Ga naar inhoud


Intern streamen van Dreambox naar Ipad


window
Ga naar oplossing Opgelost door window,

Aanbevolen berichten


  • Oplossing

@Jürgen : Sorry, man, de dank moet jou toekomen, omdat jij me het juiste advies hebt gegeven.

In de consternatie haalde ik even wat namen door elkaar..! 
Ik heb die Vu app gedownload voor iphone en ipad, en beiden werken op ipad, vanaf de Vu+solo se.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ grondstof : Goed te weten, dat er meer mensen dit fenomeen gebruiken. 
Voor mij was deze oplossing nieuw, hoofdzakelijk, omdat ik veelal met dreambox heb gewerkt.

 

Een ding kan ik nu uit de wereld helpen : Dat het Apple zou zijn, die dit soort streamen zou tegenwerken. Sorry, Apple….!

Hartelijke groet en beste wensen aan advies-gevers..🥰

Link naar reactie
Delen op andere sites

“ nee, lees maar op de link, ook voor streamen “

 

@Tonskidutch :  Ik heb die link wat door gestruind, en vond daar ik idd een app, die werkt, om te streamen tussen dreambox en ipad.

Als test kon ik verbinding maken, maar er werd gerefereerd naar betaal app, rond €9,-, die ik ga proberen te kopen.

De test app is ingewikkeld, en functioneerde niet foutloos, maar daarover kan ik nog contact opnemen met de ontwikkelaar.Vr.gr.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf ook eens een app gekocht voor een paar euro en heb er al jaren plezier van, wordt automatisch geupdate en dus voor die paar luttele euro's een goede investering.

Dat die door mij aanbevolen app geld kost wist ik overigens niet anders had ik hem niet aangeprezen daar dat tegen de reclame regels van ons forum is.

I Smashed Your Phone - Kincaid Remix

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch: dank voor de aanvulling.

Ik zal het nog eens goed napluizen, in de hoop, dat ik verbinding met de dreambox kan krijgen.

Altijd makkelijker, dan met tweede ontvanger. 

Daar ga ik nu eerst mee aan de slag, in ieder geval uit nieuwsgierigheid, of de inlog/poort, die ik op de dream probeerde, wel op de Vu functioneert??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tonskidutch: support zal anders zijn, dan advies, neem ik aan?

Bij inloggen van dreambox 920 UHD vanzelf de bekende poort gebruikt, die ik rechtstreeks uit instellingen oscam.conf. geplukt heb, en ip en paswoord, die ik goed weet.

In eerste instantie liet ik app automatisch zoeken, ( naar dreambox ), zonder succes.

Toen ik de Vu+solo se aangesloten had, vond de inlog van de app die wel automatisch, simpel dus…

 

Als ik de tijd vind, tussen andere projecten, wil ik toch nog proberen het ipad met de dreambox te laten converseren…Dan hoef ik geen tweede ontvanger aan te sluiten…

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, window zei:

Bij inloggen van dreambox 920 UHD vanzelf de bekende poort gebruikt, die ik rechtstreeks uit instellingen oscam.conf. geplukt heb

 

wat heeft oscam.conf met het streamen te maken?

 

niks oké dat is duidelijk

je maakt dus een fout mbt die poort toevoegen in de aanroep van je dm 920UHD via de app op iPad

 

welke images erop staan bepalen of er een paswoord nodig is om aan te melden, dat heb je natuurlijk begrepen.

 

 

 

aangepast door Tonskidutch
iPad

I Smashed Your Phone - Kincaid Remix

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ai, hier begrijp ik effe niks van.

Maar ik ben ook geen expert.

Wel weet ik, dat ik bepaalde wetenschap kan vinden in de Status van mijn dreambox, en wel in conf. , via de pc.

Dus eventuele inlog, paswoorden en poorten, die gebruikt worden. 

Simpel, hoef je tenminste niet alles te onthouden…! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...