Ga naar inhoud


Dell XPS Netadapter


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Hallo vrienden,

 

Ik heb net een nieuwe Dell XPS Laptop en daar zit een 45 W netadapter bij. Die heeft een USB-c aansluiting.

Op de netadapter staat 5V / 20V. Betekent dat ik hem dan ook op mijn mobile telefoon aan kan sluiten? Of vliegt me die telefoon om de oren dan?

 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

USB zou 5 volt moeten zijn.

Laptops worden doorgaans met 19 Volt gevoed.

 

5 Volt 45 Watt zou 9 Ampère

 

zijn, over een USB steker?

 

Googel ik op een DellXPS voeding zie ik dit.

Of die kan schakelen tussen 19 en 5 Volt?

Technische Daten

 
Spannung (Volt) 20 Volt
Stromstärke (Ampere)2,25 Ampere
Ausgangsleistung (Watt)45 Watt
Zusätzliche Ausgangsleistung 5V / 2A / 10W

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Als de stekker past, zou die moeten werken, dat wil zeggen, de juiste spanning op de kabel zetten.

De vraag is of je voeding een USB-PD versie is.

 

PPoE protocol gaat ook eerst kijken welke spanning op de netwerk kabel gezet mag worden.

 

USB-PD lijkt zelf vast te stellen welke spanning aangelegd wordt.

https://www.de.cui.com/blog/usb-type-c-pd-and-pps

 

afbeelding.png

USB Power Delivery stelt operationele protocollen vast om ervoor te zorgen dat de hogere spanning die beschikbaar is in de meest recente versies van USB geen schade toebrengt aan oudere apparatuur die is ontworpen om te werken op 5V.

Om dergelijke schade te voorkomen, moeten apparaten die compatibel zijn met USB Power Delivery, aanvankelijk 5 V met een maximum van 900 mA aan de belasting leveren.

Door de communicatie tussen de belasting en de stroombron kan dan een hogere maximale belastingsstroom en een hogere bedrijfsspanning worden bereikt.

Als er geen communicatie is na het aansluiten van de belasting en de voeding, blijft de configuratie van de voeding op 5 V en 900 mA maximale belastingstroomcapaciteit.

Als de communicatie tussen de belasting en de voeding wegvalt nadat deze tot stand is gebracht, zal de voeding veilig terugkeren naar de 5V- en 900mA-configuratie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De informatie suggereert dat wanneer je er je telefoon op aansluit er 5 Volt uit komt.

Alleen wanneer de belasting communiceert met de voeding schakelt die om naar 20 Volt.

 

Probeer het uit met een goedkope telefoon!

 

Eh, die voeding is volgens het plaatje geproduceerd in..... China, tja,....

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, ceesv zei:

Probeer het uit met een goedkope telefoon!

der zijn heel goedkope LED USB-c lampjes op de markt, soms liggen ze zelfs aan de kassa in een schap (lumihub)

ik zou die eraan wagen

 

Maar de rettekke DELL Laptop heeft zeker ook nog een USB C slots daar kan je toch ook je telefoon mee laden tijdens het werken aan die DELL?

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, die Dell laptop heeft niet van die grote USB connectors die alom in gebruik zijn maar  van die kleine USB-C connectoren. Daar moet ik dan waarschijnlijk een adaptertje voor zien te scoren. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...