Ga naar inhoud


openpli in ab pulse 4k


Vmax145

Aanbevolen berichten

Dan doe je iets gruwelijk verkeerd….

Óf je bestand is niet goed uitgepakt, óf het is corrupt.. Net gedownload vanaf www.openpli.org en uitgepakt.

4E5C14A6-472E-4B0F-95A2-C8035AC13E26.thumb.jpeg.20e492430346572054d7c8eb924ec19e.jpeg056B7320-0A63-4AFE-82BA-7F8E17424A65.thumb.jpeg.2561f0cf5a9a89d19b6f772bd5a11ec2.jpeg

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 jaren later...

Wie kan mij helpen, ik heb een AB Pulse 4K gekocht, maar het lukt mij niet er Open Pli op te zetten. Heb zowel de Pli 9 recovery_emmc.zip als de _emmc.zip op een  (aparte) usb stick uitgepakt. Maar het lukt mij niet. Doe de ontvanger aan de achterkant uit (schakelaar) de usb er in (voorkant) en aanzetten. Ontvanger met boot maar geen Pli. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Make sure you have in your zip file, pulse4kmini folder and unforce_pulse4kmini.txt
Now you can transfer openbh-5.0.007.release-pulse4kmini-1c6486f0_mmc.zip file to root of your usb stick.
Turn off your stb via power button rear of your stp.
Then enter in to any usb slot on your stb.
Now you are ready to flash your stb.
Power on your stb via rear power button and same time press and hold power button on your remote till you see boot menu .
There will 3 option to select we chose the 3rd option (bootmenu).
Then new window will open then select flash local image.
Then you will see your usb stick select that.
Then you will see openbh-5.0.007.release-pulse4kmini-1c6486f0_mmc.zip click on that.
Then will ask witch linux slot you like to install your new image select witch one you wish to install, then flashin progress will start .
Wait till flashing completed then stb will go back to the boot menu by it self .
There you will see new image you have just installed .
Now select that image your stb will boot in to your new image.

 

Vertaling:

Zorg ervoor dat je in je zip-bestand, pulse4kmini map en unforce_pulse4kmini.txt hebt.
Nu kun je openbh-5.0.007.release-pulse4kmini-1c6486f0_mmc.zip overbrengen naar de root van je usb stick.
Schakel je stb uit via de aan/uit-knop aan de achterkant van je stp.
Voer het bestand vervolgens in een usb-slot op je stb in.
Nu ben je klaar om je stb te flashen.
Zet je stb aan via de aan/uit-knop aan de achterkant en houd tegelijkertijd de aan/uit-knop op je afstandsbediening ingedrukt tot je het opstartmenu ziet.
Er zijn 3 opties die je kunt selecteren, wij kiezen de 3e optie (bootmenu).
Een nieuw venster opent en selecteert flash local image.
Dan zie je je usb stick selecteer die.
Dan zie je openbh-5.0.007.release-pulse4kmini-1c6486f0_mmc.zip klik daarop.
Dan wordt gevraagd welk linux slot je wilt gebruiken om je nieuwe image te installeren, selecteer het slot dat je wilt installeren en het flashen begint.
Wacht tot het flashen klaar is, dan gaat de stb vanzelf terug naar het opstartmenu.
Daar zie je de nieuwe image die je zojuist hebt geïnstalleerd.
Selecteer die image en je stb zal opstarten naar je nieuwe image.

 


ik denk dat je het zo moet doen. En de USB in FAT32 formatteren.

aangepast door ceesv
Vertaling toegevoegd
  • Like 1

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank Fran B. er i s 1 ding wat ik nog niet snap. Ik zie na klikken nop de Map pulse4k, de imageversion en de 2 bestanden er onder. maar waar is openbh-5.0.007. release-..........(hoe vind ik die) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed, als het kan dan graag even een stappenplan. Nb. ik ben bijna 80 maar zeer fit, zowel lichamelijk als geestelijk. Heb wel soms wat moeite ( ben wat dyslectisch ) met instellingen pc, smartphone e.d. maar kom daar meestal wel uit. In het verleden heb ik minstens 8 ontvangers voorzien van OpenPli en dat lukte meestal in één keer goed. Waarom nu niet weel snap ik niet. Dus mijn vraag.

1. Welke Pli moet ik downloaden voor de AB Pulse 4K. Als ik bij openpli.org/download/ab-com/PULSe+4K/ kijk zie ik bij de Stable realease bovenaan een _recovery_emmc.zip en een _emmc.zip staan. Welke van die twee moet ik downloaden ( op de ontvanger staat open ATV 6.4. )

2. Als ik die download staan er 3 bestanden, moet ik de bovenste (map ) openen en met de dan geopende bestanden verder gaan of niet.

3. Ik kan zowel met windows 10 of met windows 11 werken, maar zie geen verschil. In de downloads kan ik op uitpakken klikken en bestanden in de FAT 32 geformatteerde usb stick plaatsen. Maar het moet een txt bestand worden als ik het goed begrijp. Hoe moet dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou hèhè dus als dat (uitgepakt) op de USB stick staat dan gebruik je die stick om de receiver te flashen.

Erin Stoppen Nadat je de receiver had uitgeschakeld en stroomloos gemaakt

Dan start je de AB op en let op de display met de aankondiging dat ie een upgrade / update heeft gevonden

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...