Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 5


ceesv

Aanbevolen berichten

@ceesv

 

Moet ik nou weer overal op antwoorden? Heb ik de afgelopen 2 jaar al meer dan genoeg gedaan.

Goed, ik doe er een paar.

 

"Niets doen was beter geweest?". Ook ik heb geen glazen bol maar deze optie is in de afgelopen 2 jaar door verschillende deskundigen geopperd.

 

Spaanse griep? Jij vind dat je Corona en Spaanse griep gewoon met elkaar kan vergelijken? Mensen worden ziek, mensen gaan dood dus het is hetzelfde?

 

Goede redenen om jezelf te vaccineren

1. Je hebt een kleinere kans besmet te raken. Als je daar op zoekt kom je niet verder dan "onderzoeken die daar op duiden", geen exacte getallen. Je wordt alleen minder ziek.

 

2. De kans is een stuk kleiner dat je anderen besmet. Zie antwoord bij 1, geen exacte getallen. Hier wordt trouwens even geniepig op de menselijke psyche ingespeeld. Je moet er toch niet aan denken dat je je oude moedertje besmet? Ga maar gauw een spuit halen dan komt het allemaal goed.

 

3. Je remt de ontwikkeling van nieuwe varianten. 82% ingeënt en de nieuwe varianten vliegen ons om de oren.

 

4. Inderdaad, minder mensen in het ziekenhuis. Maar wel nog even op de psyche inspelen. Dat wil jij toch allemaal niet op je geweten hebben hè!

 

5. De bekende worst. Regelmatig mensen op TV gezien die de spuit gingen halen want dan konden ze terug naar normaal. En dan gelijk boos worden op mensen die de spuit niet wilden. Want door hen konden we toen niet naar normaal. Mooi staaltje psychologie! Zoek altijd iemand die je de schuld kan geven dat leid de aandacht af van het werkelijke probleem.

 

Redenen om vaccinatie af te wijzen (niet maatregelen)

1. Ook al zijn er nog geen mislukte kindertjes geboren mag je de terechte angst van aanstaande moeders niet zomaar afdoen met "het is veilig".

 

2. Op zich klopt dat. Er wordt misschien al een poosje met mRNA geëxperimenteerd, maar het is nog nooit op de volledige wereldbevolking losgelaten. Ik maak me ook geen zorgen over het mRNA maar wel over de stofjes die mijn lichaam gedwongen wordt te maken. Dat is dan ook de reden dat virologen nu toch een rem willen zetten op het aantal prikken.

 

3. Geld verdienen is inderdaad iets waar deze bedrijven goed in zijn. Tot in het onbeschofte toe. Zoek maar even op de onfrisse praktijken als de rechten op een medicijn zijn vervallen. Wat mij het meeste stoort is dat alle betrokken partijen iedere aansprakelijkheid hebben uitgesloten. Dus zo heel zeker waren ze nou ook weer niet van de zaak.

 

4. Er zijn inderdaad wetenschappers die het vaccineren ter discussie stellen. Allemaal weggezet als wappies.

 

5. Dat "voortschrijdend inzicht" m.b.t. de beklapjes was inderdaad niet sterk. Het nut van de avondklok was 0,0. Wordt dan ook helemaal niet meer over gesproken.

 

 

 

 

 

 

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zal op een eerste punt reageren om te beginnen.

 

Spaanse griep en Covid zijn vergelijkbaar. Een totaal nieuw virus met desastreuze gevolgen.

Spaanse griep tussen 17 en 100 miljoen doden. Zonder dat er antibiotica waren tegen superinfecties en met een slechte gezondheidszorg en weinig maatregelen.

Covid nu tussen de 5 en 10 miljoen doden , met antibiotica, een 100 x betere gezondheidszorg en gigantische maatregelen.

Hier zit je dus om te beginnen al totaal fout.

 

Ik moet nu aan tafel, dus...

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgende punten als reactie op redenen om vaccinatie af te wijzen:

ad 1: Er zijn idd geen mislukte kindertjes geboren door vaccinatie. Wel een stel doodgeboren door covid en vooral veel zwangere vrouwen overleden door hun onterechte angst. Soms kon het kind nog gered worden. Waanzin dus, jouw waanidee.

 

ad 2: Er is tig jaren met mRNA geëxperimenteerd en getest. Wil je echt wachten tot 7 miljard mensen geprikt zijn en dan pas een benul krijgen?

En het spreekt voor zich dat je via mRNA stofjes maakt. Gelukkig maar, anders was je al in de bevruchte eicel afgevoerd. Waanzin dus opnieuw.

 

ad3: Dat figuren op een al dan niet smerige manier geld willen verdienen is geen reden om een middel af te keuren. Denk aan de smeerlap Van Lienden. Maar mondkapjes hebben al tig jaren levens gered. Kut argument dus opnieuw.

