Ga naar inhoud


VU+ OpenPli Canal Digitaal beeld freeze


Ga naar oplossing Opgelost door Mimisiku,

Aanbevolen berichten

Wat?!? Ik heb gewoon een betaalde CD abo met een oranje smartcard van Canal Digitaal. De kaart zit gewoon in de sleuf van de lokale box!

Ik heb een server/client voor mijn tweede huis maar die staat uit want er is niemand.

Ik weet niet waarom (PBM e00000000000), en ik weet ook niet hoe en waarom er een niet geconfigureerde Gbox wordt gestart. De net verbinding met  xxx.xxx.xxx.xxx heb ik inderdaad ge-edit omdat het IP adres van mijn eigen client af wil schermen (als het dat tenminste is..).

Ik weet dat ik geen 'recht' heb op support maar ik hoef me niet te laten zeggen dat ik oneerlijk ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die aanname doe ik omdat PBM e0000000000 een kaart zonder abo is. Die geeft alleen nog een aantal radiostations door en geen enkele gecodeerde CDS zender… Het kleinste abo is c00000000000 en dan uiteraard diverse varianten al naar gelang het abo…


Een royaal abo heeft b.v. e8000000000000, met Film1 f900000000000

Dan is er c8000000000000, c04000000000000, c0800000000000

 

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je receiver vraagt overduidelijk te veel kanalen tegelijk aan.

Dat trekt je kaart niet.

Trek de netwerk kabel er maar eens een poosje uit en ik gok dat het dan wel stabiel gaat lopen.

En wat ook al kan helpen is ratelimittime op 9000 zetten want op dit moment worden zenders die reeds decoded worden uit de slots gedrukt door anderen en krijg je te veel aanvragen van te veel verschillende kanalen. Ik gok van clients vanuit het netwerk.

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Mimisiku said:

Die aanname doe ik omdat PBM e0000000000 een kaart zonder abo is. Die geeft alleen nog een aantal radiostations door en geen enkele gecodeerde CDS zender… Het kleinste abo is c00000000000 en dan uiteraard diverse varianten al naar gelang het abo…


Een royaal abo heeft b.v. e8000000000000, met Film1 f900000000000

Dan is er c8000000000000, c04000000000000, c0800000000000

 

 

Ik heb basis HD. Is de kaart dan defect? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, theparasol said:

Je receiver vraagt overduidelijk te veel kanalen tegelijk aan.

Dat trekt je kaart niet.

Trek de netwerk kabel er maar eens een poosje uit en ik gok dat het dan wel stabiel gaat lopen.

Vind het toch heel raar, ik zit hier niet als een bezetene te zappen of zo.
Kan de box gehackt zijn, bestaat dat?
Nu een paar minuten zonder netwerkkaart zijn inderdaad de freezes verdwenen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Defect niet, dan zou je helemaal geen beeld meer hebben… Helaas is CDS nogal ‘slordig’ met hun PBM’s waardoor er helaas gênante situaties kunnen onstaan… Sorry daarvoor… De kaarten van M7 zijn feitelijk Nagra kaarten. Het is goed mogelijk (maar mij onbekend) dat de Nagra laag feitelijk bepaalt wat je mag zien(tiers) en dat die Seca pbm helemaal niet leidend is…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing
2 minuten geleden, jgoossen zei:

Vind het toch heel raar, ik zit hier niet als een bezetene te zappen of zo.
Kan de box gehackt zijn, bestaat dat?
Nu een paar minuten zonder netwerkkaart zijn inderdaad de freezes verdwenen....

Ehhhh, heb je wellicht port-forwarding toegepast om je tweede huis te voorzien? Dan is het zeer aannemelijk dat je deel uitmaakt van een illegaal IPTV netwerk..

 

Je zou dan via telnet eens een netstat -a moeten uitvoeren.. Als daar IP’s instaan buiten je thuisnetwerk dan weet je genoeg….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Da

3 minuten geleden, jgoossen zei:

Nu een paar minuten zonder netwerkkaart zijn inderdaad de freezes verdwenen....

Dat is dus het nadeel waneer je de kaart via wan gebruikt voor je 2e huis, je maakt jezelf kwetsbaar voor ongewenste wan sharing.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat blijkt!
Maar twee abo's is ook zoiets.
Het beste zou zijn als je toegang zou kunnen beperken tot een bepaald ip of een bepaalde range....

7 minutes ago, Mimisiku said:

Ehhhh, heb je wellicht port-forwarding toegepast om je tweede huis te voorzien? Dan is het zeer aannemelijk dat je deel uitmaakt van een illegaal IPTV netwerk..

Ja. Maar nu niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

VPN verbinding maken tussen de beide woningen. De meeste modem/routers ondersteunen dit firmwarematig… Fritz!Box, Asus, Netgear etc. bieden dit aan. Voordeel is dat je de box benadert alsof hij in je eigen thuisnetwerk zit.. Als je modem/router het NIET ondersteunt moet je met OpenVPN gaan werken en dat heeft een hogere moeilijkheidsgraad..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op sat4all wordt niet over wan sharing gediscussieerd!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er vanuit dat hij de kaart niet eens deelde maar dat de hele webif van de receiver naar buiten open stond voor zijn eigen gemak op zijn vakantie adresje.

Een poortscan verder en inmiddels staat het ip adres op een lijstje van "open" boxen waar buitenstaanders dankbaar gebruik van maken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, Mimisiku said:

VPN verbinding maken tussen de beide woningen. De meeste modem/routers ondersteunen dit firmwarematig… Fritz!Box, Asus, Netgear etc. bieden dit aan. Voordeel is dat je de box benadert alsof hij in je eigen thuisnetwerk zit.. Als je modem/router het NIET ondersteunt moet je met OpenVPN gaan werken en dat heeft een hogere moeilijkheidsgraad..

Ik heb dit weleens geprobeerd en werkend gekregen totdat de tweede internetboer van een publiek ipv4 adres afstapte. Kan eens kijken of het inmiddels met ipv6 lukt.

Veel dank allemaal, ben blij dat ik de oorzaak boven tafel heb gekregen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een nabrander, er zat waarschijnlijk toch iets van een epxloit in de box want de freezes stopten een paar minuten nadat de netwerkkabel eruit getrokken werd, maar zodra hij erin ging werden er - zonder dat er gezapt werd - meteen weer veel requests zichtbaar in het log - en dat terwijl port forwarding was uitgezet. Pas nadat ik per usb een nieuwe image heb geüpload hielden de freezes daadwerkelijk op, ook nadat de netwerkaansluiting was hersteld. Allicht kan iemand anders hier zijn voordeel mee doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...