Ga naar inhoud


Hoe op de eenvoudigste manier opnieuw flahen met OpenPLi?


muesli

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Dit is eigenlijk een vervolg op mijn topic met opnameproblemen van OpenPLi versie 8.1

Ik dacht dat het best was een nieuwe topic te openen voor het installeren (flashen zoals men hier zegt) van een andere versie 7.3 die beter zou werken op mijn oude VU+DUO.

 

Ik weet van vorig jaar toen ik de versie 8.1 installeerde dat ik met talloze vragen zat en wel tientallen keren alles heb moeten overdoen. Daarbij heb ik een en ander opgeschreven toen maar er resten mij nog vele vragen alvorens ik de usb stick erin stop.

@Jürgen heeft hier 10 jaar geleden al een soort handleiding geschreven voor het installeren van VTi maar ik weet nog van vorig jaar dat ik daarmee ook nog niet helemaal weg kon.

 

Dat de stick op een Apple niet met FAT32 maar met FAT geformatteerd wordt en dat zoiets ook lukt weet ik ondertussen. Het downloaden en plaatsen van de VUplus map is ook geen probleem. Dan vooraan in het toestel en opnieuw aanzetten met de schakelaar. Nadien stick verwijderen en opnieuw aanzetten om installatie-wizzard te starten.

 

Taal kiezen

Resolutie 1080

Dan met de pijltjes scherm afregelen waarbij boven en onder ook met de pijltjes links en rechts moeten geregeld worden (logica?)

Best internetverbinding maken en ja antwoorden op de vraag of toestel aangesloten is op internet.

Satellietconfiguratie instellen op DISEqC A/B en voor elke tuner A op, Astra1 19.2 en B op Astra3 23.5 zetten

Wat ik vorig jaar opgeschreven had:

- er zijn twee satellietmogelijkheden voor Astra1 19.2E Ku en 19.2 Ka welke moet ik kiezen?

- spanning op 22KHz is dat OK of moet ik iets anders kiezen?

- versturen van diseqc enkel bij satellietwijziging (ja of neen)?

Softcam installeren wanneer men vraagt naar installatie van bijkomende Apps: OSCAM kiezen en uit die lijst een SOFTCAM kiezen en bevestigen om te installeren. Dat lukte ook vorig jaar.

Waar ik meer moeite mee had was of ik een volledige zenderscan moest laten uitvoeren of niet, handmatig of automatisch, providergericht?

Misschien kan iemand die thuis is in flashen met OpenPLi mij hier op weg helpen.

Hetzelfde met zenderlijsten: ik kreeg zoveel keuzes dat het met veel trial and error uiteindelijk goedgekomen is maar ook hier zoek ik wat best zou kunnen zijn en eenvoudigst voor een leek in die dingen.

 

Ik vergeet waarschijnlijk nog een aantal zaken en als ik eraan begin zal ik nog wel raadsels tegen komen. maar mocht ik al van op voorhand wat meer kennis hebben dan zou dat mij al een heel eind op weg helpen.

In elk geval bedankt alvast voor de geboden hulp en dan start ik er daarna mee op hoop van zege.😀

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uren geleden, Tonskidutch zei:

gewoon beginnen

en met je macbook pro in de aanslag het Openpli Wiki erbij op je schoot als standaard bron gegevens

https://wiki.openpli.org/Receivers:Vu#How_to_flash_Vu.2B_Duo

in de wiki van OpenPli is overigens ook een heel topic gewijd aan de MAC (tips en tweaks)

Bedankt voor de tip en de link.

Ondertussen heb ik ook al gevonden dat ik Astra 19.2E Ku moet kiezen en NIET Ka

De vraag versturen van diseqc enkel bij satellietwijziging (ja of neen) is voor mij nog niet duidelijk.

Ik zal er deze namiddag eens aan beginnen en dan zien we verder.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de usb stick ingelezen en nu staat versie 7.3 op mijn VU+DUO

Bij de installatiewizzard waren er opnieuw heel wat dingen waar ik niet wist wat ik best kon kiezen. Ik heb die meestal laten staan zonder te wijzigen.

De volledige zenderscan uitgevoerd maar wanneer ik dan bij favorieten naar zenderlijst TVV ging stond alles door elkaar en waren geen gewone zenders  (VRT, Canvas, VTM) te vinden in die lijst. Dan opnieuw met fastscan van TVV geprobeerd en nu staat alles terug zoals voorheen. Oef!

De timeropnamefunctie en direct-opname schijnen ook te werken. Hopelijk blijft dat nu een tijdje zo.

Bedankt voor de hulp!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het uittesten zal wat langer duren denk ik ...

Mijn echtgenote heeft de afstandsbediening op de grond laten vallen en nu werkt die remote langs geen kanten meer.

Ik heb er 2 nieuwe batterijen ingestopt maar ook niks. Er zal iets vanbinnen kapot zijn. Zonder afstandsbediening kun je niet veel doen (alleen de knop on/off achteraan en die draaiknop zeker?).

Ik ben eens gaan kijken op ***** en voor 12 euro kun je in Duitsland een ersatz kopen.

Een geluk dat de installatie van versie 7.3 ondertussen al voltooid was.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, kees321 zei:

Met een web-browser kun je ook alles bedienen.

Met het IP-adres of met iets.nogwat

Maar dat is me even te buiten geschoten.

Bedankt. Ik heb een paar dagen geleden nog OpenWebif op mijn laptop gezet. Daar kan ik waarschijnlijk voorlopig mee werken tot ik een nieuwe AB heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, kees321 zei:

Dank, maar hoe dat te installeren daar kom ik niet uit.

Onlangs heb ik ook met github iets geprobeerd, ik zie niet hoe dat werkt.

NB ik gebruik debian linux.

Ik heb een linux assistent (betaald) die weet het ws wel.

Ik heb die gevonden door wat op Google te zoeken.

Installeren was geen probleem, dat ging vanzelf en ik ken heel weinig van computers. Gewoon het IP adres van je box intypen en zorgen dat je box met het internet verbonden is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...