 

 ad4: Kijk, daar heb je zowaar een keer gelijk, er zijn geschifte wetenschappers. Je hebt er zelfs die beweren dat de aarde in 6 dagen geschapen is en plat is en dat trilobietn echt niet miljoenen jaren oud zijn want ze hebben een fossiele afdruk van een schoen met een trilobiet er bovenop.

 

  • Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan de goede redenen voor vaccinatie en daar zien we bij jou dezelfde waanzin.

 

Ad 1: Er zijn tigtig getallen die aantonen dat je minder besmet raakt, minder ziek wordt , minder anderen besmet en minder dood gaat.

Waarom blijf je al die getallen en statistieken ontkennen? Ben je dom, geschift of een trol?

 

Ad2: Er zijn genoeg getallen maar je wilt ze niet zien en het moedertje argument is kleuterschoolniveau.

 

Ad 3: Dat de nieuwe varianten je om de oren vliegen komt niet door de gevaccineerden maar door een kleine club niet gevaccineerden waar het virus vrolijk rond kan gaan, zoals iedereen met een klein beetje kennis van zaken meteen begrijpt. Maar jij dus niet.

 

Ad 4: Inderdaad 10x minder mensen n het ziekenhuis. Zou je iets van kunnen leren ook al ga je liever er even over zieken.

 

Ad5: Het is makkelijk om te kijken naar de enkele net iets minder grote idioot die wel gesnapt heeft dat een prik halen verstandig is maar vervolgens vreemd gaat doen. Dat past in je straatje. Maar ik zei al, de net iets minder grote idioot...

Die laatste zin van jou geeft exact aan waar jij de mist ingaat.

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Psychosammie zei:

Je wordt alleen minder ziek.

Beter dit , dan strontziek !!

 

2 uren geleden, Psychosammie zei:

Je remt de ontwikkeling van nieuwe varianten.

Dus .... , is zoiets niet ok ??

 

2 uren geleden, Psychosammie zei:

Inderdaad, minder mensen in het ziekenhuis. Maar wel nog even op de psyche inspelen. Dat wil jij toch allemaal niet op je geweten hebben hè!

Euh , is dat dan niet ok ??

Moeten er dan perse meer mensen opgenomen worden ??

2 uren geleden, Psychosammie zei:

het werkelijke probleem

En dat is .... ??

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, cookie monster zei:

Beter dit , dan strontziek !!

Prima, dat is jouw keuze. Ik kies anders.

 

1 uur terug, cookie monster zei:

Dus .... , is zoiets niet ok ??

Je moet wel goed citeren. De uitspraak "Je remt de ontwikkeling van nieuwe varianten" is van CeesV. Ik geef juist aan dat dat een onjuiste uitspraak is.

 

1 uur terug, cookie monster zei:

Euh , is dat dan niet ok ??

Nee , dat vind ik inderdaad niet OK.

 

1 uur terug, cookie monster zei:

En dat is .... ??

 Het werkelijke probleem was / is de volledig uitgeklede zorg waardoor we ook niet konden opschalen. Zoek nog maar eens het aantal IC bedden van Duitsland en Nederland op. Duitsland had er 3x zo veel. Overigens heb ik dat hier al 10 keer uitgelegd. Kan CeesV wel vragen om een dialoog maar dat heeft geen zin als niemand echt leest.

 

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De uitgeklede zorg is een gegeven, wat niet over nacht te repareren is.

Je zal dan moeten sturen op zo min mogelijk opnames.

Geen maatregelen is dan geen optie.

 

Verder ga je voorbij aan het gegeven dat voorkomen beter is als genezen.

Aan de beademing op de intensive care is iets wat je moet voorkomen.

 

Vaccineren is daarvoor een geschikt middel, isoleren van potentiële patiënten een secundair hulpmiddel.

 

In het begin van de pandemie was vaccineren nog niet beschikbaar, artsen stonden machteloos bij de behandeling.

 

Tot op heden is er nog geen effectief geneesmiddel beschikbaar, dat hebben sommige tegenstanders van de maatregelen met hun leven moeten bekomen.

 

Ik heb in je betoog geen steekhoudende argumenten gehoord waarom men geen pandemie maatregelen had moeten treffen en alles op z'n beloop had moeten laten.

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, minplus zei:

ad 1: Er zijn idd geen mislukte kindertjes geboren door vaccinatie. Wel een stel doodgeboren door covid en vooral veel zwangere vrouwen overleden door hun onterechte angst. Soms kon het kind nog gered worden. Waanzin dus, jouw waanidee.

 

Jij doet precies dat wat ik zeg dat je niet moet doen. Zwangere vrouwen maken zich zorgen. Wie ben jij om daar een oordeel over te hebben? Laat staan om dat af te doen als waanzin. En dat is dus niet mijn angst of mijn waanidee maar van die vrouwen. Het lezen gaat je dus niet best af!

 

3 uren geleden, minplus zei:

Spaanse griep en Covid zijn vergelijkbaar. Een totaal nieuw virus met desastreuze gevolgen.

