Ga naar inhoud


Vervanger voor Denon AVR X2000


Ga naar oplossing Opgelost door Old Satterhand,

Aanbevolen berichten

  • Moderator
1 uur terug, Tonskidutch zei:

ik kan die 8 bit 10 bit en 12 bit niet in mijn VTI image van de Vu+ ULTIMO4K aanpassen of ze zijn "verstopt"!

Audiovideomenu.jpg

 

HDMI Colordepth.jpg

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


als ik test kan ik tot en met 12 bit aanvinken

Screenshot_32.thumb.jpg.64df4f6a04a51a3243f945da341259ae.jpg

 

hij maakt er dan volgens dit scherm 10 bit van

als ik de ip scaler uit zet op de Denon is beeld + geluid weg (dus die zette ik weer aan)

 

stel ik de Vu+ op 10 bit in

 

Screenshot_33.thumb.jpg.1308838ca0325617306d32b8136f98db.jpg

 

en schakel dan de IP scaler uit op de Denon blijf ik beeld + geluid houden.

 

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hetgeen betekent dat de aangesloten monitor tot  en met 10 bits kleurdiepte kan weergeven?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie test @Tonskidutch Dat betekent dus dat de TV tot 10 bits ondersteunt, zoals @ceesv al heeft ontdekt.

Als je nu de auto stand zou kiezen is het maar helemaal de vraag of de VU+ zich er iets van aantrekt.

Mijn ervaring is dat er dan helemaal niets verandert.... Totdat je de box een powercycle geeft.

Grote kans dat de box vrolijk 12 bits blijft geven. En je beeld wordt zwart, en denk je dat de HDMI defect is.😒

 

Kortom, zet de resolutie vast op 1080P 10 bits, dan heb je geen problemen.

Je kunt dan ook genieten van de 4K UHD zenders (gedownscaled) in de best mogelijke kwaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Old Satterhand zei:

Kortom, zet de resolutie vast op 1080P 10 bits, dan heb je geen problemen.

Je kunt dan ook genieten van de 4K UHD zenders (gedownscaled) in de best mogelijke kwaliteit.

Dat lijkt me inderdaad het beste om vast in te stellen opdat ik niet weer zo'n schrik moment ga krijgen.

 

allemaal bedankt voor de adviezen en hulp.

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Nog even terug komende op dit topic, daar ik nu met nieuwe HDMI kabels (LifeGoods HDMI Kabel 2.1 - 4K Ultra High Speed (120hz) - Ethernet - 1.5 M' voor 12,99€) nog wat instellingen ben doorlopen!

Heeft YCbCr of RGB de voorkeur als instelling bij color space / kleurruimte ?

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

...Heeft YCbCr of RGB de voorkeur als instelling bij color space / kleurruimte ?

 

RGB biedt geen ondersteuning voor chroma subsampling anders dan 4:4:4.

Dat maakt dat je minder keuze hebt om de data doorvoer te optimaliseren.

Met optimaliseren bedoel ik dan maximale kwaliteit bij de laagste bitrate op de 3 TMDS kanalen van de HDMI kabel.

Dan kom je al gauw op 4:2:2 of 4:2:0 uit als je 10 bit kleurdiepte wilt.

 

Als je je realiseert dat het ontvangen signaal altijd in YCbCr vorm is, en het display (TV) in RGB, dan kun je die conversie dus beter over laten aan je display.

 

Die YCbCr of RGB keuze is er voor oudere displays, die geen YCbCr maar alleen RGB ondersteunen.

 

aangepast door Old Satterhand
verduidelijking, cursief
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...