Ga naar inhoud


Vervanger voor Denon AVR X2000


Ga naar oplossing Opgelost door Old Satterhand,

Aanbevolen berichten

de reden waarom schreef ik hier

pijltje recht boven klikken (HDMI board stuk)

 

Ik was uiterst tevreden over de 3e Denon aanschaf en de geluidkwaliteit.

Nu staat dus de 4e op stapel.

 

Een voorwaarde is hoogte 165mm MAXIMAAL anders is er te weinig koeling/ventilatie in mijn meubel en dat meubel is een erfenis dus dat ga ik niet wegdoen.

Een andere is dat het niet persé een receiver voor FM/AM en DAB+ moet zijn daar ik muziek via internet en spotify stream > die moet er wel op zitten.

 

zijn er direct suggestie te noemen?

budget 500€ all in

 

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


uh o ja het is 5in1 bij mij mbt de speakers dus het vervelende is dat die niet gelijk naar voren komt in de specificaties

Denon AVR-X1600H,

 

of een

Denon AVR-S660H
5.2-channel 8K A/V Receiver

aangepast door Tonskidutch
aanvullend model / ervaringen?

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Ik ga hier maar even verder.

Citaat uit het andere topic

Quote

...Ik heb het net nog eens bekeken via het LED scherm (kun je het menu ook doorlopen en keuzes maken) en hem op 1080i ingesteld

en waar empel ik heb weer beeld op de TV via directe verbinding...

 

Dus je TV ondersteunt geen 1080P,  is ie zo oud?

 

Dan zou ik als ik jou was even checken of de scaler (van de Denon) wel goed staat ingesteld.

Je kunt het in- en uitgangs formaat van het video controleren via de WebInterface van je AVR.

 

Bij mijn X2400H is het zo dat ik van een 1080P inkomend signaal onmogelijk een 1080i signaal kan maken, ook al stel ik de scaler daarop in.

Heel raar. Er zal toch geen firmware update zijn geweest, waarin dat zo is geregeld. Die Denon audio jongens snappen echt niets van video.

Als ik de automatische instelling kies dan maakt ie van mijn DM8000 (1080i50 max) vrolijk 2160p25. Stelletje weirdo's.

 

aangepast door Old Satterhand
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

jawel op 1080p werkt die TV ook, maar het was misschien het omschakelen waardoor het verlies van dat HDMI signaal, why ever, weer op orde kwam.

 

Screenshot_5.png.91f3bd447ee11d5051b2808bc36b1247.png

 

heb nu even niets aan de Denon hangen

zal het nog eens controleren maar standaard is de scaler inactief.

 

Thanks, @Old Satterhand

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens moet ik ook melden dat er een heel scherp slissende S (hoge toon) te horen is in de Audio bij spraak of muziek sinds m'n stroom even 0,5 seconden weg was door een Enexis storing in Maastricht enkele weken geleden.

Die storing heeft beslist geen goed gedaan aan de apparatuur.

 

En Enexis geeft geen krimp inzake vergoedingen wegens een storing.

 

 

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Old Satterhand,

 

goeie genade = het is dat je me nog eens gewezen hebt inzake scaler en setup

 

ik ben echt van voren af aan nog eens door mijn instellingen gegaan betreffende de HDMI

 

Screenshot_6.thumb.png.0a28d112e0ae6786f0f42f937c26098e.png

 

het werkt nu weer allemaal als vanouds nog even kijken of de HDMI-CEC dan ook naar behoren functioneert

 

Dus er lijkt nog geen vervanging nodig voor de Denon AVR X2000. 😍

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
3 uren geleden, Tonskidutch zei:

zijn er direct suggestie te noemen?

budget 500€ all in

Je kan dit overwegen....

 

 

Oh, al niet meer actueel, het werkt weer bij jou?!?

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv, ik begrijp het en was destijds ook een beetje jaloers op die keuze van jou.

Maar ik kan me momenteel eigenlijk heel lastig conformeren met extra uitgaven voor vervanging als die oude het " weer " doet!