 

Ik citeer van Ranst

 

Quote

In de 20e eeuw was er de Spaanse griep, die meer dan 50 miljoen doden maakte. Onze huidige coronacrisis is klein bier vergeleken met de Spaanse griep indertijd.”

 

Niet vergelijkbaar dus!

 

1 uur geleden, minplus zei:

Maar mondkapjes hebben al tig jaren levens gered. Kut argument dus opnieuw.

 

Heb je al weer niet goed gelezen. Ik zei niet dat beklapjes niet werken, ik zei dat het gestuntel van onze bewindsvoerders niet sterk was.

 

Ik ga verder niet op je in. Jij wil alleen maar waanzin roepen zonder echt te lezen. En dan mij verwijten dat ik geen dialoog aan ga.

 

 

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, ceesv zei:

Ik heb in je betoog geen steekhoudende argumenten gehoord waarom men geen pandemie maatregelen had moeten treffen

 

Ook dat heb ik niet gezegd. Ik heb gezegd dat veel deskundigen dit geopperd hebben maar die zijn direct in de hoek gezet. Terwijl het natuurlijk wel een optie is die je moet overwegen. Pas als je alles opties serieus hebt bekeken kan je de beste aanpak kiezen. Ik zeg dus niet dat helemaal niets doen de beste optie was geweest maar dat het wel serieus bekeken had moeten worden.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Psychosammie zei:

Mooi staaltje psychologie! Zoek altijd iemand die je de schuld kan geven dat leid de aandacht af van het werkelijke probleem.

Laat ik dit dan terugkaatsen naar de anti-vaxxer !!

 

46 minuten geleden, Psychosammie zei:

Prima, dat is jouw keuze. Ik kies anders.

Als er een geneesmiddel is , zoveel te beter natuurlijk , maar momenteel ....

liever een nog niet 100% optimaal hulpmiddel , dan niks !!

 

49 minuten geleden, Psychosammie zei:

Nee , dat vind ik inderdaad niet OK.

Hoezo ??

49 minuten geleden, Psychosammie zei:

Je moet wel goed citeren.

Gelieve dan voortaan best het citaatknopje te gebruiken , of ....

de muis over het te citeren stuk schuiven , dan selectie citeren aanklikken , aub ,

want anders kan dit een nodeloze verwarring veroorzaken !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zwangere vrouwen maakten zich zorgen omdat er nog geen vaccin voor hen was en er daarna nog onduidelijkheid was over de werking. Daardoor is een groot aantal overleden wat niet nodig was geweest. Wat had mijn zwangere dochter toen dolgraag een vaccin gehad in plaats van nu met long covid te zitten. En wat had zij graag haar collega nog in leven gehad. Om maar iets te noemen.

 

Je citeert Van Ranst volledig fout omdat je weigert de omstandigheden erbij te betrekken, iets waar hij wel over sprak.

De coronacrisis was en is nu idd. klein bier vergeleken met de Spaanse griep indertijd met 10 miljoen doden tegenover 50 miljoen doden toen.
Want met had toen geen hoog ontwikkelde zorg, geen antibiotica tegen superinfecties, geen rigoureuze maatregelen en noem maar op.

Het is erg makkelijk een zinnetje uit z'n verband te trekken en ook al is dat doodsimpel, je bent er een kei in.

 

Het feit dat je over beklapjes praat geeft je insteek daarin duidelijk aan. "Zum kotzen" zouden onze oosterburen zeggen.

 

Je had tijden willen overwegen en onderzoeken alvorens maatregelen te nemen, zoals je aangeeft, ook al waren de slimmere deskundigen er het al lang over eens. Dat had meerdere miljoenen doden extra geleverd zoals je bij de ontkenners als Bolsonaro, Trump,  etc kon zien, die ook afwachtten.

 

Dat je op al die andere dingen die ik aangeef niet in wilt gaan snap ik volledig want dan zou je tot de conclusie moeten komen dat je fout zit of opnieuw feiten ontkennen of verdraaien en dat is lastig en kost tijd.

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Psychosammie zei:

 

 Het werkelijke probleem was / is de volledig uitgeklede zorg waardoor we ook niet konden opschalen. Zoek nog maar eens het aantal IC bedden van Duitsland en Nederland op. Duitsland had er 3x zo veel. Overigens heb ik dat hier al 10 keer uitgelegd. Kan CeesV wel vragen om een dialoog maar dat heeft geen zin als niemand echt leest.

 

waarom zouden ze in Duitsland nog strengere  corona maatregelen hebben gehad want ze hebben in Duitsland  toch veel meer ic/bedden ? 

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wetenschappelijk onderzoek:

https://www.hln.be/medisch/wetenschappers-ontdekken-dat-brein-van-ex-coronapatienten-is-gekrompen~a3759803

Indien werkelijk zo , dat belooft , dan kan dit eventueel gevaarlijk worden !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...