Ga naar inhoud


De omstreden Russische nieuwszender RT test reeds zijn voor Duitsland aangekondigde afsplitsing via satelliet.


de vrije fries

Aanbevolen berichten

RT auf Deutsch" (RT in het Duits) - zoals de logge naam van het station al doet vermoeden - heeft nog geen vergunning gekregen, maar het station wordt nu getest op free-to-air ontvangst via de Express AM 8 satelliet op 14 graden west. Ongetwijfeld zal, afgezien van de satelliet-DX-ers, geen enkele TV-kijker in de Duitstalige wereld zich op deze positie hebben gericht. De Express-satelliet is echter eigendom van de Russische telecommunicatie-autoriteit RSCC en dus ook van de Russische staat. Deze laatste is ook de exploitant van Russia Today, kortweg RT.

 

De uitzending van een Duitstalig TV-programma is al enige tijd gepland - de start was gepland voor december. Dit schema wordt blijkbaar nageleefd. Er ontbreekt echter een zendvergunning. Een poging via de Luxemburgse autoriteiten is enige tijd geleden mislukt. TV-aanbieders hebben een zendvergunning nodig voor landelijke programma's in Duitsland. Op dit moment kan, als gevolg van de afgewezen vergunningsaanvragen van het kanaal, worden aangenomen dat de grote Europese satellietexploitanten Astra en Eutelsat het kanaal niet via hun satellietsystemen zullen uitzenden.

 

Wie de SD-promotietrailer van de omstreden zender wil bekijken, moet een satellietantenne van ten minste 90 cm richten op de positie 14 graden westerlengte. Het kanaal kan ongecodeerd worden ontvangen op de frequentie 11121 GHz horizontaal (symbol rate SR 3590, foutcorrectie FEC 3/4, DVB-S2/8PSK).

 

Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites


Alles wat RT heet, heb ik zelf al lang uit mijn zenderlijsten verbannen. 

Daar valt ook die Chines troep onder van CGTN. 

Informatie uit dit soort regimes hoef ik niet. 

Zenders die censuren, censureer ik zelf. 

 

  • Like 2

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Zenders die censureren,  

 

of waarheden verdraaien of zelfs fake feiten bedenken (bv. oost Oekraïne)...

 

Het kerndoel van RT is nog niet eens dat we de nieuwsversies van die zender geloven, met "twijfel zaaien"  en "hersenspoelen"  zal zij in de ogen van het Kremlin haar kosten meer dan waard zijn. 

(Heb zelf liever niet dat ze een vergunning krijgen... )  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Alles wat RT heet, heb ik zelf al lang uit mijn zenderlijsten verbannen. 

Daar valt ook die Chines troep onder van CGTN. 

Informatie uit dit soort regimes hoef ik niet. 

Zenders die censuren, censureer ik zelf. 

 

Alsof de Westerse nieuwszenders (CNN, BBC, France24, Euronews,..) zoveel maal beter zijn dan die andere.🤥

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat zijn ze.

Daar zit wel even wat verschil in. 

Behalve dan die pro Trump zenders Fox News en OAN News en nog wat van die troep. 

 

Iedereen met een gezond stel hersens heeft snel door wat een duidelijk open nieuwszender is of niet.

CNN en BBC World etc. staan bij mij bovenaan. Alsmede alle Duitse Nieuws zenders. 

 

Landen met een communistisch tintje zijn bij bij -out-.

Daar staan China en Rusland helemaal bovenaan. 

Noord Korea noem ik maar niet want daar lach ik me helemaal mijn onderbroek over nat. 

 

 

 

aangepast door Drs. IJzerbout
  • Bedankt 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch een beetje dom. Het eerste woord dat mij binnenvalt is niet zozeer censuur als wel propaganda.

Het is wel zinvol kennis te nemen van wat deze landen beweegt. Je hoeft er niet in te geloven. En als je consequent wil zijn, gooi CNN en Al Jazeera er dan ook maar af. Houd je alleen pro-westerse zenders over.

En als je in termen van vijand denkt, zou ik zeggen: leer je vijanden kennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, boudeman zei:

Toch een beetje dom. Het eerste woord dat mij binnenvalt is niet zozeer censuur als wel propaganda.

Het is wel zinvol kennis te nemen van wat deze landen beweegt. Je hoeft er niet in te geloven. En als je consequent wil zijn, gooi CNN en Al Jazeera er dan ook maar af. Houd je alleen pro-westerse zenders over.

En als je in termen van vijand denkt, zou ik zeggen: leer je vijanden kennen.

Als het gaat om eigen land, barst die propaganda wel degelijk van de censuur. Slechts streng geselecteerde Russen zullen erop te zien zijn.

Als je je vijanden echt wilt leren kennen, moet je zeker NIET gaan kijken naar zenders als RT. Die barsten van de ruime fantasie.

 

Dit soort zenders zijn hooguit interessant om vast te stellen waar ze juist NIET over berichten. (Censuur)

 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

RT DE is aan het testen op 9°E 11727 V 30000 3/4

Voorlopig is er nog geen uitzending.

Ook op 16°E 12553 V 2069 Aut  ID: YSM-011

Hier is wel een promo te zien.

vlcsnap-2021-12-15-18h04m51s886.jpg

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel leuk trouwens:

In Duitsland werd in 2019 im Kleinen Tiergarten in Berlijn een exil Georgiër op klaarlichte dag doodgeschoten. 

Het is iemand die in Rusland gezocht werd. 

De dader, een Rus (een opdracht-moordenaar) werd opgepakt, gevangen gezet en nu veroordeeld. Hij gaat levenslang de gevangenis in. 

Daarom gooit Duitsland tevens 2 Russische diplomaten het land uit. 

Een moordaanslag in opdracht van Russische geheime diensten. 

 

Nu ben ik benieuw hoe RT Duitsland hierover zal gaan verslag doen. 

Putin zegt er niets mee te maken te hebben en doet (zoals altijd) alsof zijn neus bloed. 

 

Van wie moet ik de verslaggeving geloven? Van de Duitse TV of van RT ?

Ik weet voor mij het antwoord al. 

aangepast door Drs. IJzerbout
  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Putin zegt er niets mee te maken te hebben en doet (zoals altijd) alsof zijn neus bloed. 

 

 

Dan had hij al lang doodgebloed moeten zijn

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees nu net dat RT Duitsland begonnen is met hun uitzendingen.

Ze waren ook even via YouTube te zien maar die hebben ze er alweer vanaf gegooid.....😁

 

Even ter verduidelijking, Het feit dat RT DE niet meer via YouTube te zien is is een besluit van YouTube en niet van de Duitse regering.

De reden was misinformatie over COVID-19.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...