Maar je kunt wel stellen dat het door je receiver setting per menu gaan heel belangrijk is opdat je en dat beeld en die surround modus correct hebt.

 

 

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zelfs met mijn Denon dien je de configuratie minutieus uit te voeren anders werkt het niet als bedoeld.

 

Blijft het nog een raadsel dat door je afkoppelen van de VU+ ontvanger de scaler in de Denon een eigen leven is gaan leiden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

Overigens moet ik ook melden dat er een heel scherp slissende S (hoge toon) te horen is in de Audio bij spraak of muziek sinds m'n stroom even 0,5 seconden weg was door een Enexis storing in Maastricht enkele weken geleden.

 

Ik denk dat je Audyssey setup verloren is gegaan.

Je kunt die weer terug zetten naar de laatste meting of de meting opnieuw uitvoeren.

584945536_AudysseyHerstellen.png.b7ba255989fd449c134a6aa72dd3518d.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Tonskidutch zei:

het werkt nu weer allemaal als vanouds nog even kijken of de HDMI-CEC dan ook naar behoren functioneert

 

Ik zou me eerst concentreren op de instellingen van de VU+ Ultimo 4K.

Zo te zien staat die nu nog op 1080i 8 bits. Je kunt die instellingen langzaam opvoeren (progressive, 12 bits) tot het beeld verdwijnt.

Het kan goed zijn dat de box soms signalen levert die de TV niet kan weergeven.

Verder is het goed te weten dat de Denon voor elke bron een instelling voor de scaler heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er niet zo vaak problemen mee gehad, maar dit was wel een hele klus, dus ik zal mijn instellingen allemaal documenteren opdat ik die tzt nog eens kan gebruiken indien nodig.

Ja @Old Satterhand, die instellingen voor de staan nu nog even op auto (in VTI) dat zal ik nog aanpassen. De TV is ook al wat ouder maar levert toch op z'n 42"mooie plaatjes. UHD komt als er veul meer zenders daarmee te ontvangen zijn.

 

fijne avond allen en bedankt voor de ondersteuning

 

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat je de scaler functie nog gebruikt? Heb je nog een analoge DVD speler of andere composiet/component videobron?

Zo niet dan heb je die scaler functie niet nodig. In ieder geval alleen in combinatie met de bron die die scaler nodig heeft.

Dat zou een SD DVD speler kunnen zijn. Wellicht is de scaler van de AVR beter dan die van de TV.

En met scaler bedoel ik ook de de-interlacing. DENON beweert ten onrechte dat hun scaler de beste de-interlacing doet.

In de meeste gevallen doet een moderne TV dat beter. En in jouw geval gebruik je die van de VU+, omdat je die instelt op 1080P.

 

Als de scaler is uitgeschakeld, zal de AVR de video mogelijkheden van je TV en die van het AVR audio adverteren in de EDID.

Die EDID kan worden gelezen door alle apparaten die je op een HDMI ingang aansluit.

In 90 % van de gevallen zal een HDMI source geen signalen aanbieden die niet ondersteund worden in de EDID.

Een uitzondering hierop is de Ultimo 4K en mogelijk andere E2 apparaten.

 

32 minuten geleden, Tonskidutch zei:

ik kan die 8 bit 10 bit en 12 bit niet in mijn VTI image van de Vu+ ULTIMO4K aanpassen of ze zijn "verstopt"!

 

Daar kan ik je helaas niet verder mee helpen.

Mocht je weer problemen ervaren met de VU+ (in de auto stand) dan kun je het beste de resolutie vastzetten op 1080p.

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Tonskidutch zei:

UHD komt als er veul meer zenders daarmee te ontvangen zijn.

 

Als je een UHD toestel gaat aanschaffen is het goed te weten dat je huidige AVR geen UHD TV ondersteunt.

UHD TV gebruikt een framerate van 50/60 fps en de AVR ondersteunt max 25/30.

 

Dat zou je wel kunnen omzeilen door je UHD ontvanger direct op je nieuwe TV aan te sluiten en gebruik te maken van de ARC functie.

Maar of de bediening daarmee makkelijker wordt?

 

aangepast door Old Satterhand
25/30
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...