH120; dus het antwoord van de satelliet winkel was onvolledig; misschien dat die Digipower rotor het niet aankan, maar ik lees goede recensies over de Stab Italia HH120.

 

(Zelf gebruik ik -al jaren- de HH100)

 

Groetjes

D-box

  • Like 1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-10-2021 om 21:03, de vrije fries zei:

P.S. 2 : als iemand een SUPERJACK 24 INCH ACTUATOR of nog beter een SUPERJACK 36 INCH ACTUATOR voor me heeft ik hou me aanbevolen.

Ik heb nog ergens een 36 inch liggen. Nieuw in een kapotte doos😀

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, D-box zei:

Er is ook een Stab Italia HH120; dus het antwoord van de satelliet winkel was onvolledig; misschien dat die Digipower rotor het niet aankan, maar ik lees goede recensies over de Stab Italia HH120.

 

Stab Italia bestaat al enkele jaren niet meer en deze motors zijn praktisch nergens meer beschikbaar.😬

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @patje7of9

Google maar dan vindt je m meteen

Ik snap je wel hoor want ze hebben een kleine naamswijziging; de rotor heet nu Stab Italy hh120

aangepast door D-box
  • Like 1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens gewoon te bestellen via een Nederlandse webshop

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@patje7of9

Excuses, je hebt gelijk, bij iedere webshop krijg ik de melding "out of stock".

Sorry man

  • Like 1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...