Ga naar inhoud


Geen kwaliteit ontvangst


JVG71
Ga naar oplossing Opgelost door JVG71,

Aanbevolen berichten

Ik heb al jaren een schotel (voor Russische zenders) met 4 kabels aansluitingen (2x slaapkamer 1x woonkamer 1x tuinhuis)

Alleen ik heb de laatste 1,5 jaar niet meer gebruikt.

Nu wilde ik even testen voordat schoonmoeder weer komt, en wat blijkt.

Ik heb in de logeerkamer geen ontvangst. (sterkte 56% kwaliteit 0%)

Terwijl we in de woonkamer gewoon normaal beeld hebben.

Dus ik dacht ten eerste, het ligt niet aan de schotel, maar aan de kabel.

Ik heb de kabel (1 stuk) een stukje eraf gehaald, en de F-connectors opnieuw erop gezet aan beide kanten, maar niets hielp.

Ook heb ik de SAT-ontvanger vervangen door een andere, ook dit hielp niet.

Dus ik weet het niet.

Zou ik dan toch de hele kabel moeten vervangen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Welkom,

 

Probeer de ontvanger van de schoonmoeder kamer eens op je aansluiting in de woonkamer, dan weet je of die ontvanger in orde is.

Wanneer het om de aansluiting in het tuinhuis gaat (tja, schoonmoeder) en de kabel onder de grond ligt, kan die inderdaad ondertussen beschadigd zijn.

 

Een van de uitgangen van de lnb kan ook defect zijn, in dat geval kabels op de lnb wisselen.

 

Hiermee kan je door wegstrepen de reden vaststellen waar je de fout moet zoeken.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste JVG71

 

Het feit dat je 56% signaalsterkte hebt, wil zeggen dat de lnb zijn voeding krijgt vanaf de satellietontvanger in de logeerkamer. De coaxkabel is dus goed maar helaas is die ene aansluiting van de lnb dus stuk als je maar 0% signaalkwaliteit hebt. Je zult dus een nieuwe lnb moeten kopen als je alle vier de aansluitingen wilt gebruiken of tijdelijk de coax-aansluiting voor de logeerkamer op een andere aansluiting van de lnb moeten zetten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de instellingen van ontvanger in de logeerkamer gechecked ? het kan zo maar zijn dat de LNB spanning uit staat of dat er een andere instelling verkeerd staat.  Staat alles goed dan de ontvanger in een andere kamer aansluiten. Dan kan je zien of de ontvanger wel signaal aangeeft.

aangepast door Satterdam
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Satterdam zei:

Heb je de instellingen van ontvanger in de logeerkamer gechecked ? het kan zo maar zijn dat de LNB spanning uit staat of dat er een andere instelling verkeerd staat.  Staat alles goed dan de ontvanger in een andere kamer aansluiten. Dan kan je zien of de ontvanger wel signaal aangeeft.

 

Als de lnb-spanning uit staat dan heb je ook 0% signaalsterkte.

Bovendien heeft hij ook de satellietontvanger verwisseld.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Update:

 

Ik heb de kabel van de woonkamer die het wel deed eruit gehaald, en vervolgens de kabel van de logeerkamer erin.

Wat bleek, toen had ik nog steeds geen signaal !

Dus ligt toch aan de kabel, en niet aan de LNB uitgang.

Vervolgens heb ik de kabel van onze slaapkamer naar de logeerkamer verlegd, en nu heb ik wel signaal en beeld.

Raar dat wel, misschien dat de kabel verouderd is. (deze was ongeveer 10jr oud)

Maarja, dan in onze slaapkamer maar even geen Russische zenders, schoonmoeder gaat voor 😉

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zal ergens een kink in de kabel zitten!

Maar mooi dat iedereen weer tevreden tv kan kijken.

 

Bedankt voor de terugkoppeling.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...