Ga naar inhoud


VU solo2 en openpli 7.3


alfred de witt

Aanbevolen berichten

Na wat gehannes met kanalenlijsten heb ik openpli 4.0 vervangen voor 7.3 want deze zou stabieler en beter zijn dan 4.0/. Bij 4.0 stond de ontvanger bij dagelijks gebruik zo'n 3x per week vast en moest hij uit en aangezet worden.

Eergisteren heb ik 7.3 erop gezet en bij het nalopen van de instellingen liep hij vast toen ik de opname lijst opriep. Gisteren liep hij ook weer vast en ik krijg de indruk dat het met name met opnames of harde schijf te maken heeft maar echt zeker weet ik het niet. Feit is dat ook bij open pil 7.3 de ontvanger nu 2x is vastgelopen in 3 dagen. Ik ga het nu nog een week aankijken maar kan ik wellicht gerichter gaan kijken om uit te zoeken waar het probleem zit ? 

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites


De solo2 heeft een externe voeding toch?

Dat zou een mogelijke oorzaak kunnen zijn.

De coax aansluitingen nog eens nieuw aansnijden kan helpen verwering en lekstroom te voorkomen.

Een al oudere hdd kan wel fouten bevatten chkdsk f kan bad sectors uitsluiten waarmee de disk stabieler wordt.

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het bij het openen van bestanden (of bestandsbeheer in het algemeen) gebeurd is de harddisk gewoon versleten. Nieuwe harddisk erin en klaar….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe heb jij e instellingen staan voor opname ?

welke tuner instelingen heb je aan gegeven  

vb tuner A om gewoon tv te kijken 

tuner B om optenemen 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zover ik in de instellingen zie neemt hij op op tuner A en schakelt hij over naar tuner B als je wilt kijken, dat is toch de standaard instelling ?  Is het advies om dit aan te passen naar A standaard kijken en B voor opnames ? 

Inmiddels 5 vastlopers gehad na donderdag middag.

Ik ben ook op zoek hoe ik de harde schijf kan controleren op bad sectors, ik zie geen applicatie hiervoor of moet ik dit in het menu van de harddisk zelf starten via controle harde schijf en wat controleert hij dan met deze optie.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan het natuurlijk ook anders instellen A bkijken  of B opname

en je werkt met 2 coax kabels enz 

hoe heb je de HD ingesteld staat deze op 40 gb ingesteld zet die anders op 500gb

en zo doe je de controle

 

 

1.jpg

2.jpg

harde schijfsysteemcontrole4.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het instellen van 40 naar 500gb lukt mij niet, geen idee waar ik dit moet aanpassen. de fchk stopte na 3 minuten met een error melding dat >17,5% errors geeft, een herstart loopt in 15 seconden door de test heen. Ik denk dat er dus een duidelijk probleem in de hd zit en ga een nieuwe aanschaffen.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...